گرانی فولاد و تاثیر آن بر بازار لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

گرانی فولاد و تاثیر آن بر بازار لوازم خانگی

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران: باید جلوی گرانی فولاد و آهن گرفته شود ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران: باید جلوی گرانی فولاد و آهن گرفته شود زیرا ورق‌های فولادی ماده اولیه اصلی صنعت لوازم‌خانگی به شمار می‌آید. اطمینان دارم که اگر توزیع به مجرای درست و قانونی آن برگردد می‌توان بازار را به خوبی مدیریت کرد و جلوی نوسانات کاذب را گرفت.

به نظر می‌رسد که گرانی فولاد و آهن و مشتقات آن پایان ندارد. اخیرا دور جدیدی از افزایش قیمت میلگرد رخ داده است. به نظر می‌رسد که بی‌تفاوتی دولتمردان و مسئولان سازمان‌های نظارتی به نوسانات قیمت این حوزه مهم و راهبردی همچنان ادامه دارد. این در حالی است که تولید و توزیع آهن و فولاد مستقیماً روی چند حوزه مهم دیگر (ازجمله لوازم‌خانگی) تاثیر می‌گذارد.

منافع ملی فدای سودجویی‌ها

در حال حاضر قیمت هر کیلو میلگرد به بیش از ۱۱ هزار تومان رسیده است «قیمت میلگرد در دو هفته اخیر به اوج خود رسیده است». حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران ضمن بیان این موضوع اظهار داشت: «افزایش قیمت تا دیروز ادامه داشت. در این مدت شاهد افزایش قیمت‌های روزانه بودیم. باید بازار را تثبیت کرد چون آهن و فولاد، مصرف صنعتی دارد و در صنایع مهمی مثل خودرو، ماشین‌آلات کشاورزی، لوازم خانگی و مسکن و ساخت و ساز استفاده می‌شود. باید جلوی گرانی آهن و فولاد گرفته شود. ما با احتساب افزایش هزینه‌های تولید در قیمت نهایی کالا مشکلی نداریم اما بحث اینجاست که شرایط به هیچ عنوان شفاف نیست و معلوم نیست چه سودها و رانت‌های کلانی، نصیب بعضی افراد می‌شود! متاسفانه افرادی به بازار فولاد و آهن کشور نفوذ کرده‌اند که فقط به دنبال سودجویی بیشتر هستند و منافع ملی را فدای منافع فردی خود می‌کنند».

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران در پایان خاطرنشان کرد: «به نظر می‌رسد اراده‌ای وجود دارد که این وضعیت ادامه داشته باشد. بخشی از معضل به بورس و عملکرد آن مربوط می‌شود. گروهی از سوءاستفاده‌کنندگان هم هیچ ریشه‌ای در این صنف ندارند و فقط از رانت بهره‌مند هستند. امیدواریم که مسئولان هر چه زودتر صدای ما را بشنوند و به این وضعیت پایان دهند. از قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی انتظار داریم به ما کمک کنند که بتوانیم وضعیت بازار را ساماندهی کنیم».

به گزارش گسترش نیوز، لازم به ذکر است که قیمت ورق‌های فولادی که ماده اولیه اصلی صنعت لوازم‌خانگی به شمار می‌آید به حدود ۱۵ هزار تومان رسیده است. این در حالی است که این عدد هفته قبل ۸۵۰۰ تومان بود.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟