اسکراب خانگی صورت
خانم ها بخوانند!

اسکراب خانگی صورت برای لطافت و تمیزی پوست

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رسیدگی به پوست صورت امری بسیار مهم در معقوله زیبایی است و هر فردی باید به ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رسیدگی به پوست صورت امری بسیار مهم در معقوله زیبایی است و هر فردی باید به کیفیت پوست خود اهمیت بدهد. معمولا در طول روز به دلیل وجود ذرات گرد و غبار در هوا پوست صورت در معرض آلودگی های مختلفی قرار گرفته و واکنش هایی مانند جوش های سر سیاه و لک های پوستی یا خشکی صورت و  پوسته هایی در قسمت هایی مانند بینی، پیشانی، و اطراف لب ایجاد می شود. روش های درمانی زیادی مانند انواع صابون ها و دستگاه های لیزری برای درمان پوست وجود دارد اما بهتر است قبل از این که دیر شود، با روش های آسان و خانگی پوستتان را لطیف و بدون لک و جوش کنید. یکی‌ از روش های موثر برای پوست شما اسکراب خانگی صورت است.

معمولا به مواد کرم مانندی که روی پوست زده می شود و از انواع مواد طبیعی ساخته شده تا باعث ایجاد لایه برداری سطحی روی پوست شود اسکراب گفته می شود. برای تهیه انواع لایه بردار های خانگی می توانید از مواد مختلفی استفاده کنید. در ادامه روش درست کردن چند اسکراب خانگی صورت را به شما آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه اسکراب خانگی

اسکراب خانگی صورت

در دوره های مختلف استفاده از اسکراب خانگی لایه بردار کاملا رایج بوده و با مواد گوناگونی لایه بردار های مختلفی برای انواع مشکلات پوستی درست می کردند و این روش ها تا به امروز هم کارساز بوده و اکثر مردم به خصوص خانم ها به دنبال طرز تهیه اسکراب خانگی برای زیبا تر شدن پوست صورت و بدن خود هستند. جالب است بدانید که اسکراب فقط برای پوست صورت نیست و بسیاری از اسکراب یا کوکتل ها مخصوص پوست بدن هستند و باعث شادابی پوست شما می شوند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا چند مورد از بهترین اسکراب های خانگی را به شما آموزش دهیم.

اسکراب خانگی قهوه

اسکراب خانگی قهوه

برای تهیه اسکراب خانگی قهوه داخل یک ظرف مقداری پودر قهوه به همراه چند قاشق ژل آلوورا مخلوط کنید و تا زمانی که حالت کرمی بگیرد و بعد به مدت پنج تا ده دقیقه روی پوست خود قرار دهید و بعد از گذشت این زمان بشویید.

اسکراب خانگی شکر و عسل

اسکراب خانگی شکر و عسل

1قاشق غذا خوری عسل خام

۱قاشق غذاخوری  شکر قهوه ای یا  سفید

۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون

عسل و شکر را به خوبی با هم مخلوط کنید و تا زمانی که یک دست شود ادامه دهید و سپس یک قاشق غذا خوری روغن زیتون را به مخلوط قبل اضافه کرده و به مدت پنج دقیقه روی پوست قرار دهید و صورتتان با آب سرد بشویید.

اسکراب خانگی هلو

اسکراب خانگی هلو

2  عدد هلو رسیده و پوره شده

یک قاشق چایخوری  شکر قهوه ای

مقداری روغن زیتون یا نارگیل

هلو های پوره شده را با شکر مخلوط کنید و در نهایت مقداری روغن مورد نظر را به آن ها اضافه کنید. سپس به مدت یک دقیقه روی پوست ماساژ داده و با آب سرد بشویید.

اسکراب ماست و عسل

ابتدا ماست کم چرب را با کمی عسل مخلوط می کنیم سپس روی پوست صورت زده و بعد از گذشت ده دقیقه با نوک انگشت به

صورت دورانی ماساژ دهید و بعد با آب سرد بشویید. این ماسک مناسب پوست های چرب است و پوست را متعادل می کند.

اسکراب خانگی برای جوش سرسیاه

معمولا روی بینی جوش های سرسیاه زیادی وجود دارد و روش های مختلفی برای از بین بردن آن ها توصیه می شود مانند چسب های مخصوص و… که فقط روی همان قسمت زده شده و جوش ها را از بین می برد. اما روش های خانگی هم برای این کار وجود دارد که یکی از این روش ها استفاده از خمیر دندان است. برای این کار ابتدا مقداری خمیر دندان را باید روی بینی زده و بعد از دو دقیقه آن را بشویید. روش دیگری هم برای از بین بردن دانه های سر سیاه وجود دارد که می توان از ترکیب سفیده تخم مرغ و آبلیمو تازه، ایتدا این دو ماده را با هم مخلوط کنید و روی بینی بزنید سپس یک لایه نازک دستمال را روی قسمتی که تخم مرغ زدید بگذارید و به مدت ده دقیقه پر کنید تا کاملا خشک شود سپس به آرامی جدا کنید و با آب سرد بشویید.

اسکراب سفید آب

اسکراب سفید آب

اکثر متخصصین پوست و زیبایی معتقدند که استفاده از سفید آب سبب از بین رفتن جوش و لک و حتی دانه های سرسیاه می شود که در همین راستا پوست را شفاف تر کرده و قسمت های مرده را از بین می برد. روش های استفاده از سفید آب به سلیقه خودتان بستگی دارد. می توانید مقداری از آن‌ را پودر کرده و با کمی عسل و یا ماست و زرد چوبه مخلوط کنید و روی پوست صورت قرار دهید و هم می توانید روی کیسه قرار داده و روی پوست صورت یا بدن به آرامی بکشید. در هر دو مدل همان کار لایه بردار را انجام می دهد.

روش های متنوع اسکراب خانگی برای پا

اسکراب خانگی برای پا

اسکراب یا ماسک لایه بردار پا در واقع ترکیب دو یا چند ماده ی طبیعی است که به رفع سلول های مرده پوست کمک کرده و باعث نرم شدن پاها می شود.

اسکراب نعنا و رزماری

در یک کاسه بزرگ 1/4 فنجان نمک دریایی، 2 قاشق غذا خوری روغن زیتون، 1 قاشق چای خوری روغن نارگیل، 1/2 قاشق چای خوری روغن رزماری و 2 تا 3 قطره روغن نعناع ترکیب کنید و بر روی پا ها ماساژ دهید. برای پوست های خشک‌ بسیار روش مناسبی است.

اسکراب توت فرنگی و شکر

مقداری توت فرنگی را له کرده و با شکر ترکیب کنید و روی پاها ماساژ دهید و بعد از گذشت ده دقیقه بشویید.قبل از مصرف هر کدام از موارد گفته شده، مقداری از آن ها را روی بازو ها تست کنید تا از عدم حساسیت مطمئن شوید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟