تولید انبوه پنل OLED ال جی
اخبار لوازم خانگی

تولید انبوه پنل OLED ال جی در بازار لوازم خانگی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ال جی قصد تغییر و تحول در خط تولید خود دارد و در تلاش برای حفظ جایگاه خود در ...

بهنام وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ال جی قصد تغییر و تحول در خط تولید خود دارد و در تلاش برای حفظ جایگاه خود در بازار جهانی است و به همین خاطر تولید انبوه پنل OLED در کارخانه گوانگژو چین بطور جدی آغاز شده است. در این کارخانه ماهیانه حدود 60,000 صفحه پنل تولید می کنند که در مجموع با پنل هایی که هر ماه در کارخانه پاجو، کره جنوبی ساخته می شود، حدود 130,000 بوده و این موضوع به معنای افزایش ظرفیت تولید کارخانه در هر ماه است.

این خبر خوب بعد از گزارشات متعدد از مشکلات و تأخیرها در کارخانه گوانگژو چین منتشر شد. افزایش تولید انبوه پنل OLED به عنوان یک ضرورت برای برآوردن تقاضای خریداران محسوب می شود. علاوه بر این، با افزایش تولید پنل های OLED، شاهد حضور پررنگ تر تلویزیون های OLED ال جی در سراسر جهان هستیم.

تولید انبوه پنل OLED ال جی

ال جی تأمین کننده اصلی پنل های OLED در صنعت ساخت تلویزیون در سرتاسر جهان است. قابل ذکر است که 19 برند در دنیا از جمله سونی، پاناسونیک و هایسنس از پنل های ال جی در ساخت تلویزیون OLED  استفاده می کنند، از این روی تولید انبوه پنل ال جی امری لازم است.

بازگشایی کارخانه جدید ال جی در حالی انجام شد که رقیب اصلی آن یعنی سامسونگ توجه ها را از پنل های LCD خود که در بیشتر تلویزیون ها استفاده می شود، دور می کند. ال جی خبری بر مبنای ساخت پنل LCD تا پایان امسال در کره جنوبی منتشر کرده و درحالی که سامسونگ اعلام کرد که برنامه تولید پنل های  LCD  رو به اتمام است.

بیشتر بخوانید:

مشخصات تلویزیون هوشمند ال جی مدل 65SK79000GI سایز 65 اینچ

مدیرعامل ال جی، جیمز هونگ جونگ اظهار امیدواری کرد که این کارخانه جدید می تواند بازار نمایشگر های OLED را در  سریع ترین زمان ممکن تصاحب کند و همچنین افزود: نمایشگر های بزرگ OLED، موتور اساسی رشد نمایشگر های ال جی است و ظرفیت تولید صفحه نمایشگر ال جی در آینده می تواند تا 90,000 نسخه در هر ماه افزایش پیدا کند.

همچنین ال جی ابلاغ کرده که در سال 2021 فروش تلویزیون های اولد 50 درصد از درآمد سالیانه را شامل می شود در صورتی که این رقم در سال 2018 تنها 30 درصد بوده است.

تولید انبوه پنل اولد ال جی

پیش بینی می شود که کارخانه جدید ال جی در سال جاری برای تولید تلویزیون OLED بسیار کاربردی و موفق باشد. انتظار می رود در این کارخانه پنل ها در اندازه های 48، 55، 65 و 75 اینچی تولید شود.

بهترین سری از مجموعه تلویزیون های OLED، سری CX OLED است که در 4 اندازه عرضه می شود. موفقیت در توسعه پنل های 48 اینچی، عاملی برای تولید مدل های دیگری از سری OLED خواهد شد تا در سال 2020 و 2021 در همین اندازه ساخته شوند. در شرایطی که بیشتر خریداران سری OLED برای کاهش قیمت ها امیدوارند، تلویزیون 48 اینچی این سری پیشنهاد مناسبی برای مشتریان است.

مشتریان بی صبرانه منتظر رونمایی از تلویزیون BX OLED ال جی هستند زیرا این سری از تلویزیون های OLED نسبت به بقیه ارزان تر خواهد بود.

توسعه ساخت و تولید انبوه می تواند هزینه ساخت هر تلویزیون را پایین بیاورد و در نتیجه تعداد بیشتری از مشتریان تمکن مالی برای خرید این محصول را دارند.

تولید انبوه پنل OLED ال جی

طبق گفته های خبرگزاری ZDNet، سامسونگ به زودی در تلویزیون های QD خود به جای پنل LCD موجود در نمایشگر ها، از پنل OLED استفاده می کند.

ممکن است برخی از افراد اطلاعات کافی درباره تلویزیون های OLED و فناوری این نمایشگرها نداشته باشند، به همین منظور به معرفی تکنولوژی تلویزیون OLED می پردازیم.

در همین رابطه بیشتر بدانید:

آشنایی با انواع فناوری های تلویزیون و تکنولوژی های نو

فناوری OLED

فناوری OLED

اولین سوالی که مطرح می شود این است که OLED چیست؟ OLED یک پنل تلویزیون و یکی از جدیدترین تکنولوژی های صنعت ساخت تلویزیون محسوب می شود و اولین بار توسط کمپانی ال جی ساخته شد. OLED مخفف عبارت Organic Light Emitting Diode که به معنای دیود گسیل دهنده ارگانیک نور است. این پنل وظیفه دارد رنگ، نور و تصاویر را در تلویزیون نمایش دهد.

شما می توانید در سیستم صفحه نمایشگر تلویزیون ها و یا تلفن های همراه هوشمند از این فناوری به عنوان میزبان استفاده کنید.

پنل OLED  در مقایسه با LCD دارای عملکرد بهتری است زیرا کیفیت بالاتری از تصاویر را ارائه می دهد و برق مصرفی را کاهش داده و حتی تصاویر را با سرعت بیشتری نمایش می دهد.

در حال حاضر همه افراد نمی توانند این مدل تلویزیون را تهیه کنند زیرا با قیمت بسیار بالایی به فروش می رسد اما به لطف تلویزیون های مقرون به صرفه تر همانند LG B9 و افزایش ظرفیت تولید تلویزیون 48 اینچی CX OLED دیگر نگرانی بابت گرانی این مدل ها وجود ندارد.

تلویزیون  OLED

تولید انبوه پنل OLED ال جی

ال جی برای اولین بار در سال 2012 تلویزیون OLED را به بازار عرضه کرد و تولیدکنندگان متنوعی طی این سال ها با این فناوری مقابله کرده اند. این درحالی بود که OLED  تنها به وسیله سامسونگ و ال جی ساخته می شد اما سامسونگ به دلیل هزینه بالا و سختی در تولید، ساخت تلویزیون OLED را رها کرده و فعلا قصد تولید دوباره را ندارد.

این کمپانی در این سال ها مدل های مختلفی از سری تلویزیون های OLED را وارد بازار کرده است. مجموعه تلویزیون 2020 ال جی شامل تلویزیون CX ال جی سری OLED و  مدل GX می شود که جایگزینی برای تلویزیون E9 ال جی است.

پاسخ به سوالات پر تکرار مشتریان

فناوری اولد و ال سی دی ال جی

آیا OLED  از  LCD بهتر است؟ این دو پنل تفاوت زیادی باهم دارند اما در بعضی از ویژگی ها مانند کنتراست، دقت رنگ و سطح سیاه OLED  برتری دارد. اگرچه نور کم ممکن است شما را در دید دچار اشتباه کند.

آیا OLED  از 4K بهتر است؟ تلویزیون های OLED تمایل به وضوح 4K  دارند اما بعضی از تلویزیون های 4K پنل OLED ندارد.

آیا OLED برای چشم خطر کمتری دارد؟  پنل OLED حدود نیمی از نور آبی را نسبت به LCD منتشر می کند که احتمال آسیب به چشم شما را کاهش می دهد. همچنین گوشی ها همراه با پنل OLED  نیز این مزایا را دارد.

چرا تلویزیون OLED با قیمت بالایی به فروش می رسد؟ زیرا تولید این محصول بسیار سخت و دشوار بوده و  به طوری که در خط  تولید کارخانه، شماری از این پنل ها دچارمشکل و یا شکستگی می شوند که در نتیجه قیمت بالایی دارند.

طول عمر تلویزیون های OLED  چقدر است؟ تلویزیون های OLED طوری طراحی شده اند که سالیان زیادی به کار خود ادامه خواهند دهند. کره تایمز در سال 2016  اعلام کرد که تلویزیون های OLED  بالغ بر100,000 ساعت معادل 11 سال به راحتی کار می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟