چیدمان کمد عروس و جهیزیه
دکوراسیون منزل

چیدمان کمد عروس و جهیزیه به زیبایی هر چه تمام تر

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، از گذشته همواره طبق رسوم قدیمی خانواده عروس سعی می کنند تا زیبا ترین چیدمان ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، از گذشته همواره طبق رسوم قدیمی خانواده عروس سعی می کنند تا زیبا ترین چیدمان جهیزیه عروس را برای دخترشان انجام دهند و همه ی وسایل های خانه ی تازه عروس را به زیبایی هر چه تمام تر بچینند. یکی از قسمت های مهمی که باید در آن دقت شود چیدمان کمد عروس است زیرا از پتو تا لباس ها باید به طور منظم قرار بگیرند و تزیین اتاق خواب عروس به زیبا ترین شکل ممکن انجام شود.

چیدمان کمد دیواری باید به درستی و با دقت صورت گیرد زیرا اگر این بخش به درستی انجام شود بخش زیادی از لباس ها و یا پتو و … داخل آن قرار گرفته و دیگر فضای زیادی را اشغال نمی کند. چیدمان کمد عروس باید به صورت طبقه ای انجام شود و در میان آن حتما یک فضای مخصوص برای لباس عروسی خود باید در نظرگرفته شود تا بدون ایجاد کوچک ترین خراش و یا پارگی سال ها سالم بماند و یادگاری شبی خاطره انگیز شود.

معمولا کمد لباس عروس ایرانی بسیار مرتب چیده می شود و همه ی وسیله ها از بزرگترین تا کوچک ترین به نحو احسنت قرار می گیرند و به راحتی قابل دسترس است. شاید سوال پیش بیاید که چگونه باید کمد را طبقه بندی کنیم؟! در جواب به این سوال با ما همراه باشید تا در ادامه روش های مختلفی برای چیدمان کمد دیواری به شما آموزش دهیم.

چیدمان کمد عروس و جهیزیه

امروزه که اکثر خانه ها آپارتمان است معمولا تعداد کمد دیواری ها هم محدود تر شده و در هر اتاق یک کمد دیواری قرار دارد حتی در برخی خانه ها نیز فقط در یکی از اتاق ها این امکان را فراهم می کنند که همین مسئله سبب کمبود جا برای افرادی که لباس و یا وسایل زیادی دارند می شود.

بیش تر بخوانید:

برای خرید جهیزیه در تهران کجا برم؟

طبقه بندی کمد

اگر داخل کمد فضای کمی را در اختیار دارید بهتر است داخل آن را با چند کشو طبقاتی دسته بندی کنید و یا داخل آن را با تکه های مختلف چوب طبقه بندی کنید و هر قسمت را برای یک وسیله در نظر بگیرید.

]چیدمان کمد عروس و جهیزیه

روش بعدی برای طبقه بندی کمد ها استفاده از سبد های پارچه ای و یا حصیری است که نمای زیبا تری در کمد ها ایجاد می کند حتی شما می توانید بخشی از کمد را با ترکیب انواع سبد و باکس همراه با کشو جدا سازی کنید و فصای کافی برای لباس، حوله، کفش و… ایجاد کنید.

استفاده از چوب رختی های متعدد فضای زیادی را در عرض کمد ها اشغال می کند اما شما می توانید چند چوب رختی را به هم آویزان کنید و از ارتفاع کمد هم بهره ببرید.

چگونه کفش ها را مرتب بچینیم؟

چیدمان کمد عروس و جهیزیه و کفش

هنگام چیدمان کفش ها در کمد قطعا فضای زیادی اشغال می شود اما یک روش متفاوت برای این کار وجود دارد و آن هم استفاده از جعبه های کفش است. بعد از خرید به هیچ عنوان جعبه ها دور نیاندازید زیرا با چسباندن این جعبه ها به هم فضای کافی برای کفش هایتان ایجاد می کنید. پس از چسباندن جعبه ها در کنار هم می توانید آن ها را داخل کمد قرار دهید حتی می توانید به عنوان یک جا کفشی در اتاقتان از آن استفاده کنید و حتما مجبور به قرار دادن آن داخل کمد نیستید.

چیدمان کمد عروس و جهیزیه و کفش

معمولا در اتاق خواب ها یک کمد بدون میله و هیچ آویزی مخصوص رخت خواب ها قرار دارد که باید با توجه به استفاده روز مره ِآن ها را بچینید یعنی کمد را به دسته های مختلف طبقه بندی کنید به طور مثال یک بخش را برای پتو ها و بخش دیگر را مخصوص بالش ها قرار دهید و به همین ترتیب یک کمد مرتب داشته باشید در واقع تزیین پتو های عروس و داماد نیز یکی از رسوم های قدیمی بوده و همواره هم بسیاری از خانواده ها از این رسوم پیروی می کنند.

چیدمان کمد عروس و جهیزیه

برای تزیین کمد خانه تازه عروس و داماد می توانید از انواع لوازم های دکوری و لامپ های LED کوچک استفاده کنید هم چنین با استفاده از برچسب های مخصوص رو کمد ها می توانید نقش و نگار های زیبایی روی آن ها ایجاد کنید و با این روش اتاق خواب شیک و زیبا تری داشته باشید.

اتاق لباس

چیدمان کمد عروس و جهیزیه

در بسیاری از خانه های امروزی یک اتاق کوچک را به جای کمد مخصوص لباس قرار می دهند که ایده ی بسیار مناسبی است زیرا فضای بیشتری برای انواع وسیله ها می توان در نظر گرفت و دکوراسیون بهتری را خلق کرد. معمولا چیدمان اتاق لباس با قرار دادن چند کمد لباس و کفش، سبد لباس های کثیف، کشو های طبقاتی و وسایلی از این قبیل قرار می دهند که به روش های مختلف و کاملا سلیقه ای می توانید ِآن را دیزاین کنید‌.

علاوه بر چیدمان کمد لباس، دیزاین ‌بخش های دیگر خانه تازه عروس و داماد باید به خوبی چیده شود تا شروع خوبی را برای آن ها رقم بزند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟