لوازم خانگی هوشمند چینی
اخبار لوازم خانگی

۶ برند برتر لوازم خانگی هوشمند چینی را بشناسید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، لوازم خانگی هوشمند چینی با افزایش تعداد چینی ها روز به روز در حال نوآوری ...

زهرا سیاحی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، لوازم خانگی هوشمند چینی با افزایش تعداد چینی ها روز به روز در حال نوآوری است و برندهای مختلفی در چین محصولات مقرون به صرفه برای تمامی مصرف کنندگان چینی تولید می کنند که این موضوع باعث شده تا افراد بسیاری را برای خرید محصولات چینی تشویق کند.

در دهه های گذشته رشد لوازم خانگی در بازار چین با افزایش تعداد چینی ها رابطه مسقیم داشته و تولید کنندگان محلی این کشور برای دسترسی تمامی افراد جامعه، دست به تولید و عرضه لوازم خانگی هوشمند چینی زده اند که از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند.

این تولید کنندگان برای ایجاد اکوسیستم در خانه هوشمند کاربران خود از اینترنت اشیا استفاده کرده اند. برندهایی که در چین لوازم خانگی هوشمند با کیفیت و مقرون به صرفه تولید می کنند شامل شیائومی، Midea، حایر، Gree، هایسنس و SkyWorth می شوند و در ادامه به معرفی این شرکت ها و لوازم خانگی هوشمند آن ها پرداخته شده است.

در همین رابطه بخوانید:

تلویزیون هوشمند ردمی مکس رکورد فروش را در چین شکست

1. شرکت شیائومی

شرکت شیائومی به عنوان یکی از بزرگترین سازندگان گوشی های هوشمند در جهان شناخته شده است. همچنین به تولید و عرضه انواع لوازم خانگی پرداخته که شامل اجاق گاز، دستگاه تصفیه هوا، پنکه، لامپ و غیره می شود. دفتر مرکزی این شرکت در شهر پکن مستقر است.

شیائومی

لوازم خانگی شیائومی

در سال 2020، 252 میلیون لوازم خانگی شیائومی مبتنی بر اینترنت اشیا ساخته شده اندو بیش از 25 درصد از کل درآمد این شرکت متعلق به 3 ماهه اول سال 2020 است.

درآمد این کمپانی با توجه به شیوع ویروس کرونا و کسادی بازار کار با رشد 7.8 درصدی روبرو شد و با توجه به شرایط موجود پیشرفت چشمگیری تجربه کرده است.

این کمپانی چینی برای اینکه در بازار جهانی گوشی های هوشمند رکورد دار باشد، باید بیشتر به تجهیزات هوشمند خود متکی شود.

2. شرکت Midea

شرکت Midea بیش از 40 سال می شود که تاسیس شده و با سرمایه 5.000 یورو شروع به فعالیت کرد. این کمپانی تا سال 2019 نزدیک به 135.000 نفر را در بیش از 200 کشور مشغول به کار کرده است.

طبق آمار موجود، درآمد فروش شرکت لوازم خانگی Midea در نیمه سال 2017 مبلغ 124/96 یوان ( حدود 80 میلیارد دلار ) بوده و سود خالص آن برابر با 11/55 میلیارد دلار است. شرکت لوازم خانگی Midea در سال 2016 بر اساس گزارش Fortune Global 500، رتبه ی 450 را از نظر درآمد در جهان کسب کرد. Midea هم اکنون صدها میلیون مشتری و کارمند در سراسر جهان دارد.

شرکت شیائومی در کمپانی Midea سرمایه گذاری کرد و در سال 2014 به عنوان بزرگ ترین تولید کننده لوازم خانگی در جهان شناخته شد.

مایدیا

لوازم خانگی Midea

دفتر مرکزی این کمپانی در شهر Foshan قرار دارد و لوازمی مانند دستگاه تهویه مطبوع، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی تولید کرد. همچنین لوازم آشپزخانه Midea وابسته به Midea Group، یکی از بزرگترین تولید کنندگان لوازم خانگی در چین است.

گروه Midea در زمینه های لوازم خانگی، لوازم مصرفی و… فعالیت دارد. محصولات Midea بسیار متنوع بوده که می توان به لوازم آشپزخانه، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، تهویه مطبوع مسکونی، تهویه مطبوع تجاری، گرمایشی و سرمایشی، رباتیک، اتوماسیون صنعتی وغیره اشاره کرد. Midea به طور مداوم بر روی نوآوری فناوری محصولات خود تمرکز کرده و به همین منظور زندگی را راحت تر و لذت بخش تر کرده است.

Midea در بخش خانه هوشمند بر روی دمای هوا، رطوبت و سایر عوامل محیطی نظارت دارد و کاربران با تهیه تهویه مطبوع هوشمند این برند به راحتی می توانند دمای هوا و رطوبت خانه و محل کار خود را کنترل کنند.

3. شرکت حایر

یکی دیگر از شرکت های لوازم خانگی چینی با سابقه طولانی به نام حایر است که در سال 1984 تاسیس شد و این کمپانی چند ملیتی در چینگدائو، استان شاندونگ، چین قرار دارد. این شرکت با درآمد سالانه 27.7 میلیارد دلار در سال 2019 به غول جهانی تبدیل شده است.

حایر

لوازم خانگی حایر

این شرکت تولید کننده لوازم الکترونیکی مصرفی و لوازم خانگی است. محصولات مختلف مانند سیستم های تهویه، گوشی هوشمند، کامپیوتر، ماشین لباسشویی، یخچال فریزر و غیره را طراحی، توسعه و تولید کرده و به فروش می رساند.

4. شرکت Gree

شرکت تولید کننده لوازم خانگی Gree در سال 1985 تاسیس شد و به عنوان بزرگ ترین تولید کننده سیستم تهویه مطبوع خانگی در جهان شناخته شده است. این شرکت در Zhuhai استان گوانگدونگ مستقر بوده و تا به امروز محصولات آن در بیش از 200 کشور وجود دارد.

ظرفیت تولید سالانه سیستم های تهویه مطبوع خانگی در این کمپانی به بیش از 60 میلیون دستگاه و ظرفیت تولید سالانه سیستم های تهویه مطبوع تجاری به 5/5 میلیون دستگاه، افزایش یافته است. شرکت Gree دارای هشت مرکز تولید در سراسر دنیا بوده و تعداد کارکنان آن به 80 هزار نفر می رسد.

گری

لوازم خانگی Gree

همانطور که می دانید این شرکت در زمینه دستگاه های سیستم تهویه مطبوع فعالیت دارد و محصولات آن شامل کولر گازی، چیلر، فن کویل، سرمایش دیتا سنتر، تصفیه هوا و پکیج دیواری می شود. گفتنی است این برند چینی چندین لوازم خانگی کوچک ساخته اما در زمینه تولید و عرضه تهویه مطبوع فعالیت بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید:

چرا سامسونگ و هایسنس در ایفا 2020 شرکت نمی کنند؟

5. شرکت هایسنس

شرکت هایسنس در چینگدائو استان شاندونگ مستقر است و در زمینه لوازم الکترونیک مصرفی و لوازم خانگی تخصص دارد. هایسنس در سال 1969 توسط مقامات شهری تأسیس شد. این شرکت در حال حاضر دارای 13 کارخانه جهت تولیدات در کشور چین است و همچنین بیش از 40 شرکت در نقاط مختلف جهان دارد.

هایسنس

لوازم خانگی هایسنس

لوازم خانگی هایسنس در بین برترین برندهای جهان قرار دارد. از جمله محصولات هایسنس در زمینه لوازم خانگی می توان به ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، یخچال، یخچال فریزر، ساید بای ساید و کولرگازی اشاره کرد که جایگاه ویژه‌ای را در بازار لوازم خانگی به خود اختصاص داده است.

6. شرکت SkyWorth

شرکت SkyWorth در سال 1988 تاسیس شده و به عنوان تولید کننده لوازم الکترونیکی مستقر در شنژن استان گواندونگ شناخته شده است. این کمپانی بیش از 40.000 نفر در سراسر جهان استخدام می کند و درآمد کل آن در فروش محصولاتی از جمله لوازم آشپزخانه، یخچال، دستگاه تصفیه هوا، تلویزیون و سایر موارد 37.3 میلیارد دلار در سال 2019 برآورد شده است.

اسکای ورس

لوازم خانگی SkyWorth

محصولات اصلی SkyWorth شامل لوازم آشپزخانه، یخچال، دستگاه تصفیه هوا، تلویزیون و غیره می شود. فروش لوازم خانگی این کمپانی در سال 2019 با 55.4 درصد افزایش روبرو شده است. محصولات SkyWorth در نمایشگاه CES 2020 در معرض نمایش همگان قرار گرفت.

اینترنت اشیا چین در آینده

پیش بینی می شود اینترنت اشیا در چین از سال 2019 تا 2025 با میانگین سالانه 22.7 درصد رشد روبرو خواهد شد. چین در تولید لوازم خانگی در جهان پیشرو بوده و روز به روز لوازم خانگی هوشمند این کشور در حال ارائه فناوری های نوآورانه است.

این 6 برند با سرمایه کافی به تحقیق و توسعه در زمینه لوازم خانگی هوشمند چینی می پردازند، در حالی که رقبای قدرتمند دیگری در سطح جهان مانند شرکت آلمانی بوش و شرکت کره جنوبی ال جی دارند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟