تلویزیون 163 اینچی ال جی
اخبار لوازم خانگی

تلویزیون 163 اینچی ال جی به زودی روانه بازار می شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تلویزیون 163 اینچی ال جی همراه با فناوری Micro LED و رزولوشن 4K به زودی روانه ...

زهرا سیاحی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تلویزیون 163 اینچی ال جی همراه با فناوری Micro LED و رزولوشن 4K به زودی روانه بازار لوازم خانگی می شود.

Micro LED یک فناوری صفحه نمایش، صفحه تخت است که برای اولین بار توسط دانشمندانی چون Hongxing Jiang و Jingyu Lin از دانشگاه فناوری تگزاس در حالی که در سال 2000 در دانشگاه ایالتی کانزاس حضور داشتند، ساخته شد. این تلویزیون 163 اینچی ال جی اولین صفحه نمایش همراه با فناوری میکرو ال ای دی شرکت ال جی خواهد بود. کمپانی ال جی اعلام کرد که به زودی تا آگوست 2020 در سایت LEDinside.com در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

ال جی

نمایشگرهای Micro LED شامل چندین LED میکروسکوپی هستند که خود در هر پیکسل نمایشگر خود را روشن می کنند و دقیقاً مانند پانل OLED /Organic Light Emitting Light Diody)، فقط میکرو LED از مواد معدنی استفاده می کند. این همانند OLED است، اما از درخشندگی بالاتر، مزایای استفاده از سطح سیاه بسیار پایین را به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با فناوری Micro LED در تلویزیون های هوشمند

در واقع پنل LCD با نور پشتی یا لبه LED است. میکرو LED به این چراغ روشنایی جداگانه احتیاج ندارد، به این معنی سیاه پوستی تیره تر و سفید پوست نیز روشن تر است، در حالی که نادیده گرفتن نور ناشی از سوزاندن چراغ های LED فعلی محسوب می شود.

ال جی، پاناسونیک، فیلیپس و سونی در حال حاضر تنها تولید کننده هایی هستند که تلویزیون های OLED تولید می کنند، چیزی که سامسونگ از آن عقب نمانده است. با وجود Micro LED، دیگر نیازی نیست، این می تواند یک فناوری پرچمدار باشد تا از رقابت با OLED پیشی بگیرد.

میکرو ال ای دی

میکرو LED برخی از شباهت ها با OLED دارد. با استفاده از OLED، هر پیکسل منبع نور خاص خود است ، قادر به روشن یا خاموش کردن در صورت لزوم ، کنتراست باورنکردنی را ایجاد می‌کند و هیچ نوری بر روی پیکسل های اطراف خود جای نمی گذارد. اگر یک پیکسل OLED خاموش باشد، مشکی است.

این فقط سایه تیره نیست بلکه خاموش بوده و هیچ نوری وجود ندارد. میکرو ال ای دی دارای پیکسل های خود روشنایی است.

جالب است بدانید:

بهترین تلویزیون های سال 2020 و 2019 را بشناسید

هر ماژول از نمایشگر ال جی دارای وضوح  360×640 است. ال جی اعلام کرد که آخرین نسخه این تلویزیون روشنایی حداکثر 1200 نیت، روشنایی معمولی 600 نیت و نسبت کنتراست 100000: 1 دارد. این نشان می دهد که سطح سیاه پایین تر از 0.01 نیت است.

در وبسایت ال جی هنوز هیچ اطلاعات مشخصی از این تلویزیون میکرو ال ای دی 163 اینچی منتشر نشده است.

شرکت تحلیلگر IHS Markit اعلام کرد که نمایشگرهای microLED تا سال 2026 به بازار انبوه برسند.

تلویزیون های هوشمند هر سال پیشرفت بزرگی در بخش صفحه نمایش می کنند و ما شاهد مدل های برجسته تر از قبل هستیم. سال 2018 بود که شاهد معرفی فناوری Micro LED بودیم اما در آن زمان کمتر تلویزیونی به این تکنولوژی مجهز بود.

اگرچه فناوری Micro LED جدیدی نیست اما انتظار داریم در سال 2020 بیشتر تلویزیون های هوشمند به این پنل مجهز شوند. سامسونگ در سال 2019 تایید کرد که از سال 2020 مدل مصرفی تلویزیون های Micro LED را روانه بازار می کند.

بیشتر بخوانید:

فراخوان ال جی برای تلویزیون های OLED در کره جنوبی

با این حال، در حالی که صفحات OLED در حال بهبود هستند، سطح روشنایی آنها در مقایسه با LED فعلی محدود است. روشنایی نه تنها تعیین می کند که یک تصویر خوب است بلکه یک عامل اصلی در اثر بخشی محتوای HDR یا High Dynamic Range محسوب می شود. میکرو LED می تواند بسیار روشن تر از OLED با نسبت کنتراست 1000،000: 1 باشد. این حتی 30 برابر روشن تر از تلویزیون های OLED است.

موارد مورد اشاره به لطف ماده معدنی مورد استفاده (نیترید گالیم) است که منابع منحصر به فرد LED RGB را قادر می سازد، روشن تر و طولانی تر شوند. اگر یک صفحه OLED بیش از حد طولانی خیلی روشن باشد ، مواد ارگانیک آن کم می شود. برای مثال سطح روشنایی تلویزیون در پخش فیلم Wall 2019 به 2000 نیت می رسد.

تلویزیون Micro LED چه زمانی عرضه می شود؟

شرکت سامسونگ اولین تلویزیون میکرو ال ای دی خود را با سایز 146 اینچی به نام Wall در نمایشگاه CES 2018 رونمایی کرد. اما این مدل تجاری بود و برای مصارف شخصی عرضه نشده است. سامسونگ اعلام کرده که در سال 2020 مشتریان می توانند شاهد عرضه تلویزیون Micro LED با وضوح 4K و سایز 75 اینچی باشند. بنابراین چنین تلویزیونی مناسب علاقمندان به سینمای خانگی است.

ال جی هم در ایفا 2018، پیش نمایشی از تلویزیون میکرو ال ای دی با سایز 175 اینچی به نمایش گذاشت. اما مشخص نیست در چه زمانی محصول خود را عرضه می کند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟