چیدمان میز برای مجالس و مهمانی
دکوراسیون منزل

چیدمان میز برای مجالس و مهمانی ویژه کدبانوهای باسلیقه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از اولین کارهایی که هر کدبانوی و خانم خانه داری برای پذیرایی از ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از اولین کارهایی که هر کدبانوی و خانم خانه داری برای پذیرایی از میهمانانش در هنگام مهمانی و مراسم های مختلف انجام می دهد چیدمان میز برای مجالس است. دلیل اصلی این کار احترام به میهمان و نشان دادن ارزشی است که میزبان برای افرادی که نزد او می آیند است. برای برگزاری یک میهمانی باید میزی زیبا طراحی کنید و به همین دلیل باید همه ی مواد روی میز به زیبا ترین حالت تزیین شده باشند. طراحی روی میز فقط به چند اجزای روی میز ختم نمی شود و شما باید دور و حتی دیوار های پشت آن میز را نیز تزیین کنید. شما می توانید برای هر یک از اجزا روی میز از کوچک ترین شی مانند دستمال سفره تا انواع ظروف یک دیزاین زیبا در نظر بگیرید و هیچ محدودیتی در طراحی نداشته باشید اما باید این مسئله طوری باشد که اشیا اضافی روی میز نباشد تا بیش از حد شلوغ نشود زیرا میز هایی که برای پذیرایی و غذا انتخاب می شوند نباید پر باشند تا هنگام پذیرایی از مهمان و میزبان دچار مشکل نشوند.

طراحی چیدمان میز برای مجالس باید تشکیل شده از ترکیب دو مسئله تزیین غذا و سفره آرایی باشند که هر دو موضوع بحث های وسیعی دارند و باید به آن ها اهمیت دهید تا در دکوراسیون و دیزاین میز بهترین ها را انتخاب کنید. طراحی میز یک مسئله تخصصی است اما هر خانمی به علت بارها آزمون و خطا در این زمینه یک متخصص محسوب می شود و به خوبی می داند که باید هر شی یا ظروف را در کدام قسمت میز قرار دهد تا هم زیبا و هم در دسترس باشد.

چیدمان میز برای مجالس و مهمانی

در این راستا توجه به شکلی که باعث ایجاد یک میز غذای زیبا و شیک شود  بسیار مهم است پس برای اینکه همه از سفره و چیدمان میز شما لذت ببرند با دقت به نکات ریز و درشت در این زمینه دیزاین خاص خودتان را پیدا کنید. بخش های مختلفی در قسمت تزیین میز وجود دارد که بخش اصلی سفره های میهمانی می تواند دیزاین انجام شده روی غذاها باشد زیرا در ابتدا رنگ و لعاب غذا چشم هر بیننده ای را به خود جلب کرده و در مرحله  بعد مدل و نحوه چیدمان ظروف توجه ها را برای خود می کنند و در این میان اجزای تزیینی مانند گلدان یا جاشمعی ها تاثیر گذار هستند.

برای مراسم های مختلف از چه نوع ظروفی استفاده کنیم؟

چیدمان میز برای مجالس و مهمانی

یکی از سوال هایی که ذهن هر خانمی را به خود مشغول می کند قطعا همین پرسش است که از چه جنس ظرفی برای مراسم ها استفاده کنند؟! در جواب به این سوال باید بدانید که معمولا در جشن هایی که برای کودکان می گیرید باید از ظروف های کارتونی و پلاستیکی استفاده کنید تا هنگام بازی ظرفی نشکند و به هیچ کودکی آسیب نرسد اما در میهمانی های مجلل استفاده از ظروف کریستالی و شیشه ای بسیار جایز است و از این ظروف در مجالس خانوادگی نیز می توانید استفاده کنید.

تزیین میز شام میهمانی

چیدمان میز برای مجالس و مهمانی

از بخش های اصلی هر میزی غذای روی آن است و شوق و ذوق و هیجان برای پذیرایی را بیشتر می کند پس به همین دلیل باید تمام خوراکی های روی میز  دیزاین شود. در تزیین میز شام میهمانی نیز باید از یک سفره زیبا و ظروف های خاص استفاده کنید تا نمای دلنشین و وسوسه کننده ای را ایجاد کند. بعد از انتخاب سفره و یا رو میزی، باید شروع به چیدمان بشقاب و ظروف هایی که انتخاب کردید بپردازید و در نهایت ظروف حاوی غذا را طوری بچینید تا همه به خوبی به آن ها دسترسی داشته باشند.

چیدمان میز برای مجالس و مهمانی

چیدمان میز برای مجالس و مهمانی

یکی یگر از روش های مناسب برای شام های میهمانی، استفاده از روش سلف سرویس است در این مدل از چیدمان معمولا پذیرایی از میهمان راحت تر و بهتر انجام می شود به خصوص در میهمانی هایی که بسیار شلوغ بوده و پذیرایی به صورت تک به تک بسیار دشوار است. تزیین میز شام سلف سرویس می تواند به دو بخش غذا های فست فودی و یا انواع پلو و خورشت ها تقسیم بندی شود که در هر حالت می توانید یک میز زیبا داشته باشید. نکته مهم در چیدمان سلف سرویس به تشخیص و انتخاب مدل ساده و یا طبقاتی آن بر می گردد و این موضوع بستگی به نوع میهمان های شما و رسمی بودن یا نبودن مراسم دارد. باید جایگاه میز به طوری باشد که از هر چهار جهت دسترسی به آن راحت باشد و میز به هیچ عنوان نباید در کنج قرار بگیرد اما اگر تعداد میهمان هایتان کم است می توانید بخشی از میز را به سمت دیوار هدایت کنید و با قرار دادن بشقاب ها ابتدای میز را تعیین کنید.

تزیین برنج

چیدمان میز برای مجالس و مهمانی و برنج

تزیین برنج از نکاتی است که بسیار حائز اهمیت است زیرا در میهمانی های ایرانی، اصلی ترین بخش غذایی برنج است که ارزش بالایی دارد و معمولا در وعده شام نیز برای پذیرایی از انواع برنج های دانه بلند و خورشت استفاده می شود. تزیین برنج با موادی مانند زرشک، خلال بادام و یا خلال پسته و یا هم چنین مقداری برنج زعفرانی امکان پذیر است.

تزیین سالاد

چیدمان میز برای مجالس و مهمانی و سالاد

معمولا در کنار انواع غذا های ایرانی مخلفاتی نظیر سالاد نیز وجود دارد که به عنوان پیش غذا یا همراه با غذا سرو می شود. برای تزیین سالاد می توانید از گوجه های گیلاسی و یا هویج و کلم رنده شده استفاده کنید.

نکته بعدی در چیدمان میز برای مجالس و مهمانی قرار دادن ظروف و یا مجسمه های  تزیینی زیبا به همراه وسایلی مانند جاشمعی و یا گلدان که سایز آن ها را با توجه به اندازه و فرم میز مورد نظرتان می توانید انتخاب کنید. در چیدمان میز ها می توانید با ست کردن طرح رومیزی به همراه پارچه صندلی ها نیز ترکیب زیبایی در آن قسمت ایجاد کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟