ویژگی های جدید آمازون الکسا
خانه هوشمند

با ویژگی های جدید آمازون الکسا آشنا شوید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، آمازون اخیرا از افزودن 31 ویژگی جدید در دستیار صوتی الکسا خود خبر داد. این ...

زهرا سیاحی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، آمازون اخیرا از افزودن 31 ویژگی جدید در دستیار صوتی الکسا خود خبر داد. این شرکت آمریکایی روز به روز در حال تلاش است تا تجربه بهتری را در اختیار کاربران و مصرف کنندگان خود قرار دهید. در رویداد Alexa Live 2020 که در تاریخ 22 ژوئن برگزار شد، کمپانی مذکور اعلام کرد که ویژگی های جدید آمازون الکسا به کاربران کمک می کند تا تجربه ای متفاوت از این دستیار صوتی داشته باشند.

ویژگی های جدید آمازون الکسا بسیار زیاد هستند که به شما این امکان را می دهند هنگام استفاده از اپلیکیشن هایی مانند تیک تاک و توییتر تجربه بهتری داشته باشید. در حال حاضر برخی از این ویژگی های جدید در دسترس کاربران هستند و باقی آن ها تا ماه های آینده به دستگاه های هوشمند شما افزوده می شوند.

همانطور که می دانید برخی از این ویژگی های جدید آمازون الکسا قابل استفاده هستند و در ادامه ما به 3 ویژگی جدید این دستیار صوتی می پردازیم که بسیار هیجان انگیز است.

بیشتر بخوانید:

آموزش رفع اشکال دستیار صوتی آمازون الکسا

مکالمات الکسا

در اوایل سال 2017، شرکت Starbucks از یک نسخه ‌ی بتا خصوصی (private beta) برای ثبت سفارش کالا با استفاده از الکسا رونمایی کرد. مکالمات الکسا که در حال حاضر در بتا برخی دستگاه ها قرار دارد، با ایجاد مکالمات بیشتر با صدای ربات (voice bot) به شما در تعامل با الکسا کمک خواهد کرد. کاربران این امکان را دارند به هر دستوری که می خواهند با الکسا گفت و گو کنند. برای مثال اگر شما می گویید:” الکسا به جاروبرقی رباتیک Roomba بگو جارو کشیدن را شروع کند.” الکسا در جواب ممکن است از شما بپرسد که “آیا جاروبرقی رباتیک باید اتاق خاصی را تمیز کن؟”

آمازون

الکسا در اپلیکیشن ها

از دیگر ویژگی های جدید این دستیار صوتی آمازون الکسا می توان به الکسا در اپلیکیشن های اندروید و IOS اشاره کرد. این ابزار به شما این امکان را می دهد با استفاده از الکسا در یک اپلیکیشن به جست و جو بپردازید. به عنوان مثال، شما می توانید بگویید:” الکسا در توییتر #StimulusChecks جستجو کن.” سپس دستیار صوتی الکسا لیستی از نتایجی که می توانید داشته باشید را در برنامه توییتر گوشی هوشمند شما باز خواهد کرد.

الکسا اسیستنت

همچنین اگر شما منتظر تاکسی آنلاین باشید، الکسا از شما سوال می پرسد که آیا می خواهید موقعیت راننده را روی نقشه در اپلیکیشن مشاهده کنید.

آمازون اعلام کرد که الکسا در اپلیکیشن هایی مانند TikTok, Yellow Pages, Sonic, Zynga و غیره افزوده خواهد شد.

در همین رابطه بخوانید:

چگونه اسپیکرهای الکسا و گوگل هوم را تمیز کنیم؟

الکسا روش های بیشتر برای تعامل با شما خواهد داشت

آمازون اخیراً ویژگی های دیگری را برای اسپیکر Echo و دستیار الکسا منتشر کرده است، که به شما این امکان را می دهد بدون دردسر به اپلیکیشن Alexa مراجعه کنید. با توجه به جدید بودن این ویژگی ها ممکن است هنگام استفاده از آن ها با مشکلاتی روبرو شوید اما اصلا موضوع نگران کننده ای نخواهد بود زیرا آمازون همواره در حال تلاش برای بهتر شدن این دستیار صوتی است.

اسپیکر هوشمند

آموزش رفع اشکال دستیار صوتی آمازون الکسا

رفع اشکال دستیار صوتی آمازون الکسا به کارکرد بهتر آن کمک شایانی می کند، این دستیار صوتی از یک سیستم صوتی هوشمند بهره می برد که کاربران می توانند با استفاده از هر دستگاه متصلی از طریق اسپیکر و میکروفن به آن متصل شوند. زمانی که کاربران و مصرف کنندگان این دستیار صوتی از آن استفاده می کنند انتظار دارند تا بدون هیچ وقفه و مشکلی کار کند، اما همیشه این دستیار صوتی شرکت آمازون بدون مشکل کار نمی کند و حتی ممکن است دست به اقداماتی بزند که کاربر آن را درخواست نکرده بود.

تمامی این دستگاه های هوشمند دارای مشکلاتی هستند که اسپیکرهای هوشمند آمازون از این قاعده مستثنا نیستند؛ اکثر آن ها با انجام برخی از مراحل ساده در خانه رفع اشکال می شوند. در ادامه به آموزش رفع اشکال دستیار صوتی آمازون الکسا پرداخته شده است.

برای استفاده از آمازون الکسا، کاربران به دستگاهی نیاز دارند که قابلیت دسترسی به آن را داشته باشد و دستگاه هایی که مربوط به شرکت آمازون هستند شامل اکو، دات و تپ می شوند.

اما امروزه اکثر  شرکت های فناوری از این دستیار صوتی بر روی محصولات خود استفاده می کنند که کاربران و مصرف کنندگان می توانند با خریداری آن ها از دستیار صوتی آمازون بهره مند شوند.

الکسا در حال تبدیل شدن به سیستم مرکزی بسیاری از دستگاه های هوشمند خانگی از جمله SmartThings و وینک (Wink) است. کاربران برای بهره مندی از این قابلیت می توانند قطعات هوشمند خانگی خود را با استفاده از دستورهای صوتی مدیریت کنند و زندگی جدیدی را تجربه کنند.

قابلیت دستیار صوتی آمازون الکسا این است که به صورت تمام وقت وظایفی را که به طور نوشتاری یا صوتی به آن داده می شود را با مدیریت زمان بندی در اختیار کاربران خود قرار دهد و مانند یک منشی هوشمند و همیشه در دسترس در انجام امور کمک کند.

تمامی قابلیت های ذکر شده در مطلب فوق شامل اسپیکر های آمازون الکسا، گوگل هوم و اپل نیز می شوند.

جالب است بدانید:

پشتیبانی تلویزیون های 2019 ال جی از دستیار صوتی الکسا

در ادامه به آموزش رفع اشکال دستیار صوتی آمازون الکسا پرداخته شده است.

الکسا به طور معمول خفته و تا وقتی مورد خطاب قرار نگیرد بیدار نمی شود اما گاهی اوقات رینگ ال ای دی تعبیه شده در قسمت بالای اکو و اکو دات در صفحه نمایش اکو شو شما روشن می شود؛ حتی زمان هایی که به صورت فعال از اسپیکر هوشمند استفاده نمی کنید، رینگ یاد شده روشن است.

در این حالت نور رنگی می تواند شما را از وجود مشکلاتی مطلع کند.

نور بنفش رنگ،  نشان دهنده این بوده که در تنظیمات وای فای مشکلی رخ داده است.

نور نارنجی در حال گردش، نشان دهنده این بوده که دستگاه در حال متصل شدن به شبکه ارتباطی شما است.

نور قرمز رنگ، نشان دهنده این بوده که میکروفن خاموش شده و الکسا به دستورات صوتی شما گوش نمی دهد؛ بنابراین دکمه میکروفن را فشار دهید تا دوباره روشن شود.

برای افزودن یک دستگاه جدید به دستیار صوتی الکسا، اپلیکیشن الکسا را باز کنید و روی دستگاه ها بزنید سپس افزودن دستگاه و در نهایت دستگاهی که می خواهید را اضافه کنید.

گاهی اوقات ممکن است شما به الکسا چیزی بگویید و او درک نکند. خوشبختانه آمازون سال گذشته یک ویژگی جدید به دستگاه های خود اضافه کرده که به شما امکان می دهد از الکسا بپرسید او چه چیزی شنیده است؟

البته به این موضوع توجه کنید که اگر الکسا در فضای آزاد و به دور از سر و صدای لوازم خانگی مانند تلویزیون، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و ماشین ظرفشویی قرار گیرد به درستی صدای شما را درک می کند.

همچنین برای کنترل میزان زنگ و تایمر از اپلیکیشن الکسا استفاده کنید. برای تنظیم میزان زنگ هشدار، تایمر و اطلاع رسانی برنامه الکسا را در اندروید و آی او اس باز کنید و به قسمت دستگاه ها بروید و میزان لرزش و صدای را به حالت دلخواه درآورید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟