ال جی در بازار لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

فرمانروایی ال جی در بازار لوازم خانگی جهانی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شنیده ها حاکی از آن است که ال جی در بازار لوازم خانگی جهانی برای دومین بار ...

زهرا سیاحی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شنیده ها حاکی از آن است که ال جی در بازار لوازم خانگی جهانی برای دومین بار به صورت متوالی رتبه اول را کسب خواهد کرد.

پیش بینی می شود درآمد سه ماهه دوم ال جی در بازار لوازم خانگی 5.2 تریلیون وون به 5.3 تریلیون وون برسد و این رقم حدود 300 بیلیون وون بیشتر از درآمد کمپانی ویرپول است.

غول لوازم خانگی آمریکا، شرکت ویرپول اعلام کرد که 4.93 بیلیون وون فروش را در سه ماهه دوم سال به ثبت رسانده که نسبت به سال گذشته 22 درصد کاهش داشته است. برخلاف کاهش فروشی که در دوران قرنطینه و شیوع ویروس کرونا داشته و مجبور به تعطیلی فروشگاه های لوازم خانگی خود شده، به عنوان بهترین برند لوازم خانگی جهت خرید در آمریکا شناخته شده است.

با توجه به فروش محصولات ال جی در بازار لوازم خانگی و درآمدی که از فروش خود در این شرایط کرونایی جهان کسب کرده است، انتظار می رود به صورت متوالی برای دومین بار رتبه اول را در بازار لوازم خانگی جهانی از آن خود کند.

عملکرد کمپانی ال جی با توجه به کووید-19 در ماه های اول ضعیف بود ولی با گذشت زمان و بازگشایی و از سرگیری فعالیت های فروشگاه ها در آمریکا و اروپا شرایط این برند کره ای تغییر کرد.

گفتنی است شرکت ال جی در بازار داخلی، سرمایه خود را از فروش محصولاتی جدیدی مانند خشک کن لباس، ماشین ظرفشویی و سیستم مراقبت از لباس استایلر ال جی به دست آورد و از ماه ژوئن، با افزایش فروش سیستم های تهویه مطبوع به سود رسید.

شرکت ویرپول در بین ماه های آوریل و ژوئن فقط 94 بیلیون وون سود را در سود عملیاتی خود کسب کرد که افت قابل توجهی را در مقایسه با سال گذشته تجربه کرده است.

همچنین شرکت الکترولوکس در سه ماهه دوم سال با افت 7.8 بیلیون وون روبرو شد.

کمپانی KB پیش بینی کرد که شرکت کره ای ال جی  تا 650 بیلیون وون سود را برای سه ماهه دوم سال ثبت می کند.

بر خلاف کمپانی آمریکایی ویرپول که در سه ماهه اول 6 درصد و در سه ماهه دوم 1.9 درصد کاهش را در سود عملیاتی خود تجربه کرد، شرکت ال جی الکترونیکس سود خود را در مدت مشابه ثابت نگه داشته است.

همچنین ناگفته نماند که سامسونگ نیز در بخش فروش لوازم خانگی فروش و عملکرد خوبی را تجربه کرده است. سامسونگ از فروش لوازم خانگی و پزشکی 4.7 تریلیون وون را در سه ماهه دوم و 50 بیلیون وون در سه ماهه اول به دست آورد. سود عملیاتی این شرکت از 88 بیلیون وون به 293 بیلیون وون خواهد رسید.

پیشی گرفتن ال جی از ویرپول در فروش لوازم خانگی باعث شد شرکت ال جی الکترونیک از نظر فروش لوازم خانگی در سه ماهه اول سال 2020 از شرکت ویرپول آمریکایی جلو بزند و ال جی، این غول فناوری کره ای در زمینه تقاضای لوازم خانگی از سوی مشتریان و مصرف کنندگان عملکردی قوی و برتر را ارائه دهد.

پیشی گرفتن ال جی از ویرپول، این شرکت تولید کننده بزرگ لوازم خانگی آمریکایی نشان دهنده این بوده که لوازم خانگی ال جی از طرفداران زیادی برخوردار است و جهت جلب رضایت مشتریان، کاربران و مصرف کنندگان نهایت تلاش خود را می کنند و از بهترین و نوآورانه ترین فناوری ها در لوازم خانگی کوچک و بزرگ، گوشی های هوشمند و غیره بهره می برند.

شرکت تولید کننده بزرگ لوازم خانگی آمریکایی ویرپول در ماه های ژانویه و مارس در سال 2020 سود عملیاتی خود را به 260 میلیون دلار در آمریکا به ثبت رساند و فروش آن ها در زمینه لوازم خانگی به 4.3 میلیارد دلار رسید.

این در حالی است که شرکت تولید کننده بزرگ لوازم خانگی کره ای ال جی الکترونیک در ماه گذشته سود عملیاتی سه ماه اول سال 2020 خود را 753.5 بیلیون وون ( برابر با 618 میلیون دلار) اعلام کرد و فروش لوازم خانگی آن به 5.4 تریلیون وون رسیده است.

اگرچه ال جی الکترونیک از سال 2017 در برابر رقیب خود ویرپول آمریکا از نظر سود عملیاتی پیشی گرفته است و در زمینه فروش این دو شرکت بزرگ تولید کننده لوازم خانگی شانه به شانه هم در حال حرکت بودند.

شرکت آمریکایی ویرپول در سال 2019 از نظر فروش محصولات خود 2 تریلیون وون از شرکت کره ای ال جی سبقت گرفت و این در حالی بود که در سال 2016 مبلغی حدود 7 تریلیون وون کاهش فروش لوازم خانگی را تجربه کرده بود.

دلایل ذکر شده باعث به وجود آمدن پیشی گرفتن ال جی از ویرپول آمریکا شده که بسیار موثر نیز واقع شده است.

با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری ویروس کرونا، کارشناسان بر این باور هستند که احتمالا این دو شرکت تولید کننده لوازم خانگی در سال جاری با مشکلاتی روبرو خواهند بود زیرا که با همه گیر شدن ویروس کرونا تقاضا برای لوازم خانگی کاهش یافته است.

همچنین روند صعودی نرخ ارز در برابر وون کره ای منجر به ضرر ال جی الکترونیک خواهد شد.

شرکت ویرپول  یکی از قدیمی ترین برندهای لوازم خانگی است که بیش از چندین و چند سال در این صنعت فعالیت دارد و برای اولین بار کار خود را با تولید ماشین لباسشویی شروع کرد. ویرپول از سال 2006 در پی پیشی گرفتن از شرکت سوئدی الکترولوکس، به عنوان بزرگترین تولید کننده لوازم خانگی جهان شناخته می شود.

این کمپانی لوازم خانگی بیش از 21 میلیارد دلار درآمد داشته و حدود 90 هزار کارمند در آن به کارکردن در حوزه لوازم خانگی مشغول هستند.

فروش خالص این شرکت آمریکایی در سه ماهه چهارم سال 2018 در مقایسه با سال 2017، 2.5 درصد رشد را ثبت کرده است.

لازم به ذکر است که فروش خالص لوازم خانگی ویرپول در سال 2018 به 21.0 میلیارد دلار رسید و در حالی که این رقم در سال 2017 برابر 21.3 میلیارد دلار بود. افت 0.3 درصدی این تولید کننده بزرگ لوازم خانگی به دلیل تاثیرات ناشی از ارزش ارز بوده است.

عوامل زیادی منجر به تقویت فروش محصولات ویرپول در سه ماهه چهارم سال 2018 شده که از جمله می توان به نقش پر رنگ مالیات در حمایت از این شرکت و نیز مدیریت مناسب آن ها با افزایش قیمت ها اشاره کرد.

ال جی به عنوان برند تولید کننده لوازم خانگی و الکتریکی در رضایت مشتری، کیفیت محصول و نوآوری های لباسشویی شناخته شده است که مصرف کنندگان آمریکایی برای آسان تر کردن زندگی خود به این کمپانی اعتماد کنند. لوازم خانگی ال جی از سال 2006 تا کنون 29 جوایز جی.دی. پاور را کسب کرده است.

این کمپانی کره ای در زمینه های مختلفی از جمله یخچال فریزر، تلویزیون، ماشین ظرفشویی، گوشی هوشمند و تبلت فعالیت می کند. اکنون این شرکت از تولید کنندگان برتر و نامی در حیطه ی لوازم خانگی در جهان به شمار می رود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟