چیدمان خانه های 25 متری
دکوراسیون منزل

چیدمان خانه های 25 متری با رعایت چند نکته ساده

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با توجه به کوچک بودن فضای خانه های امروزی به دلیل افزایش جمعیت و قیمت ارزان ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با توجه به کوچک بودن فضای خانه های امروزی به دلیل افزایش جمعیت و قیمت ارزان تر آن ها، بسیاری از مردم در خانه های کوچک زندگی می کنند و به دنبال راهی برای زیبا تر جلوه دادن دکوراسیون منزلشان هستند. یکی از دغدغه های بسیاری از افراد، چیدمان وسایل در منزل های کوچک است. چیدمان خانه های معمولی و کوچک باید به گونه ای انجام شود که با قرار دادن وسایل و حتی رنگ دیوار، چشم بیننده را گول بزنید و در واقع خطای دید ایجاد کنید. چیدمان خانه های 25 متری با توجه به رنگ دیوار و اجزا یا حتی وسایل های محیط صورت می گیرد و باید به همه ی این مسائل توجه شود.

در چیدمان خانه های 25 متری باید از رنگ های روشن استفاده کنید به طور مثال رنگ سفید برای دیوار مناسب ترین انتخاب در میان دیگر تناژ ها است. معمولا دیوار های سفید فضایی بزرگ تر را به نمایش می گذارند و هم چنین به راحتی می توان مبلمان و دیگر وسایل را با آن هماهنگ کرد.

چیدمان خانه های 25 متری

نکته بعدی در دکوراسیون خانه های کوچک با وسایل ساده استفاده از آینه است زیرا با منعکس کردن نور محیط سبب بزرگ تر نشان دادن فضای خانه ی شما می شود بهترین مکان برای نصب آینه ها رو به روی پنجره است تا در طول روز نور فضای بیرون از خانه را به داخل منزل منعکس کنند. بهتر است آینه هایی را انتخاب کنید که به صورت چند تیکه در کنار هم قرار می گیرند تا در زوایای مختلفی نور را انعکاس دهند.

در مرحله بعدی از چیدمان خانه های 25 متری باید از لوازمی که چند کاربردی هستند، استفاده کنید. مانند میز عسلی های چند کاربری و یا حتی مبلمان تخت شو که انتخاب مناسبی برای خانه های کوچک است.

چیدمان خانه های 25 متری

رنگ مبل مناسب برای خانه های کوچک یکی دیگر از انتخاب های سخت در مکان هایی است که فضای کافی را ندارند اما برای این مدل از خانه ها نیز، استفاده از مبل های شیشه ای و شفاف و یا رنگ های روشن بسیار مناسب است البته بسیاری از افراد در این محیط ها از راه دیگری یعنی استفاده نکردن از مبل را انتخاب می کنند که این روش نیز می تواند به زیبایی، دیزاین شود.

در چیدمان خانه های کوچک بدون مبل باید از پشتی و کوسن های مختلفی استفاده کنید تا جای خالی مبل را برای راحت نشستن پر کرده و در کنار آن میز عسلی هایی که در ارتفاع با پشتی ها همراه باشد، کاربرد دارد.

چیدمان خانه های 25 متری

چیدمان خانه های 25 متری

در خانه های کوچک نباید از فضای روی دیوار غافل شوید و به بهترین شکل باید از آن استفاده کنید. به طور مثال نصب کتاب خانه یکی از ایده های مناسب در دکوراسیون خانه های قدیمی و کوچک است که حتی بخشی از فضا های بیهوده و خالی روی دیوار را با این روش به خوبی می توانید پر کنید.

اگر می خواهید به بهترین شکل از فضا های موجود در خانه استفاده کنید باید یک سری نکات را به خوبی رعایت کنید. در ابتدا باید از فضا های پنهان بالای کابینت ها و یا درب غافل نشوید و با نصب قفسه یا شلف مکانی جدید برای لوازم های کوچک که بسیار جا گیر هستند ایجاد کنید.

چیدمان خانه های 25 متری

هم چنین استفاده از میز های گرد در مکان های کوچک بسیار مناسب است زیرا معمولا پایه این میز ها در وسط قرار دارد و به همین دلیل فضای کمتری را در خانه های کوچک اشغال می کنند. میز های مستطیلی و یا مربعی فضای زیادی را اشغال کرده و اگر قصد استفاده از این میزها را دارید، سعی کنید مدلی که در زیر یا کنار آن کشو دارد را انتخاب کنید تا برخی از لوازم ها را در آن قسمت قرار دهید.

نکته بعدی در بزرگ نشان دادن خانه های کوچک استفاده از پرده هایی است که تقریبا از نزدیک به سقف نصب می شوند و بلندی آن ها تا نزدیکی زمین ادامه دارد. این مدل پرده ها باعث بلند تر نشان دادن سقف می شوند. رنگ پرده هایی که برای محیط های کوچک انتخاب می کنید باید حتما روشن باشد تا فضای خانه ی شما را به محیطی دلباز تبدیل کند.

چیدمان خانه های 25 متری

شاید فکر کنید در فضای نشیمن خانه های کوچک نمی توانید از مبل های بزرگ استفاده کنید اما در برخی موارد استفاده از یک مبل بزرگ بسیار کاربردی تر از چندین مبل است زیرا  فضای بیشتری را نسبت به مبل های بزرگ اشغال می کنند.

چیدمان خانه های 25 متری

همانطور که بارها گفته شد استفاده از رنگ های تیره و کدر در محیط های کوچک ممنوع است زیرا فضا را بسیار دلگیر و بسته جلوه می دهند پس حتما باید از رنگ های روشن برای دیوار و یا هر وسیله یا اجزای دیگر استفاده کنید تا فضایی دلباز و شاد برای خود و دیگر اعضای خانواده رقم بزنید و رنگ های کدر را به طور کلی فراموش کنید.

هم چنین نکته بعدی در بزرگ تر جلوه دادن خانه ها تامین نور کافی است پس باید از پرده های نازک و پارچه های سبک استفاده کنید و حتما در طول روز پرده ها را کنار زده تا نور طبیعی وارد محیط شود.

چیدمان خانه های 25 متری

شاید فکر کنید انتخاب فرش ها تاثیری در بزرگ تر نشان دادن محیط ندارند اما باید بدانید که در فضا های کوچک استفاده از فرش های بزرگ که کل کف را بپوشانند توصیه نمی شود پس باید فرشی را انتخاب کنید که بخشی از کف خانه را بپوشاند.

با دقت در انتخاب لوازم خانه می توانید محیط های کوچک هم به فضایی راحت و زیبا تبدیل کنید پس از این ترفند ها در چیدمان خانه های 25 متری و کوچک غافل نشوید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟