ماشین لباسشویی جی‌پلاس
رپرتاژ

بهترین دمای آب برای شستشوی انواع لباس‌ها در ماشین لباسشویی جی‌ پلاس چیست؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ماشین لباسشویی جی‌ پلاس تنظیمات مختلفی برای شست‌وشوی لباس‌ها دارد. یعنی ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ماشین لباسشویی جی‌ پلاس تنظیمات مختلفی برای شست‌وشوی لباس‌ها دارد. یعنی در واقع برای جنس‌های مختلف لباس، برنامه‌های شست‌وشوی متنوعی دارد. اما برای اینکه به لباس‌های شما آسیبی وارد نشود، باید بدانید که برای هر جنس و پارچه‌ای از چه دمای آب و چه برنامه‌ی شست‌وشویی باید استفاده کنید.

ما در ادامه بهترین دمای آب شستشو انواع لباس‌ها را در ماشین لباسشویی جی‌ پلاس برایتان توضیح خواهیم داد:

  • آب داغ یعنی دمای 55 درجه سانتی‌گراد یا بالاتر.
  • آب ولرم یعنی بین 30 تا 43 درجه سانتی‌گراد
  • آب سرد یعنی دمایی بین 15 تا 27 درجه سانتی‌گراد

برای چه لباس‌هایی می‌توان از «آب داغ» استفاده کرد؟

لباس‌های نخی و لباس‌های سفیدرنگ را بهتر است با آب داغ بشویید تا همه‌ی چربی‌ها و جرم‌های روی لباس از بین برود. دمای زیاد آب ماشین لباسشویی باعث می‌شود تا همه‌ی آلودگی‌ها از تار و پود لباس‌های نخی شسته و تمیز شوند. این در حالیست که اگر پارچه‌های دیگر (غیر نخی) را با آب داغ بشویید، ممکن است لباس از شکل بیفتد و تمیز هم نشود.

آب داغ در ماشین لباسشویی می‌تواند باعث چروک شدن، جمع و کوتاه شدن یا بی‌رنگ شدن لباس‌های رنگی و غیرنخی شود.

توجه داشته باشید که لباس‌های رنگی پس از شست‌وشو با آب داغ رنگ اصلی خود را از دست خواهند داد. پس هرگز برای شست‌وشوی آن‌ها در ماشین لباسشویی جی‌پلاس از آب داغ استفاده نکنید.

دمای 60 درجه سانتی‌گرادی آب برای از بین بردن لکه‌های چربی گزینه مناسبی است.  اما توجه داشته باشید که وقتی دمای آب ماشین لباسشویی زیاد است مصرف برق آن افزایش پیدا می‌کند.

برای چه لباس‌هایی می‌توان از «آب ولرم» استفاده کرد؟

بسیاری از افراد لباس‌های خود را با درجه آب ولرم در ماشین لباسشویی می‌شویند. ولرم درجه‌ای بین داغ و سرد است و ماشین لباسشویی به صورت 50-50 آب داغ و سرد را با هم وارد دیگ شست‌وشو می‌کند تا بتوان با کمک آن انواع مختلف پارچه را شست.

آب ولرم برای جین و لباس‌هایی که دارای چاپ هستند بهترین گزینه است. این درجه آب، علاوه بر شست‌وشوی تمیز ظروف از آب رفتن، چروک شدن و پاک شدن رنگ و چاپ لباس‌ها جلوگیری می‌کند.

دمای ۴۰ درجه برای پوشاک با الیاف محکم‌تر توصیه می‌شود. دمای حدود 30 تا 35 درجه برای الیاف نخی،‌ کتان، ویسکوز، آکرلیک،‌ استات،‌ پشم‌های مخلوط و ترکیب پشم/پلی‌استر مناسب است.

برای چه لباس‌هایی می‌توان از «آب سرد» استفاده کرد؟

آب سرد برای لباس‌های ظریف و خاص مناسب است. لباس‌هایی که رنگ روشن دارند را هم بهتر است با آب سرد ماشین لباسشویی شست‌وشو داد. وقتی دمای آب ماشین لباسشویی کم است مصرف برق آن تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

در همین رابطه بیشتر بخوانید:

مشخصات ماشین لباسشویی 8 کیلویی جی پلاس مدل J8250W

4 ترفند برای شستن لباس‌ها در ماشین لباسشویی جی‌پلاس

ماشین لباسشویی جی‌پلاس

1- پیش از انداختن لباس در ماشین لباسشویی، برچسب آن را چک کنید

منظورمان از برچسب، تَگ داخلی لباس است که نحوه صحیح شست‌وشوی آن را نوشته است. وقتی بر اساس دستورالعمل کارخانه، لباس‌ها را بشویید، کمترین آسیب به بافت آن وارد خواهد شد.

2- دمای آب مناسب برای لباس موردنظر را چک کنید

شما باید بدانید که کدام درجه آب برای چه لباسی مناسب است که قصد شستن آن را دارید. به این نکته توجه کنید که آب داغ وقتی وارد ماشین لباسشویی می‌شود، 10 درجه سردتر می‌شود. اگر دمای آب زیر 15 درجه سانتی‌گراد باشد، لباس‌ها به درستی شسته و تمیز نخواهند شد.

3- لباس‌ها را قبل از انداختن درون ماشین لباسشویی، لکه‌گیری کنید

اگر لباس‌ها لکه‌های رنگی یا چربی و کثیفی بزرگی دارند، توصیه ما این است که قبل از انداختن درون ماشین، این لکه را با دست بشویید. یا از مواد ضدلک برای زدودنشان استفاده کنید. سپس لباس را در ماشین لباسشویی بشویید. این مرحله‌ی پیش‌شست‌وشو به تمیزی هر چه بهتر لباس کمک شایانی می‌کند.

4- لباس را از قبل در آب سرد خیس کنید

برای اینکه بهترین نتیجه را از شستن لباس‌ها بگیرید، توصیه می‌کنیم آن‌هایی که لکه‌دارند را یک‌شب تا صبح یا چند ساعت قبل از شستن درون آب سرد خیس کنید. این کار باعث می‌شود تا بافت لکه‌ها سست شود و در مراحل شست‌وشو در ماشین به‌طور کامل از بین برود.

در آخر هم لازم است اشاره‌کنیم که قدرت پاک‌کنندگی شوینده‌ها در دماهای مختلف متفاوت است. یعنی هر چه دما کاهش پیدا کند، قدرت پاک‌کنندگی شوینده هم کم می‌شود.

دمای 30 درجه بهترین دما برای شستن لباس‌هاست زیرا در این دما کمترین صدمه به بافت و رنگ پارچه وارد می‌شود. همچنین، انرژی کمتری نیز مصرف می‌شود. البته برای این منظور بهتر است از شوینده‌های مناسبی استفاده کنید که در دمای پایین به‌خوبی عمل می‌کنند. همچنین هنگام استفاده از دمای 30 درجه میزان چرخش ماشین را در درجه بالاتری تنظیم کنید.

ختم کلام

اگر هنوز در استفاده از انواع برنامه‌های شستشوی ماشین لباسشویی جی‌پلاس مهارت کافی ندارید؛ می‌توانید سوالات و ابهامات خود را از کارشناسان خدمات پس از فروش گلدیران بپرسید. کافیست با شماره 02184733 تماس بگیرید و یا سری به وبسایت گلدیران بزنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟