عرضه کنندگان لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

درج قیمت محصولات به عرضه کنندگان لوازم خانگی ابلاغ شود

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس سازمان صمت البرز با اشاره به طرح ویژه نظارت و بازرسی در حوزه لوازم خانگی اظهار ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس سازمان صمت البرز با اشاره به طرح ویژه نظارت و بازرسی در حوزه لوازم خانگی اظهار داشت: اتاق های اصناف مکلف اند موضوع الزام رعایت قیمت‌های ثبت شده در سامانه 124 توام با درج قیمت و شناسه کالا روی محصولات را به تمامی عرضه کنندگان لوازم خانگی ابلاغ و تاکید کنند.

رامین ربیعی در جمع خبرنگاران پیرامون نظارت بر بازار لوازم خانگی و درج قیمت ها توسط عرضه کنندگان لوازم خانگی تصریح کرد: بازرسی سازمان صمت و اتاق های اصناف مکلف است ضمن رصد و پایش مستمر بازار محصولات لوازم خانگی، نسبت به کنترل و نظارت ویژه بر زنجیره تولید تا مصرف نظارت کرده و هرگونه تخلف را در کوتاه ترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار دهند. همچنین سازمان صمت البرز ضمن هماهنگی با سازمان حمایت، تعزیرات حکومتی و سایر مراجع قضایی، پرونده های متشکله را در موعد مقرر مورد رسیدگی قرار خواهد داد.

ربیعی افزود: با توجه به دستورالعمل‌های ارسالی از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، تمام واحدهای تولید و عرضه در زمینه تولید لوازم خانگی مخصوصا کالاهای پرمصرف شامل یخچال، فریزر، لباسشویی، اجاق گاز و … باید اقدام به درج شناسه بر روی کالا نموده و از عرضه کالای بدون شناسه خودداری نمایند؛ همچنین رعایت درصد سود قانونی، فروش کالا با فاکتور رسمی و ارائه گارانتی برای تمامی کالاهای خصوصا در بخش لوازم خانگی اجباری و الزامی است.

عرضه کنندگان لوازم خانگی

وی توضیح داد: در استان البرز با توجه به حضور چند برند مطرح لوازم خانگی رصد این تولیدات از درب کارخانه تا انبار و فروشگاهها صورت می گیرد و در صورت افزایش قیمت لوازم خانگی بیش از نرخ مصوب، متخلفین تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

رئیس سازمان صمت البرز ادامه داد: واحدهای صنفی ذیربط از جمله نمایندگی های رسمی فروش ملزم به نصب برچسب قیمت مصرف کننده مطابق با قیمتهای اعلامی در سامانه www.124.ir هستند و با هرگونه تخلفی همچون گرانفروشی، احتکار، امتناع از عرضه و … به شدت برخورد خواهد شد.

ربیعی درباره کم و کیف طرح ویژه نظارت و بازرسی در حوزه لوازم خانگی اظهار داشت: در این طرح، اتاق های اصناف نیز مکلفند ضمن هماهنگی با بازرسی صمت استان البرز با اعمال نظارت جدی و مؤثر بر واحدهای عرضه کننده صنفی، موضوع الزام رعایت قیمتهای ثبت شده در سامانه 124 توام با درج قیمت و شناسه کالا روی محصولات را به تمامی فروشندگان و عرضه کنندگان لوازم خانگی ابلاغ نموده و رصد و پایش در این زمینه را در اولویت نظارت های خود قرار دهد.

عرضه کنندگان لوازم خانگی

وی با اشاره به نظارت بیش از پیش بر روی عمده فروشان و بنکداران لوازم خانگی تاکید کرد: طرح تشدید بازرسی و برخورد با تخلفات گرانفروشی علی‌الخصوص در بخش نمایندگی ها و عاملین توزیع کل، بنکداران و عمده فروشان لوازم خانگی به شدت در حال پیگیری است و بنکداران و فروشگاههای لوازم خانگی، ملزم به ثبت موجودی خود در سامانه جامع انبارها هستند و در صورت هرگونه اهمال و کم کاری باید عواقب آن را نیز پذیرا باشند.

بنا به گفته این مقام مسئول واحدهای تولیدی لوازم خانگی که کالاهایی با قیمت مناسب تر و کیفیت بالاتر به بازار عرضه نمایند در دریافت مواد اولیه تولید در اولویت خواهند بود.

دبیر ستاد تنظیم بازار استان البرز در ادامه بیان داشت: حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد مجوز افزایش قیمت کالاهای تولیدی لوازم خانگی توسط سازمان حمایت نسبت به بهمن ماه سال ۹۷ صادر شده و بازرسین ما با هرگونه افزایش قیمت خارج از ضوابط و مجوز صادر شده برخورد جدی خواهند داشت.

به گزارش ایلنا، ربیعی از شهروندان خواست به دور از خریدهای هیجانی قبل از خرید لوازم خانگی به سایت www.124.ir مراجعه نمایند و در ادامه تاکید کرد:  عرضه کالا با قیمت‌های بالاتر از قیمت ثبت شده در سامانه مذکور تخلف محسوب می‌شود. در این سامانه قیمت‌ها به تفکیک برند درج شده و برای توزیع‌کنندگان خرد و عمده قابل استناد است.

شهروندان می توانند هرگونه تخلف در زمینه لوازم خانگی همچون عدم صدور فاکتور، عدم درج قیمت و شناسه کالا، احتکار، گرانفروشی و… را از طریق تلفن «124» گزارش کنند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟