تخلیه لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

ماجرای تخلیه لوازم خانگی در شادگان به کجا رسید

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یک ماه پس از پیگیری ها در خصوص تخلیه لوازم خانگی در گمرک مرزی شادگان، هنوز ابعاد ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یک ماه پس از پیگیری ها در خصوص تخلیه لوازم خانگی در گمرک مرزی شادگان، هنوز ابعاد مختلف موضوع واردات از طریق ته لنجی و مقصران از سوی دفتر جرائم سازمان یافته مشخص نشده، که اخیرا تنشهایی درباره استقرار گمرک در منطقه آزاد اروند ایجاد شد.

 حدود یک ماه قبل  انتشار یک کلیپ ویدئویی از تخلیه لوازم خانگی و سایر اقلام مصرفی، در یکی از گمرکات جنوبی کشور خبرساز شد، بعد از پیگیریهای انجام‌شده از سوی رسانه ها و تشکلهای مردم نهاد رئیس مرکز جرائم سازمان‌یافته گمرک ایران در مکاتبه‌ای با ناظر گمرکات استان خوزستان خواستار رسیدگی به ابهامات تخلیه حجم وسیعی از این کالاهای ته‌لنجی در گمرک شادگان شده است.

در مکاتبه رئیس مرکز جرائم سازمان‌یافته با  ناظر گمرکات استان خوزستان آمده، حسب اطلاع واصله ظرف سال جاری مقادیری کالا شامل لوازم خانگی، آرایشی و بهداشتی، پوشاک، پارچه، تجهیزات بیت‌کوین، تلویزیون و… تحت 10 فروند دوبه از گمرک شادگان وارد و در اردیبهشت ماه محموله دو فروند دوبه ترخیص و وارد کشور شده است. خواهشمند است با توجه به نوع کالاها و ضوابط ترخیص کالا از دفاتر گمرکی با قید فوریت ضمن بررسی نحوه و چگونگی اقدامات به‌عمل‌آمده از سوی آن گمرک و همچنین مکاتبات و اقدامات آن حوزه نظارت را در خصوص موضوع همراه با آخرین وضعیت محموله‌ها به این دفتر منعکس فرمایید.

گفتنی است، سال گذشته موضوع انتصاب رییس فعلی گمرک شادگان به‌عنوان سرپرست گمرک آبادان مطرح و اقدام شد که ظرف یک هفته این حکم لغو گردید. گمرک ایران با وجود رسانه‌ای شدن موضوع در این خصوص توضیحی ارائه نکرد.

حالا پس از یک ماه از رسانه ای شدن موضوع، مدارک جدیدی درخصوص واردات ته لنجی از طریق دوبه‌ها در دسترس قرار گرفته که لازم است گمرک ایران و دفتر جرائم سازمان یافته هرچه سریع تر نسبت به رفع ابهامات اقدام کنند.

ماجرای اختلافات اخیر در خصوص استقرار گمرک در منطقه آزاد اروند

به گزارش تسنیم، ظاهرا گمرکات استان خوزستان علاوه بر موضوع ته لنجی با حواشی دیگری مثل استقرار کامل گمرک در منطقه آزاد اروند نیز مواجه است. با توجه به ضرورت مقابله با واردات بدون ضابطه از طریق مناطق آزاد،  گمرک ایران به عنوان مجموعه بالادستی بایستی حداکثر حمایت را درخصوص مدیران محلی در مقابل فشارهای بیرونی در دستور کار قرار دهد. هرگونه عقب نشینی در خصوص استقرار کامل گمرک در مبادی ورودی مناطق آزاد باتوجه به تنگنای ارزی کشور پذیرفته نیست.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟