بهترین ماشین ظرفشویی
اخبار لوازم خانگی

بهترین ماشین ظرفشویی ها کدامند؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ماشین ظرفشویی جزو لوازم خانگی پرکاربرد به شمار می آید زیرا باعث آسانی و ...

بهنام وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ماشین ظرفشویی جزو لوازم خانگی پرکاربرد به شمار می آید زیرا باعث آسانی و سهولت کارهای منزل می شود. ماشین ظرفشویی باعث صرفه جویی آب و انرژی و همچنین زمان می شود. ماشین ظرفشویی شما را از شر شستن ظرف های زیاد و ساعت ها پای سینک ایستادن خلاص می کند و محافظ پوست دست شما است. چند صد مدل ماشین ظرفشویی در بازار ایران و جهان به فروش می رسد که انتخاب بهترین ماشین ظرفشویی در این بین، امری بسیار دشوار است. افرادی که قصد خرید ماشین لباسشویی دارند باید قبل از خرید، بهترین مارک ماشین ظرفشویی ایرانی و بهترین های سال 2020 و 2019 را بشناسند.

شرکت های تولیدکننده لوازم خانگی همواره به دنبال تولید محصولی بهتر و با کیفیت تر هستند. با این حساب چطور می توان از بین بیش از 20 برند معتبر لوازم خانگی که صدها ماشین ظرفشویی تولید کرده اند، بهترین ماشین ظرفشویی را برگزید؟ در ادامه این متن به چند دستگاه از بهترین ماشین ظرفشویی های بازار اشاره شده است که با بررسی و تحقیق کارشناسان این لیست تهیه شده است.

بهترین ماشین ظرفشویی

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

پیش از خرید ماشین ظرفشویی باید نکاتی را بدانید تا خریدی مطمئن تر داشته باشید. دانستن این نکات برای تمام ماشین ظرفشویی ها ضروری است و باید در هنگام  خرید آنها را در نظر داشته باشید. این فاکتور ها شامل ویژگی های ظاهری و فنی ماشین ظرفشویی می شود که به طور دقیق به آن می پردازیم.

عملکرد شستشو و خشک کردن

همانطور که می دانید، یک ماشین ظرفشویی باید ظرف ها را بسیار تمیز بشوید و کاملا آن ها را خشک کند. حتی اگر ماشین ظرفشویی های پیشرفته و هوشمند هم نتوانند به خوبی ظرف ها را بشویند، جزو بهترین ماشین ظرفشویی ها قرار نمی گیرند. به همین دلیل، در هنگام شستن ظروف توسط ماشین ظرفشویی باید چرخه شستشو، پخش شدن آب و مواد شوینده در همه نقاط ظرف و قدرت پاک کنندگی تمام لکه ها و چربی ها مورد توجه قرار بگیرد.

سرعت بالای چرخه شستشو مزیت عالی برای ماشین ظرفشویی محسوب می شود به ویژه در محصولاتی که در هر بار شستشو ساعت ها زمان لازم است و انرژی زیادی مصرف می شود. بعضی از ماشین ظرفشویی ها دارای سنسور شستشو هستند که به شما این امکان را می دهد با توجه مقدار کثیفی و تعداد ظروف، زمان شستشو را تنظیم کنید.

خشک کردن ظروف از اهمیت بالایی برخوردار است و باید هنگام خرید این نکته را در نظر داشت. مدل های قدیمی تر ظرفشویی برای تبخیر آب از یک المنت گرمایی استفاده می کردند که باعث ذوب شدن ظرف های پلاستیکی و ایجاد بوی بد داخل محفظه ماشین می شد. اما امروزه برخی از مدل های موجود در بازار دارای فناوری خشک کن condensation drying هستند که طی این روش، دمای دیواره محفظه کاهش پیدا کرده و باعث چگالش رطوبت ظروف می شود و در نهایت رطوبت به قطرات آب تبدیل شده و به سمت پایین ماشین ظرفشویی هدایت می شود. به همین دلیل جنس دیواره محفظه داخلی از استیل ضد زنگ است. تولیدکنندگان اروپایی مانند بوش و میله از این تکنولوژی برای خشک کن ماشین ظرفشویی های خود استفاده می کنند.

 

صدا و لرزش بدنه ماشین ظرفشویی

حتما شنیده اید که بدنه بعضی از ماشین ظرفشویی ها در مراحل پایانی شستشو شروع به لرزش و ایجاد صدا می کند و مطمئنا شنیدن این صدای گوش خوشایند نیست. امروزه بازه این صدا در ماشین ظرفشویی ها بین 38 تا 60 دسی بل است، برای اینکه درک واضحی از این مقدار داشته باشید باید بدانید که میزان صدا در کتابخانه 40 دسی بل و محدوده صدا یک مکالمه عادی 60 دسی بل است.

طراحی و ساخت

طراحی داخلی ماشین ظرفشویی در وهله اول بسیار مهم است. امکاناتی همانند طبقه های قفسه بندی شده بر شستشوی راحت تر اثر می گذارد. یکی از قابلیت های کاربردی که برای اکثر ماشین ظرفشویی ها ارائه می شود، قفسه Third racks بوده که می توان با استفاده از آن به آسانی ظروف باریک و با ارزش را شست. برخی از تولیدکنندگان امکان تنظیم ارتفاع را برای قفسه ها در نظر گرفته اند. قفسه های تاشو از دیگر قفسه هایی است که برای ماشین ظرفشویی طراحی شده است.

بهترین ماشین ظرفشویی

 طراحی نمای بیرونی ماشین ظرفشویی همانند داخل آن بسیار حائز اهمیت است. زیرا باعث زیبایی محیط آشپزخانه شده و طراحان سعی می کنند که محصولی با ظاهری مدرن و شیک تولید می کنند تا در آشپزخانه با هر چیدمانی سازگار باشد.

بهتریم ماشین ظرفشویی

بررسی بهترین ماشین ظرفشویی ها

 

ماشین ظرفشویی سری 300 بوش

طی چند سال اخیر کمپانی بوش جز تولیدکنندگان برتر ماشین ظرفشویی قرار گرفته است. این موفقیت به دلیل سعی و تلاش های تیم طراحی و ساخت شرکت بوش است. یکی از بهترین ماشین ظرفشویی های 2020 این کمپانی، ماشین ظرفشویی سری 300 بوش است که با اطمینان کامل می توان آن را خریداری کرد.

ماشین ظرفشویی بوش

طراحی ماشین ظرفشویی سری 300 بوش بسیار منحصر به فرد است و در هر آشپزخانه ای زیبا به نظر می رسد. این ماشین ظرفشویی جادار، بدون لرزش و صدا و با مصرف انرژی معقول است. به همین دلیل از بین تمام ماشین ظرفشویی های بوش، تنها سری 300 به عنوان بهترین ماشین ظرفشویی بوش معرفی شده است.

اگر شما جزو خانواده های پرجمعیت و شلوغ هستید، باید قدردان قابلیت third rack باشید که بصورت V ساخته شده است و 30 درصد ظرفیت بیشتری نسبت به دیگر ماشین ظرفشویی ها دارد.

ماشین ظرفشویی بوش سری 500 و 800 دارای امکانات مشابهی با سری 300 است، اما با قیمت بیشتری به فروش می رسند.

سری 300 بوش جزو بهترین ماشین ظرفشویی ها از دید کاربران است زیرا موتور و قطعات این ماشین ظرفشویی دارای یک سال ضمانت است و  قفسه داخلی و سیستم الکتریکی 5 سال ضمانت دارد.

میزان صدا این دستگاه 44 دسی بل است که صدا و لرزش کمی به همراه دارد. همچنین به فناوری condensation drying مجهز شده است.

ماشین ظرفشویی سری 800 و 500 بوش در لیست بهترین ماشین ظرفشویی های 2019 قرار داشتند اما امسال سری 300 ماشین ظرفشویی بوش جایگزین آنها در لیست بهترین ماشین ظرفشویی های 2020 شده است.

 

ماشین ظرفشویی LDP6797ST ال جی

ماشین ظرفشویی ال جی

ظاهر زیبا ماشین ظرفشویی LDP6797ST ال جی توجه بسیار از کاربران را به خود جذب کرده است. ال جی از صفحات استیل ضد زنگ برای دیواره های داخلی بهره برده و سنسور شستشو این محصول باعث شده تا مصرف آب و انرژی کاهش یابد.

ماشین ظرفشویی LDP6797ST ال جی جزو لوازم خانگی هوشمند محسوب می شود. این محصول از وای فای پشتیبانی می کند که امکان برقراری ارتباط از راه دور را برقرار می سازد البته بعد از اتصال دستگاه به یک شبکه اینترنتی می توانید از طریق دستیار گوگل و یا آمازون الکسا از وضعیت ماشین ظرفشویی خود با خبر شوید. این دستگاه تنها ماشین ظرفشویی هوشمند موجود در بازار نیست اما از نظر شستشو نسبت به ماشین ظرفشویی های هوشمند دیگر عملکرد بهتری دارد.

ماشین ظرفشویی ها به طور استاندارد دارای دو جت اسپری هستند. اما ال جی این محصول را به 4 جت اسپری فشار قوی مجهز کرده است که به راحتی ظروف را از هر زاویه تمیز می کند.

کمپانی ال جی برای این ماشین ظرفشویی 3 قفسه در نظر گرفته است که اولین سبد در قسمت بالایی دستگاه،  قفسه  Third rack است. هر سبد به ترتیب برای شستشو ظروف کوچک تر یا قاشق و چنگال و کاسه و لیوان کاربرد داشته و از قسمت پایینی برای ظروف بزرگ و قابلمه استفاده می شود.

ماشین ظرفشویی LDP6797ST ال جی دارای 8 حالت شستشو است که  متناسب با زمان و مقدار کثیفی ظرف ها می توانید برنامه مناسب را انتخاب کنید.

با در نظر گرفتن تمام این ویژگی ها این محصول در لیست بهترین ماشین ظرفشویی های ال جی قرار گرفته است.

 

ماشین ظرفشویی سامسونگ مدل D175

ماشین ظرفشویی سامسونگ

ماشین ظرفشویی سامسونگ مدل D175 جزو بهترین ماشین ظرفشویی های سامسونگ در بازار ایران به شمار می آید.  امکان جابجایی این ماشین ظرفشویی سامسونگ وجود ندارد زیرا این دستگاه از ماشین ظرفشویی های توکار محسوب می شود. ماشین ظرفشویی سامسونگ دارای صفحه نمایش لمسی جهت تنظیم حالت های شستشو است.

شاید برایتان اتفاق افتاده است که بعد از یک مهمانی بزرگ و پرجمعیت، یکی از دغدغه هایتان شستن ظرف ها باشد. اما این مشکل به دست ماشین ظرفشویی سامسونگ مدل D175 حل شده زیرا ظرفیت بالای این ماشین توانایی شستشوی تعداد زیادی از ظروف را دارد.

سامسونگ برای ماشین ظرفشویی D175 خود 7 برنامه شستشو در نظر گرفته که شامل برنامه شستشوی سریع، شستشو ظروف حساس، سیستم ضدعفونی کننده ظروف، برنامه پیش شستشو و حالت شستشو با قدرت برای ظروف کثیف تر است. همچنین به یک برنامه جهت کاهش مصرف آب و انرژی مجهز شده است.

ماشین ظرفشویی سامسونگ مدل D175 دارای 3 سبد بوده که  قابلیت تنظیم ارتفاع آن ها وجود دارد.. میزان صدا 41 دسی بلی این ظرفشویی باعث شده تا صدای آن در هنگام شستشو کم باشد.

کمپانی سامسونگ همیشه سعی بر تولید و ساخت محصولات با کیفیت داشته است که نتیجه این تلاش ها از گذشته تا به امروز به واسطه لوازم خانگی خود نمایان شده و ماشین ظرفشویی سامسونگ مدل D175 یکی از هزاران محصول سامسونگ است که در لیست بهترین ماشین ظرفشویی ها قرار می گیرد.

ماشین ظرفشویی پاکشوما مدل MDF-14201

ماشین ظرفشویی پاکشوما مدل MDF-14201 یکی از بهترین ماشین ظرفشویی های ایرانی حال حاضر بازار لوازم خانگی است. شرکت پاکشوما با طراحی یک ماشین ظرفشویی مبله با مصرف انرژی A++ توانست نظرات مشتریان را به خود جلب کند.

میزان آب مصرفی در این ماشین لباسشویی 9 لیتر بوده اما می توان به وسیله برنامه شستشو اقصادی این مقدار را کاهش داد. همچنین  این ماشین ظرفشویی پاکشوما مدل MDF-14201 به دو قفسه مجهز شده است.

ماشین ظرفشویی پاکشوما

صفحه کلید ماشین ظرفشویی پاکشوما مجهز به قفل کودک است تا از تغییر تنظیمات توسط کودکان جلوگیری کند.

ماشین ظرفشویی MDF-14201 پاکشوما دارای 8 برنامه شستشو و 3 برنامه کمکی است که از این برنامه ها می توان به برنامه شستشو اقتصادی، شستشوی ظروف حساس، شستشوی شدید، شستشو سریع، شروع شستشو با تاخیر و شستشو با نصف ظرفیت اشاره کرد.

ماشین ظرفشویی SWD-140  اسنوا

ماشین ظرفشویی SWD-140 اسنوا از سری محصولات کلین پاور اسنوا محسوب می شود. این ماشین ظرفشویی دارای رده مصرف انرژی A++ است. نمایشگر ال ای دی ماشین ظرفشویی اسنوا قابلیت تنظیم برنامه شستشو را به راحتی ممکن می کند. میزان صدای ماشین ظرفشویی SWD-140  اسنوا نزدیک به 49 دسی بل است که آسایش را در خانه فراهم می نماید.

این دستگاه دارای 6 برنامه اصلی و چند برنامه فرعی برای شستشو است که شامل برنامه های شستشو شدید، عادی، اتوماتیک، حالت شستشو اقتصادی،سریع، برنامه شستشو ظروف چینی و شیشه ای و حالت شستشو قدرتمند می شود. همچنین مجهز به خشک کن اضافه، قفل کودک و عیب یاب هوشمند شده است. علاوه بر این، ماشین ظرفشویی SWD-140 اسنوا سنسور تشخیص میزان کثیفی دارد.

فضای داخلی ماشین ظرفشویی اسنوا دارای سه قفسه با ظرفیت 168 پارچه است که برای خانواده های پرجمعیت گزینه مناسبی است. این دستگاه دارای سبد های تاشو و قفسه مخصوص قاشق و چنگال است و امکان تنظیم ارتفاع سبد دوم وجود دارد.

این محصول اسنوا در سه رنگ سفید، استیل و نقره ای در بازار عرضه می شود و یکی از بهترین ماشین ظرفشویی های اسنوا به حساب می آید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟