تلویزیون های رول شونده ال جی
اخبار لوازم خانگی

رونمایی تلویزیون های رول شونده ال جی در یک رویداد آنلاین

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تلویزیون های رول شونده ال جی از سری جدید تلویزیون های هوشمند هستند که برای ...

زهرا سیاحی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تلویزیون های رول شونده ال جی از سری جدید تلویزیون های هوشمند هستند که برای اولین بار در نمایشگاه CES 2018 رونمایی شدند. شرکت ال جی اعلام کرد که تلویزیون رول شونده ی خود را با رزولوشن 4K روانه بازار لوازم خانگی می کند.

بر اساس آمار منتشر شده، قرار است تلویزیون های رول شونده ال جی در رویداد آنلاین SID حضور یابند. SID یک سازمان صنعتی برای نمایشگرها بوده و در سال 1962 تاسیس شده است. کمپانی ال جی تجربه زیادی در زمینه نوآوری در نمایشگرهای خود دارد و به نظر می رسد که در سال جاری تمام تمرکز خود را بر روی تلویزیون های رول شونده خود بگذارد.

نمایشگر ال جی

شرکت ال جی در خصوص کیفیت این دسته از تلویزیون های هوشمند خود گفت: کیفیت تلویزیون های رول شونده ال جی کاملا شبیه به تلویزیون های اولد است و از نظر روشنایی و کنتراست با تلویزیون های اولد هیچ تفاوتی ندارند.

در پایه ‌ی تلویزیون SIGNATURE OLED TV R یک سیستم بلند گوی دالبی 100 واتی تعبیه شده است. به گونه ای که در قسمت بالایی صفحه نمایش هیچ اسپیکری دیده نمی شود اما در سیستم بلندگوی این تلویزیون، فناوری صدای فراگیر مجازی استفاده شده و با توجه به دموی‌ انتشار یافته از این تلویزیون می‌ تواند تجربه ‌ی خوبی را برای کاربران و مصرف کنندگان محصولات خود فراهم کند.

بیشتر بخوانید:

تولید انبوه پنل OLED ال جی در بازار لوازم خانگی

این شرکت در ابتدا یک تلویزیون رول شونده 65 اینچی را با نام SIGNATURE OLED TV R به عنوان نمونه اولیه رونمایی کرد که در صورت خاموش بودن، رول شده و در محفظه پایینی خود جمع می شود. حتی پس از روشن شدن در کمتر از 10 ثانیه از محفظه بیرون آمده و به نمایش تصاویر می پردازد.

تلویزیون های هوشمند ال جی

از ویژگی و امکانات این تلویزیون رول شونده ال جی می توان به پشتیبانی از آمازون الکسا، گوگل اسیستنت و همچنین ایر پلی 2 اپل اشاره کرد. همچنین در این محصول ال جی از پردازنده نسل دوم A9 استفاده شده که امکان بهره بردن از الگوریتم های هوش مصنوعی مانند یادگیری عمیق را برای این تلویزیون به ارمغان می آورد.

اخیرا شرکت ال جی اعلام کرد که تلویزیون های 2018 خود از هوم کیت و ایرپلی 2 پشتیبانی می کنند.

مطلب مرتبط:

تلویزیون‌های 2018 ال‌جی از هوم کیت و ایرپلی 2 پشتیبانی می‌کنند

شرکت اپل در نمایشگاه CES 2019 از به کاربردن اپلیکیشن اپل تی وی، هوم کیت و ایرپلی 2 در تلویزیون های خود خبر داد. علاوه این، شرکت سامسونگ، کمپانی هایی نظیر سونی، ویزیو و ال جی نیز اعلام کردند که از این پس تلویزیون های آن ها نیز از این قابلیت برخوردار می شوند.

فناوری اولد

ایرپلی 2 به کاربران این امکان را می دهد ویدیو، موسیقی و عکس را از دستگاه آی او اس یا مک او اس به صورت وایرلس در تلویزیون مشاهده کنند. در حالی که هوم کیت به شما این امکان می دهد عملکردهای تلویزیون را از دستگاه آی او اس یا سیری کنترل کنید.

ایرپلی 2 تنظیمات جدیدی برای کنترل اسپیکر در اختیار کاربران قرار می دهد یعنی کاربران می توانند تمامی اسپیکرهای ایرپلی خود را به صورت جداگانه از طریق گوشی آیفون کنترل کنند. قبلا این قابلیت از طریق مک بوک انجام می شد و دیگر دستگاه های آی او اس قادر به انجام آن نبودند. ایرپلی اولین بار برای دستگاه های آی او اس در سال 2010 معرفی شد.

جالب است بدانید:

فراخوان ال جی برای تلویزیون های OLED در کره جنوبی

تلویزیون های اولد و ال سی دی 2018 ال جی از هوم کیت پشتیبانی می کنند. هوم کیت به عنوان سیستم خانه هوشمند اپل شناخته شده است و فضایی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد تا محصولات هوشمند خود را کنترل کنند.

تلویزیون ایرپلی 2 ال جی

حالت خطی (line mode) در این تلویزیون به این معناست که یک چهارم صفحه نمایش تلویزیون درون محفظه پایینی جمع نمی شود و کاربران می توانند از طریق آن موسیقی گوش کرده و گجت های هوشمند خانه را کنترل کنند.

کمپانی ال جی در رابطه با فناوری این دسته از تلویزیون ها اظهار کرد: سیستم تعبیه شده در این صفحه نمایش قادر است 50 هزار مرتبه بدون مشکل، صفحه نمایش خود را جمع کند.

همچنین انتظار می رود این غول فناوری کره ای نسخه 12 اینچی این تلویزیون ها را به عنوان سیستم های سرگرمی در خودرو یا نمایشگرهای دسکتاپ تولید کنند.

ال جی

این کمپانی صفحه نمایش های 13.3 اینچی Foldable OLED خود را معرفی کرده که کاربران می توانند از آن ها به عنوان تبلت یا لپ تاپ استفاده کنند. همچنین ال جی تعدادی صفحه نمایش قابل انعطاف معمولی دیگری را در این رویداد آنلاین به نمایش گذاشته اما هنوز اطلاعات دقیقی از عرضه آن ها به بازار منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید:

تلویزیون 163 اینچی ال جی به زودی روانه بازار می شود

قیمت تلویزیون ال جی رول شونده            

تلویزیون رول شونده ال جی R9 دارای صفحه نمایش OLED با انعطاف پذیری بالا است که امکان رول شدن تلویزیون را برای کاربران فراهم می سازد. تلویزیون ال جی R9 از رزولوشن 4K برخوردار بوده و در کنار فناوری هایی همچون Dolby Vision و HDR توانایی نمایش تصاویر با کنتراست و کیفیت رنگ بالا را دارد. بسیاری از افراد با توجه به طراحی منحصر به فرد این تلویزیون به دنبال خرید آن هستند ولی قیمت تلویزیون ال جی رول شونده بسیار بالا است و با توجه به شرایط اقتصادی هر فردی توان خرید آن را ندارد.

تلویزیون رول شونده ال جی

همچنین دستیار صوتی گوگل و الکسا در تلویزیون هوشمند ال جی R9 سازگاری دارند که امکان کنترل تلویزیون را توسط فرمان های صوتی فراهم می کنند. تلویزیون ال جی R9 در اندازه 65 اینچ دارای خروجی صدا با توان 100 وات بوده که برای تلویزیونی به بزرگی R9 بسیار زیاد است و می تواند به راحتی تمام انتظارات کاربران را برآورده کند. اگر به دنبال قیمت تلویزیون ال جی رول شونده هستید، باید بگوییم که با توجه به شرایط تحریم و ممنوعیت واردات هنوز در بازار لوازم خانگی ایران از این مدل موجود نشده است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟