اسپیکر هوشمند جدید گوگل
خانه هوشمند

اسپیکر هوشمند جدید گوگل معرفی شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اسپیکر هوشمند جدید گوگل مدل جدیدی از اسپیکر هوشمند نست است. شرکت گوگل ...

زهرا سیاحی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اسپیکر هوشمند جدید گوگل مدل جدیدی از اسپیکر هوشمند نست است. شرکت گوگل تصاویری از این محصول هوشمند جدید خود منتشر کرده که نشان می دهد این اسپیکر از لحاظ فنی تایید شده و از نظر ظاهری به اسپیکرهای هوشمند مینی و مکس گوگل شباهت دارد.

اطلاعات زیادی از اسپیکر هوشمند جدید گوگل در دسترس نیست ولی امکان دارد با عنوان prince عرضه شود. کاربرد این اسپیکر همانند اسپیکرهای دیگر بوده و دستورات صوتی گوناگونی را اجرا خواهد کرد. دستورات صوتی قابل اجرای این اسپیکر به پخش موسیقی، اخبار، اعلام وضعیت آب و هوا، جست و جو و غیره محدود می شود.

نست

اسپیکر جدید گوگل از گوگل اسیستنت پشتیبانی می کند و در بدنه اسپیکر از پارچه و در پایه های آن از پلاستیک استفاده شده است. همچنین از دیگر ویژگی های ظاهری آن می توان به چراغ های ال ای دی تعبیه شده بر روی اسپیکر اشاره کرد که جهت نشان دادن فعالیت اسپیکر گوگل است.

بیشتر بخوانید:

استفاده صحیح از اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم

برندهای مختلفی از اسپیکرهای هوشمند در بازار لوازم خانگی وجود دارند که می توان به آمازون، گوگل، اپل، سونوس و شیائومی اشاره کرد.

گوگل هوم چیست؟

امروزه همه با خانه هوشمند و کاربردهای آن آشنا هستند و جهت توسعه بخشیدن خانه هوشند نهایت تلاش خود را می کنند. شما با داشتن گجت و لوازم خانگی هوشمند می توانید خانه ای هوشند داشته باشید. شرکت گوگل نیز در توسعه خانه هوشمند نقش به خصوصی را ایفا می کند. ممکن است بسیاری از افراد با شنیدن نام گوگل هوم این سوال ذهن آن ها را درگیر می کند که گوگل هوم چیست؟ چه کاربردی دارد؟

در پاسخ به این سوال که گوگل هوم چیست و چه کاربردی دارد می توان گفت، گوگل هوم به اسپیکر هوشمندی گفته می شود که دستورات صوتی افراد خانه به اجرا می کند. این دستورات شاما اخبار، پخش موسیقی، وصعیت آب و هوا و غیره می شود. این شرکت با تولید و عرضه اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم و سازگاری آن با لوازم خانگی هوشمند توانسته خانه هوشمند گوگل را برای کاربران خود به ارمغان بیاورد.

کارایی اسپیکر گوگل هوم

اسپیکرهای هوشمند می توانند کارهای بسیاری را برای کاربران خود انجام دهند و رضایت آن ها را کسب کنند. این روزها که جهان درگیر شیوع ویروس کرونا است و اکثر مردم برای جلوگیری از این بیماری در خانه به سر می برند و پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند، این وسیله هوشمند می تواند بسیار کاربردی باشد. کارایی اسپیکر گوگل هوم برای بسیاری از کاربران مهم است زیرا آن ها این گجت هوشمند را با هدف مشخصی تهیه کرده اند.

در همین رابطه بخوانید:

آموزش تنظیمات گوگل هوم به زبانی ساده

یکی دیگر از کارایی اسپیکر گوگل هوم ارائه گزارشات روزانه است. برای مثال اول صبح از خواب بیدار شده اید و نمی دانید چه کارهای ضروری دارید!

خانه هوشمند

در این شرایط اگر از یادآور ها و ثبت قرار داد های ملاقات مهم استفاده کرده باشید، می توانید با درخواست از اسپیکر، در جریان کارهای مهم خود قرار بگیرید. همچنین می توانید از اسپیکر هوشمند خود بخواهید شما را از وضعیت آب و هوا یا خبر های مهم مطلع کند.

همچنین شما در حال تمیز کردن خانه هستید و دوست دارید به یک موسیقی گوش کنید، با استفاده از اسپیکرهای هوشمند می توانید دستورات صوتی را به آن ها بدهید و منتظر باشید تا موسیقی دلخواهتان پخش شود.

جالب است بدانید:

بهترین اسپیکرهای هوشمندی که می‌توانید بخرید

اخیرا فروش نمایشگر و اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم با افزایش چشمگیری روبرو شده است. وجود هر اسپیکر در هر خانه ای به کاربران و مصرف کنندگان این امکان را می دهد که موسیقی پخش کنند، گزارش وضعیت هوا را بگیرند، اخبار روزانه را بشنوند و یا به پادکست گوش بسپارند.

همچنین می توانند تایمر برای مسواک زدن و حمام رفتن تنظیم کنند. پس برای این کارکردها می توان آن را در نزدیکی حمام یا سرویس بهداشتی بگذارید زیرا با توجه به تایمی که تنظیم کرده اید؛ اسپیکر با به پایان رسیدن زمان مشخص شده به شما هشدار می شده که زمان مسواک زدن یا حمام کردن شما به پایان رسیده است و می توان نتیجه گرفت دستگاه هایی مناسب برای عملی کردن برنامه ریزی های روزانه شما هستند.

در همین رابطه بخوانید:

چگونه اسپیکرهای الکسا و گوگل هوم را تمیز کنیم؟

برای افرادی که بیشتر اوقات خود را در پارکینگ خانه در کنار اتومبیل می گذرانند، اسپیکر نیز می تواند در پارکینگ برای افراد کاربرد داشته باشد.البته این گزینه برای خانه های ویلایی و شخصی مناسب است که از قابلیت خانه هوشمند بهره می برند.

برای مثال قصد خروج از پارکینگ را دارید، درب پارکینگ را با صدای خود باز یا بسته کنید و یا مثلا قصد رفتن به مکان خاصی را دارید با پرسیدن از گوگل که “چقدر زمان می برد تا به محل مورد نظر برسم” می تواند کاربرد داشته باشد.

گوگل نست

یکی از دستگاه های پرکاربرد گوگل هوم، دستگاه نست هاب است که در کنار نمایشگر های هوشمند قرار می گیرد. کاربر می تواند به راحتی موسیقی و پادکست گوش کند یا از راه دور کنترل امور خانه را در دست داشته باشد.
نمایشگرهای هوشمند گوگل در خانه های هوشمند کاربردهای بسیاری دارند و می توان از آن ها در کنار اسپیکرهای هوشمند استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین مکان برای اسپیکرهای هوشمند در خانه کجاست؟

از کاربرد های آن ها می توان به مطلع شدن از وضعیت آب و هوا، ساعت، یادداشت های روزانه و حتی به عنوان قاب عکس اشاره کرد.
اگر خانه شما ویلایی و حیاط دار است، می توانید اسپیکر هوشمند گوگل هوم خود را در حیاط قرار دهید. مثلا هنگام گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات آخر هفته با قرار دادن آن ها در فضای سبز کوچک حیاط خود به پادکست یا موسیقی گوش بسپارید.

اسپیکر هوشمند الکسا

رقیب اسپیکر گوگل، اسپیکر هوشمند الکسا است که توسط شرکت آمازون ساخته شده و مخاطبان بسیاری دارد. اسپیکر هوشمند الکسا این امکان را به کاربران خود می دهد تا بسیاری از فعالیت های روزمره خود را با دستورات صوتی انجام دهند. اسپیکرهای هوشمند شرکت آمازون با کمک یک دستیار صوتی می توانند به درخواست های صوتی کاربران خود پاسخ دهند. این گجت هوشمند قادر به انجام بسیاری از کارها در منزل است که هر فردی را به خرید آن ترغیب می کند.

آمازون

شما با داشتن اسپیکر هوشمند الکسا می توانید کارهایی از جمله گوش دادن به موسیقی، شنیدن اخبار، اطلاع از وضعیت آب و هوا، یادآوری خرید و کارهای انجام نشده را از اسپیکر خود بخواهید و فقط کافی است به زبان انگلیسی بگویید الکسا این کار را انجام بده و دستگاه به همان زبان پاسخ شما را می دهد. البته در حال حاضر دستیار صوتی آمازون الکسا فقط در زبان های انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی، ژاپنی، پرتغالی و … فعال است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟