بوتاکس طبیعی
خانم ها بخوانند!

بوتاکس طبیعی در منزل!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از دغدغه های هر خانم و آقایی با گذشت زمان و بالا رفتن سن ایجاد چین و چروک ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از دغدغه های هر خانم و آقایی با گذشت زمان و بالا رفتن سن ایجاد چین و چروک و خط های روی برخی از نواحی صورت مانند پیشانی، دور چشم، خط خنده و … است. امروزه با پیشرفت علم در هر زمینه ای حتی زیبایی روش های مختلفی برای درمان این مسئله وجود دارد که در مدت زمان کمی نتایج خود را روی صورت فرد نشان می دهد که یکی از این موارد تزریق بوتاکس است. در واقع بوتاکس به معنی فلج کردن برخی از ناحیه های صورت به طور موقت است که باعث از بین رفتن تمام چروک و خطوط های مختلف روی صورت می شود اما بسیاری از مردم از تزریق وحشت دارند و به دنبال راه حل های دیگری مانند بوتاکس طبیعی پوست صورت هستند. از بین بردن این خطوط می تواند سبب ایجاد حس بهتر و بالا رفتن اعتماد به نفس در هر شخصی شود پس بهتر است به سلامت پوست صورت خود اهمیت بیشتری دهید تا همیشه زیبا و جوان به نظر برسید.

با نزدیک شدن به سن سی سالگی معمولا با روند آرامی خط و خطوط های صورت در گذر زمان خود را نشان می دهند که بهترین زمان برای جلوگیری از پیری صورت است و به همین دلیل افرادی که از تزریق های مختلف روی صورت وحشت دارند بهتر است با انواع ماسک های سفت کننده و ضد چروک برای خود استفاده کنند. بوتاکس طبیعی پوست صورت معمولا به کمک مواد خوراکی که در هر خانه ای وجود دارد قابل تهیه هستند و شما با مصرف دوره ای این ماسک های دست ساز می توانید از پیری صورت جلوگیری کنید.

ماسک خامه و هویج

بوتاکس طبیعی و ماسک هویج

مواد لازم: یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت، یک قاشق غذاخوری خامه ترش، پنج قاشق غذاخوری آب هویج

طرز تهیه:

داخل یک ظرف نصف لیوان آب را با نشاسته ذرت ترکیب کنید سپس صد میلی لیتر آب جوش روی آن بریزید و به مدت پنج دقیقه روی شعله کم حرارت دهید تا مقداری غلیظ شود بعد از روی شعله برداشته و صبر کنید تا خنک شود. سپس خامه و آب هویج را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. قبل از مصرف کاملا صورت خود را تمیز کرده و به مدت بیست الی سی دقیقه روی پوست خود قرار دهید و تا سه روز این روند را ادامه دهید تا از نتیجه آن حیرت زده شوید. این ماسک همانند یک بوتاکس طبیعی پیشانی عمل کرده و بقیه نقاط صورت را بسیار نرم و لطیف می کند.

ماسک اسفناج

بوتاکس طبیعی و ماسک اسفناچ

مواد لازم: دویست گرم اسفناج، دویست گرم کلم سبز، یک چهارم فنجان روغن زیتون، یک چهارم فنجان خامه ترش

طرز تهیه:

اسفناج و کلم سبز را حدود چند دقیقه بپزید و بعد آن ها را از صافی رد کرده و له کنید در نهایت روغن زیتون و خامه را به آن ها اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. برای استفاده از این ماسک باید پوست صورت خود را تمیز کنید و به مدت پنج الی هشت دقیقه روی صورت خود قرار دهید. مصرف این ماسک هفته ای یک الی دو بار توصیه می شود.

حتما از خواص این ماده جادویی یعنی اسفناج اطلاعاتی دارید. خوب است بدانید مصرف اسفناج در طول روز سبب جبران کم خونی و کمبود آهن در بدن می شود هم چنینی برای درمان های پوستی مانند از بین بردن التهاب، جوش، آکنه و…. بسیار مناسب و تاثیر گذار بوده پس حتما از این ماده مقوی در وعده های غذایی خود استفاده کنید.

ماسک سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم مرغ

مواد لازم: یک عدد تخم مرغ، نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل، یک قاشق چایخوری آبلیمو

طرز تهیه:

برای تهیه این ماسک فوق العاده باید ابتدا از قسمت نوک تیز تخم مرغ یک حفره کوچک ایجاد کنید و داخل یک ظرف خم کنید تا مقداری سفیده از آن جدا شود سپس با چنگال آن را هم زده تا یکمی از حالت غلیظ بودن در بیاید بعد به آن روغن نارگیل و آبلیمو را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. ( اگر پوست چرب دارید روغن نارگیل را حذف کنید) این ماسک را به صورت دورانی روی پوست زده و پس از گذشت ده دقیقه با آب ولرم یا چای بابونه خنک شده بشویید.

بوتاکس طبیعی با سیر

بوتاکس طبیعی با سیر

سیر یک ماده طبیعی با انواع خواص ها برای درمان مشکلات بیخوابی، رشد مجدد و جلوگیری از ریزش ابرو و از همه مهم تر خاصیت آنتی باکتریالی آن است که مصرف آن برای پوست بسیار مفید است. این ماده حتی برای از بین بردن چین و چروک و خطوط صورت نیز بسیار مناسب بوده و به کمک آن تمام چروک هایی که تازه هستند را می توانید محو کنید. بوتاکس طبیعی با سیر همانند تزریق آن عمل می کند زیرا سبب کلاژن سازی و جوان شدن پوست می شود. برای تهیه این جایگزین بوتاکس در خانه  می توانید آن را با مواد گوناگونی ترکیب کنید.

ماسک سیر و گوجه

بوتاکس طبیعی و ماسک گوجه

مواد لازم: یک عدد گوجه، یک حبه سیر

سیر و گوجه فرنگی را به خوبی له کرده و با هم ترکیب کنید و به مدت ده دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد با آب سرد بشویید. همانطور که می دانید گوجه و سیر هر دو قابلیت ضد التهابی برای پوست دارند که در نتیجه باعث جوانسازی پوست می شود.

نکته: لطفا قبل از استفاده هر ماسک دست ساز، مقداری از آن را روی بخش کوچکی از پوست صورت و یا گردن امتحان کنید تا مطمئن شوید که حساسیتی به آن ماده ندارید و بهتر است قبل از درمان های خانگی با یک متخصص و یا مشاور پوست صحبت کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟