رنگ طوسی در دکوراسیون خانه
دکوراسیون منزل

رنگ طوسی در دکوراسیون خانه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروزه که طرفدار طرح های مدرن در دکوراسیون خانه بسیار بیشتر شده و اکثرا به ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروزه که طرفدار طرح های مدرن در دکوراسیون خانه بسیار بیشتر شده و اکثرا به دنبال سبک های نو و جدید هستند، انتخاب برخی از رنگ ها به شدت تکرار و ترند شده و بیشتر مردم سعی می کنند با توجه به ایده هایی که از انواع دکوراسیون های مدرن می گیرند، خانه های خود را به زیباترین شکل ممکن دیزاین کنند. در واقع در هر دوره با توجه به ترند همان سال مردم یک سری لوازم و حتی لباس را مد کرده که حتی این موضوع به طراحی داخلی نیز نفوذ کرده است و بسیاری از مردم در تلاش برای انتخاب چیدمان هایی شبیه به هم هستند. یکی از ترند های طراحی داخلی استفاده از رنگ طوسی در دکوراسیون خانه است.

رنگ ها حرف اول را در طراحی هر چیزی می زنند و در انتخاب لوازم منزل و چیدمان آن ها به رنگ طوسی نیز راهکار هایی وجود دارد تا با ترکیب رنگ های مختلف از ایجاد فضای دلگیر در خانه جلوگیری شود. رنگ طوسی در دکوراسیون خانه می تواند روی دیوار و یا حتی فرش و مبلمان نیز باشد، فقط باید کمی خلاقیت و ریزبینی در انتخاب فضا و مکان مناسب را، چاشنی آن کنید.

شاید برای بسیاری از شما این مسئله سوال باشد که ترکیب چه رنگ هایی با طوسی برای دکوراسیون منزل مناسب است؟! در پاسخ به این سوال باید ابتدا در نظر بگیرید در کدام قسمت از خانه می خواهید از این رنگ استفاده کنید. معمولا ترکیب طوسی با رنگ های خنثی و یا جیغ به خوبی هماهنگ شده که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره شده است. قبل از هر چیزی ابتدا باید با تناژ های این رنگ آشنا باشید تا نسبت به آن بتوانید مکمل رنگی مناسب برای این رنگ را پبدا کنید.

تناژ های رنگ طوسی

رنگ طوسی در دکوراسیون خانه

طوسی سربی

رنگ طوسی سربی معمولا  به آن تناژ از این رنگ گفته می شود که با کمی آبی مخلوط شده و در نهایت می توان گفت ترکیب رنگ طوسی و آبی این تناژ از طوسی را به ارمغان می آورد.

طوسی مایل به بنفش

طوسی در دکوراسیون منزل

یکی از مناسب ترین ترکیبات رنگی برای اتاق خواب ترکیب رنگ طوسی و بنفش است که در واقع این تناژ جلوه خاصی به اتاق می دهد.

طوسی طبیعی

طوسی طبیعی رنگی است که معمولا روی سنگ ها مشاهده می شود. این رنگ برای آشپزخانه و یا سالن مطالعه بسیار مناسب است.

طوسی روشن

هنگامی که مقداری رنگ سفید را  با مشکی ترکیب کنید طوسی روشن ایجاد می شود و هر چقدر مقدار سفید بیشتر باشد تناژ آن روشن تر می شود.

دودی

هنگامی که رنگ مشکی را در ترکیب طوسی بیافزایید دودی تشکیل می شود.

حال که با چندین تناژ طوسی آشنا شدید باید بدانید یکی از روش های انتخاب رنگ مکمل برای طوسی می تواند ترکیب های موجود در آن باشد. به طور مثال اگر از رنگ طوسی سربی استفاده کردید باید برای مکمل آن از آبی سیر و تناژ های دیگر آن بهره ببرید تا ترکیب زیبایی برای دکوراسیون منزل خود ایجاد کنید.

دیوار های طوسی

رنگ طوسی در دکوراسیون خانه و دیوار

یکی از مهم ترین بخش های دکوراسیون منزل رنگ دیوار ها است و اگر بخواهید از رنگ طوسی برای دیوار استفاده کنید باید ابتدا تعیین کنید که در کدام قسمت از خانه این رنگ آمیزی انجام می شود. به طور مثال رنگ طوسی روشن برای دیوار پذیرایی انتخاب بسیار مناسبی است و در کنار آن طوسی مایل به بنفش برای اتاق خواب ها گزینه خوبی خواهد بود اما در کنار این دیوار ها چه وسایلی قرار دهیم تا هارمونی خوبی میان همه چیز برقرار باشد؟!

انتخاب مبلمان برای ترکیب با رنگ طوسی

رنگ طوسی در دکوراسیون خانه

هنگامی که دیوار های نشیمنتان به رنگ طوسی است باید بدانید انتخاب شما برای رنگ مبلمان کمی محدود می شود و یکی از بهترین رنگ ها برای این ترکیب استفاده از مبل طوسی کرم خواهد بود. در رده دوم بنا بر نوع چیدمان منزل مبل طوسی صورتی نیز ترکیب درستی برای ایجاد یک نشیمن صمیمی و گرم است و در آخر ترکیب طوسی با رنگ هایی مانند زرد و تناژ های خود طوسی ایده آل است.

فرش طوسی

رنگ طوسی در دکوراسیون خانه

اگر قصد دارید در دکوراسیون مدرن خانه ی خود از فرش استفاده کنید باید بدانید که فرش طوسی رنگ هم گزینه خوبی خواهد بود به شرطی که رنگ دیوار ها با فرش متفاوت باشند زیرا در این صورت فضایی سرد ایجاد خواهد شد.

ترکیب چیدمان با رنگ طوسی

ست طوسی و سفید

طوسی و سفید در دکوراسیون خانه

ترکیب این دو رنگ برای روشن تر کردن فضا و هم چنین بزرگتر نشان دادن آن موثر است و در کنار این دو رنگ حتما باید از یک رنگ گرم مانند قرمز و یا نارنجی و قهوه ای استفاده کنید تا فضا را از حالتی سرد رها سازد.

ترکیب طوسی و شیری

ست طوسی و شیری در دکوراسیون منزل

رنگ طوسی به علت این که تقریبا رنگ خنثی و سردی محسوب می شود، استفاده از یک ترکیب رنگی مانند شیری ایده ی مناسبی است. هم چنین ترکیب این دو رنگ بسیار عالی و امروزی می شود و شما می توانید دکوراسیون منزلتان را به زیباترین شکل ممکن دکور کنید.

ترکیب طوسی و زرد

طوسی و زرد در دکوراسیون منزل

یکی از بهترین انتخاب ها، ترکیب رنگ طوسی با زرد است که این دو در کنار هم جذابیت زیادی را در دکوراسیون پذیرایی ایجاد می کند پس رنگ زرد را در دکوراسیونتان فراموش نکنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟