تلویزیون UHD جی پلاس
اخبار لوازم خانگی

10 ترفند کاربردی برای افزایش عمر مفید تلویزیون‌های‌ UHD

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بدون شک همه ما پس از خرید یک تلویزیون جدید، دوست داریم برای مدت‌زمان زیادی ...

بهنام وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بدون شک همه ما پس از خرید یک تلویزیون جدید، دوست داریم برای مدت‌زمان زیادی از آن استفاده کنیم و می‌خواهیم تلویزیون‌مان سالم و باکیفیت باقی بماند؛ اما آیا همه ما می‌دانیم که چگونه می‌توانیم به این هدف دست پیدا کنیم؟ در ادامه قصد داریم تا شما را با 10 ترفند کاربردی برای افزایش عمر مفید تلویزیون‌های‌ UHD آشنا کنیم.

برند ایرانی جی ‌پلاس، با انواع مدل‌های تلویزیون‌های HD، Full HD و UHD، حضور پررنگی در بازار لوازم صوتی‌تصویری دارد. استقبال مشتریان از پکیج تلویزیون‌های جی ‌پلاس، این برند را ترغیب کرده تا همسوی بازار بین‌المللی و با آخرین به‌روزرسانی‌ها حرکت کند. به‌طوریکه جی‌ پلاس، کیفیت، امکانات، قیمت مناسب و گارانتی گلدیران را پشتوانه‌ای برای رونمایی‌های به‌روز و تکنولوژیک محورش قرار داده است.

در همین رابطه بخوانید : 

لوازم خانگی جی پلاس ساخت کجاست؟

در ادامه این مطلب، 10 ترفند را به شما آموزش می‌دهیم تا با رعایت آن‌ها، عمر مفید تلویزیون UHD جی ‌پلاس را افزایش دهید. البته این ترفندهای کاربردی برای افزایش عمر مفید تلویزیون‌های‌ UHD تنها به تلویزیون های جی پلاس ختم نمی شود اما از آنجایی که در حال حاضر بازار ایران میل زیادی برای خرید این تلویزیون ها دارد، مقاله را بر مبنای این تلویزیون ها به تحریر در آورده ایم.

  تلویزیون جی پلاس

اول ‌از همه باید بدانید که عمر مفید یک تلویزیون، به کارایی دستگاه و سالم بودن و نبودن آن ربطی ندارد و فقط به میزان نور و روشنایی صفحه آن مربوط است؛ یعنی وقتی می‌گویند یک تلویزیون 100 هزار ساعت عمر مفید دارد، یعنی بعد از این تعداد ساعت، نور نمایشگر آن به نصف کاهش می‌یابد.

دیدن این ویدیو را از دست ندهید:

محصولات جدید لوازم خانگی جی پلاس رونمایی شد/ کامبک رویایی گلدیران+گزارش ویدیویی

به‌صورت کلی، عمر مفید تلویزیون UHD بین 4 تا 10 سال است: یعنی بین 40 تا 100 هزار ساعت. عمر مفید به روش استفاده، نگهداری و برند دستگاه بستگی دارد.

 

10 ترفند برای افزایش عمر مفید تلویزیون UHD جی‌ پلاس

تلویزیون جی پلاس

  1. وقتی تلویزیون جی ‌پلاس را تماشا نمی‌کنید، آن را خاموش‌کنید.
  2. تلویزیون را در حالت استندبای نگه ندارید.
  3. علاوه بر خاموش کردن تلویزیون، بهتر است برق سه‌راهی را هم قطع کنید. این به کاهش مصرف برق هم کمک می‌کند.
  4. محل نصب تلویزیونUHD جی ‌پلاس هم در عمل مفید آن اثرگذار است. نباید دستگاه را نزدیک پنجره یا شومینه قرار دهید. نور مستقیم آفتاب و حرارت شومینه یا بخاری به عناصر داخلی تلویزیون آسیب وارد می‌کنند.
  5. تلویزیون را در نزدیکی اجاق هیزمی، خاکستر یا دود حاصل از هیزم نصب نکنید. گرما و خاکستر سبب کاهش عمر مفید دستگاه می‌شود.
  6. تلویزیون را خیلی نزدیک زمین نگذارید زیرا گردوخاک از عمر مفید آن می‌کاهد.
  7. بهترین محل نصب برای تلویزیون روی دیوار و دور از شومینه است.
  8. تنظیمات نور تصویر را تغییر دهید و آن را تا حد امکان کم کنید.
  9. تنظیمات کنتراست تصویر را نیز تا جای ممکن کم کنید. وقتی کنتراست زیاد باشد، انرژی زیادی از تلویزیون مصرف خواهد کرد و درنتیجه از عمر مفیدش کاسته خواهد شد.
  10. از سه‌راهی‌های محافظ برق استفاده کنید تا در صورت قطعی برق فشار و لطمه‌ی ناگهانی به دستگاه وارد نشود.

 

چگونه عمر مفید تلویزیون‌ 4K را افزایش دهیم؟

تلویزیون جی پلاس

تلویزیون‌های‌ 4K جی ‌پلاس، عموماً عمر مفید بسیار بالایی دارند و اغلب آن‌ها بین 5 تا 6 سال بدون هیچ اشکال جدی می‌توانند مثل روز اول کار کنند. اما همیشه استثناهایی هم وجود دارد و ممکن است در اثر استفاده نادرست از تلویزیون، سریع‌تر از زمان مشخص‌شده توسط شرکت سازنده‌ش، عمر مفیدش تمام شود. برای پیشگیری از چنین مشکلی بهتر است چندین مسئله را رعایت کنید.

 

همانند تلویزیون‌های UHD جی ‌پلاس، بهترین روش برای افزایش عمر مفید تلویزیون‌ 4K، کاهش میزان روشنایی و کنتراست تصویر است. البته ممکن است برخی از تلویزیون‌ها فقط امکان تنظیم روشنایی را بدهند و قابلیت تغییر کنتراست در آن‌ها وجود نداشته باشد؛ اما به‌صورت کلی، همین کار ساده می‌تواند تا حد زیادی عمر تلویزیون‌ 4K شما را افزایش دهد.

 

روش دیگر این است که از داغ شدن تلویزیون‌ 4K پیشگیری کنید. به‌هیچ‌عنوان تلویزیون را بیشتر از یک روز به‌طور پیاپی روشن نگه ندارید. حتی توصیه ما این است وقتی واقعاً برنامه‌ای تماشا نمی‌کنید هم تلویزیون‌ 4K را خاموش‌کنید. زیاد کار کردن دستگاه باعث داغ کردن آن می‌شود. البته با باز گذاشتن پنجره یا روشن کردن دستگاه تهویه هوا می‌توان تا حدی از داغ شدن تلویزیون پیشگیری کرد؛ اما ساده‌ترین کار این است که آن را هرچند ساعت یک‌بار خاموش‌کنید.

بیشتر بخوانید:

ویژگی های یخچال فریزر های جی ‌پلاس را بیشتر بشناسید

محدودیت دمایی تلویزیون‌ها و مانیتورهای تصویری

تلویزیون جی پلاس

برخلاف تلویزیون‌های کاتُدی قدیمی که بسته به‌اندازه پنل بین 65 تا 133 واتی بودند، مانیتورها و تلویزیون‌های جدید مانند تلویزیون و مانیتور جی ‌پلاس حرارت بسیار کمتری از خود تولید می‌کنند؛ یعنی تمام تلاش تولیدکننده‌ها این است که این سیستم‌ها را از گرما و حرارت دور نگه دارند و برای این منظور هم در بخش داخلی این سیستم‌ها عناصری برای خنک‌سازی تلویزیون تعبیه کرده‌اند. بنابراین چندان عاقلانه نیست که شما تلویزیون خود را در معرض مستقیم حرارت و دما قرار دهید. این امر باعث ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه می‌شود.

 

پیشنهاد آخر

با رعایت 10 ترفند بالا، می‌توانید تلویزیون جی‌ پلاس را برای سال‌ها در منزل خود استفاده کنید. امکانات تلویزیون‌های جی‌پلاس، فضای خانوادگی دلچسبی را برایتان رقم خواهد زد؛ می‌توانید با Mirorr کردن گوشی موبایل جی ‌پلاس و یا هر گوشی‌‎ اندرویدی و IOS دیگری، تصاویر گوشی‌تان را در تلویزیون به اشتراک بگذارید. همچنین وبگردی و کنترل کامل امکانات تلویزیون با استفاده از گوشی هوشمند به شما این امکان را می‌دهد که در صفحه‌ای بزرگتر از لپتاپ‌تان، جستجو کنید و در فضای وب لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

موبایل جی پلاس فروش خوبی را تجربه کرد+ مشخصات و قیمت

قابلیت کنترل تطبیقی صدا، بلندگوی باکیفیت، خروجی‌های صوتی، تصاویر Full HD و پنل باکیفیت IPS فضای سینمای خانگی بی‌نظیری را برای شما مهیا می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم فیلم‌ها و سریال‌های روز را در این تلویزیون‌ها مشاهده کنید؛ بدون شک جزییات تصاویر، شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

تلویزیون UHD جی پلاس

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟