رایج ترین مشکلات یخچال فریزر
آموزش

رایج ترین مشکلات یخچال فریزر و راهکارهای رفع آن ها

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رایج ترین مشکلات یخچال فریزر شامل بسیاری از مشکلات می شود که کاربران و مصرف ...

زهرا سیاحی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رایج ترین مشکلات یخچال فریزر شامل بسیاری از مشکلات می شود که کاربران و مصرف کنندگان یخچال فریزر بدون نگرانی و استفاده از ابزارهای خاص می توانند این دسته از مشکلات را بر طرف کنند.

از رایج ترین مشکلات یخچال فریزر می توان به برفک زدن، عدم ساختن یخ، به طور یکسره کار کردن و غیره اشاره کرد. آیا یخچال فریزر شما نیز گاهی اوقات صدا می دهد یا در کف آشپزخانه آب می بینید؟ ممکن است یخ ساز شما کار نکند و بسیاری از این قبیل مشکلات یخچال فریزر هستند که اکثر افراد روزانه با آن ها سر و کار دارند.

بسیاری از مشکلات رایج یخچال فریزرها هستند نیازی به تماس گرفتن با تعمیر کار یخچال فریزر ندارند و کاربران به راحتی می توانند در خانه بدون استفاده از ابزارهای مختلف آن ها را تعمیر کنند.

یخچال فریزر به طور یکسره در حال اجرا است

یخچال و فریزر کارآمد نباید به طور تمام وقت کار کند. یخچال فریزری که به صورت یکسره کارمی کند نه تنها سر و صدای زیادی تولید می کند، می تواند هزینه های اضافی برای کاربران و مصرف کنندگان خود بتراشد. یخچال و فریزر در حال حاضر یکی از پر قدرت ترین لوازم خانگی است.

علت اول: یکی از مهمترین دلایل کارکرد یکسره یخچال فریزر می تواند وجود گرد و غبار در اطراف سیم پیچ های کندانسور باشد. مخمصوصا اگر در یک محیط غبار آلود زندگی می کنید یا حیوان خانگی دارید می تواند یک امر معمول در این مشکل باشد.

رفع مشکل: ابتدا یخچال را از برق بکشید؛ در اکثر یخچال فریزر ها، کویل های کندانسور در قسمت پایین یخچال فریزر ها قرار دارند و به طور معمول در قسمت جلویی و یا پشتی آن ها در دسترس هستند. با این حال برخی از مدل های جدید یخچال فریزرها دارای کویل داخلی هستند؛ کاربران و مصرف کنندگان می توانید از جاروبرقی، برس و یا حتی پارچه مرطوب جهت تمیز کردن گرد و غبار استفاده کنند و بقایای باقی مانده را به آرامی تمیز کرده و در نهایت یخچال را به برق متصل کنند.

علت دوم: تنظیم بیش از حد دمای یخچال فریزر باعث می شود که یخچال شما بیش از حد و به صورت یکسره کار کند. گفتنی است که یخچال فریزر ها هنگام مواجه شدن با چنین مشکلاتی می توانند برخی از غذاهای داخل یخچال را منجمد و حتی خراب کنند.

رفع مشکل: کاربران معمولا می خواهند دمای یخچال فریزر خود را بین 37 تا 40 درجه فارنهایت (2.8 و 4.4 درجه سانتیگراد) تنظیم کنند. شما ابتدا یک دماسنج را درون یک لیوان آب قرار دهید، لیوان را در قفسه میانی یخچال قرار دهید و بگذارید حداقل 8 ساعت درون یخچال بماند. به طور دوره ای دمای دماسنج را درون یخچال کنترل کنید تا به آرامی آن را به دمای دلخواه برساند.

اگر با این کار مشکل شما حل نشد می توانید از یک متخصص کمک بگیرید زیرا ممکن است در قسمت کندانسور، سنسور ترموستات یا فن موتور مشکلی وجود داشته باشد.

نشت آب در یخچال فریزر

وجود آب در زیر یخچال فریزر شما هرگز نشانه خوبی نیست، اما یک اتفاق نسبتاً متداول نیز محسوب می شود و معمولاً به راحتی قابل حل کردن است. نشت آب به طور معمول از یکی از دو مشکل زیر ناشی می شود.

علت اول: ابتدا واشر درب آب و مسیر تخلیه یخ ‌زدایی را چک کنید. مسیر تخلیه، آب جمع شده را به خارج از یخچال به روی محفظه ای روی موتور یخچال هدایت می کند. در طول زمان، یخ و یا آشغال ممکن است مسیر تخلیه را مسدود کند؛ موقعیت مسیر تخلیه یخ‌ زدایی بسته به نوع و مدل یخچال فرق می ‌کند. برای یافتن محل تخلیه به دفترچه‌ ی راهنمای یخچال مراجعه کنید. بیشتر مواقع، تخلیه را می ‌توانید با آب گرم باز کنید. اگر آشغال گیر کرده از مخلوط آب و جوش شیرین (یک قاشق چای‌ خوری جوش شیرین و ۲ فنجان آب) می توانید برای از بین بردن گرفتگی استفاده کنید.

یخچال هر چند دقیقه اتومات می کند

یخچال که یکی از اصلی ترین لوازم خانگی در آشپزخانه است مانند هر لوازم الکتریکی دیگری امکان خرابی یا به مشکل برخورد آن وجود دارد. یکی از سوال هایی که برای هر کاربر یخچال فریزری پیش می آید این است که یخچال هر چند دقیقه اتومات می کند.

در پاسخ به این سوال که یخچال هر چند دقیقه اتومات می کند می توان پاسخ داد که به طور معمول یخچال هر 30 دقیقه که کار می کند لازم است 15 دقیقه به حالت خاموش برود.

علت زود خاموش روشن شدن یخچال

یخچال ها به طور عادی 24 ساعته بدون وقفه و بدون خاموش شدن کار می کنند و اگر متوجه شدید که یخچال فریزرتان خاموش شده نگران نباشید، علت زود خاموش روشن شدن یخچال، یخ زدایی آن است.

از دیگر علت های زود خاموش و روشن شدن یخچال می توان به ترموستات آن اشاره کرد. ترموستات در مواقع لزوم با خاموش و روشن کردن کمپرسور، سیستم خنک ‌کننده‌ ی یخچال را تنظیم می ‌کند.

اگر یخچالتان کار نمی ‌کند مراحل زیل را برای مشخص شدن مشکل امتحان کنید:
آیا برق به دستگاه می‌رسد؟
لامپ یخچال روشن است؟ اگر با باز شدن درب لامپ یخچال روشن می‌ شود؛ یعنی به دستگاه برق می ‌رسد.
نمایشگر برق را که در کنار صفحه‌ نمایش است بررسی کنید، مطمئن شوید ترموستات روشن است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟