تزیین دستمال سفره با کمی سلیقه و خلاقیت
دکوراسیون منزل

تزیین دستمال سفره با کمی سلیقه و خلاقیت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، برای داشتن یک میزبانی خوب در کنار افرادی که دوستشان دارید تهیه ی یک غذای ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، برای داشتن یک میزبانی خوب در کنار افرادی که دوستشان دارید تهیه ی یک غذای خوب در کنار تزیین و چیدمان میز ثاتیر فوق العاده ای خواهد داشت. یکی از اجزای اصلی در سفره های غذا، تزیین دستمال سفره است که به اشکال مختلفی دیزاین می شوند. معمولا در رستوران ها و یا میز های شام و ناهار میهمانی ها از دستمال سفره استفاده می کنند تا در دیزاین میزشان زیبایی بیشتری ایجاد شود و این کار را قطعا برای اینکه میهمان ها لذت بیشتری ببرند انجام می دهند. در نگاه اول تا کردن و دیزاین دستمال سفره یک کار سخت و پیچیده به نظر می آید اما با کمی سلیقه و خلاقیت متوجه می شوید که کار بسیار ساده ای است.

تزیین دستمال سفره باید با توجه به جنس و رنگ دیگر اجزای میز صورت گیرد و هم چنین با توجه به مناسبت آن میز و میهمانی به دستمال سفره حالت بدهند تا با سفره به خوبی هماهنگ شود. در کنار این چیدمان ها قرار دادن شمع و گل و یا وسایل های تزیینی دیگر نیز تاثیر بسیاری در چیدمان میزتان دارد.

تزیین دستمال سفره با کمی سلیقه و خلاقیت

تزیین دستمال سفره با کمی سلیقه و خلاقیت

در خرید دستمال سفره باید به جنس آن توجه کنید معمولا در بازار به جنس های کاغذی و یا پارچه ای یافت می شوند که نوع اول این دستمال ها راحت تر شکل میگیرد اما در هر صورت برای تزیین آن نیازمند کمی آموزش دستمال آرایی خواهید بود و با دیدن چند عکس و فیلم های آموزشی می توانید در این زمینه حرفه ای شوید. معمولا جنس کاغذی یکبار مصرف است و برای تزیین دستمال سفره یکبار مصرف باید بسیار مراقب باشید تا هنگام تزیین خراب نشود. در مجموع تزیین و حالت دادن به انواع دستمال ها توسط تا زدن و یا حلقه های مختلف انجام می شود که کاری بسیار راحت اما حساس است پس باید در انجام آن دقت شود. حلقه های مخصوص این کار طرح ها و نقش های متفاوتی دارند که با توجه به حالت کلی چیدمان میزتان باید انتخاب کنید.

دستمال سفره ها معمولا داخل و یا کنار بشقاب، درون لیوان و یا زیر قاشق و چنگال در چیدمان میز قرار می گیرند که در ادامه قصد داریم شما را با انواع تزیین دستمال سفره آشنا کنیم پس با ما همراه باشید تا چندین آموزش تزیین دستمال سفره را به راحتی یاد بگیرید و در چیدمان میز و سفره هایتان از آن ها استفاده کنید.

تزیین دستمال سفره به شکل گل

 تزیین دستمال سفره با کمی سلیقه و خلاقیت

شکل های متنوع برای دستمال سفره به ما این امکان را می دهد تا خلاقیت های خود را در قالب سفره و دستمال آرایی پیاده کنید. برای داشتن دستمال سفره به شکل گل ابتدا داخل لیوان مورد نظرتان یک دستمال به رنگ تیره را به صورت مربع تا بزنید و بعد از وسط خم کنید تا به شکل برگ‌ گل در بیاید و در نهایت یک دستمال دیگر را به صورت مورب پیچانده تا به شکل گل رز شود و روی دستمال قبلی داخل لیوان قرار دهید.

تزیین دستمال سفره

روش دیگر برای شکل دادن به دستمال به حالت گل باید در ابتدا یک دستمال را در حالت مثلثی تا زده و از قسمت پایین آن بپیچانید و بعد از قسمت وسط چند دور به هم پیچیده تا حالت گل پیدا کنند.

تزیین دستمال با حلقه

تزیین دستمال سفره با کمی سلیقه و خلاقیت

تزیین دستمال سفره با کمی سلیقه و خلاقیت

در بازار حلقه های زیبایی مخصوص سفره آرایی و دستمال وجود دارد که برای تزیین و جلوه بهتر میز های غذا خوری از آن استفاده می شود یکی از روش ها برای استفاده این حلقه ها به کمک قاشق و چنگال امکان پذیر است به این صورت که ابتدا دستمال سفره را به صورت مثلث کشیده و پهن، شکل دهید و قاشق و چنگال را میان آن قرار داده و به کمک حلقه آن را محکم کنید.

تزیین دستمال سفره باد بزنی

تزیین دستمال سفره

دستمال سفره را از ابتدا به صورت یکی در میان با جهت مخالف تا می زنید و این کار را تا انتها ادامه دهید و بعد یک‌ حلقه را در انتهای آن قرار داده و از دو طرف آن را پهن کنید تا شکل باد بزن را به خود بگیرد از این روش بهتر است داخل لیوان استفاده کنید. اما اگر میخواهید در بشقاب قرار دهید باید حتما از حلقه استفاده کنید.

استفاده از دستمال سفره های طرح دار قطعا رنگ بیشتری را به میز غذای شما اهدا می کنند و با شکل دادن به این دستمال ها اشکال زیبا تری نسبت به طرح های ساده خواهید داشت پس بهتر است از دستمال سفره های رنگ و طرح دار انتخاب کنید تا زیبایی و رنگ میزتان گرم و صمیمی تر جلوه کند و فضای شادی را برای خود و اطرافیان ایجاد کنید.

تزیین دستمال سفره

روش های راحت تری نیز وجود دارند تا دستمال سفره هایتان را به سادگی دیزاین کنید یکی از این روش ها بستن دستمال به کمک ربان است. می توانید ربان های زیبا و یا طرحدار تهیه کنید و دور دستمال را به کمک آن ببندید.

هم چنین به کمک آموزش هایی که در بالا گفته شد به جای یک گل، یک سبد گل روی میز غذایتان به کمک دستمال سفره ایجاد کنید و آن را در وسط میز قرار دهید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟