قیمت لوازم خانگی تا پایان صفر
اخبار لوازم خانگی

پیش‌بینی قیمت لوازم خانگی تا پایان ماه صفر

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یک عضو انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید داخل، ...

زهرا سیاحی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یک عضو انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید داخل، به افزایش قیمت لوازم خانگی و پیش بینی قیمت لوازم خانگی تا پایان صفر اشاره کرد و گفت: به دلیل تقاضای بالا، قیمت برخی کالا‌ها در بازار افزایش یافته و با نرخ کارخانه تفاوت چشمگیری دارد.

حمیدرضا غزنوی درباره وضعیت تقاضا و پیش بینی قیمت لوازم‌ خانگی تا پایان صفر توضیح داد: با توجه به ادامه روند صعودی نرخ ارز، قیمت اجناس خارجی نسبت به ماه گذشته افزایش یافته اما در محصولات داخلی فقط قیمت کالاهایی که تقاضای بیشتری داشته‌اند تغییر کرده است.

این فعال صنف لوازم‌خانگی ادامه داد: به طور مثال تولید تلویزیون افزایش یافته و عرضه آن به میزان کافی انجام می‌شود بنابراین بازار آرامی دارد اما در برخی اقلام، هم حجم عرضه‌ کم شده و هم عطش خرید برای آن وجود دارد که این موضوع باعث افزایش قیمت آن‌ها شده است.

به گفته غزنوی، بخشی از این افزایش تقاضا و پیش بینی قیمت لوازم خانگی تا پایان صفر نیز به دلیل فرارسیدن ماه محرم است چراکه هر سال میزان خرید در این ماه کمتر می‌شود و مردم سعی می‌کنند قبل از محرم کالای مورد نیاز خود را تهیه کنند.

اصلاح قیمت با عرضه کافی

سخنگوی انجمن لوازم‌ خانگی ایران به فاصله بالای قیمت برخی کالاها بین کارخانه و بازار اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قیمت برخی از محصولات لوازم‌خانگی در بازار و سایت‌های فروش اینترنتی بسیار بالاتر از نرخ کارخانه است که با تزریق بیشتر آن کالا به بازار و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا قیمت اصلاح می‌شود.

هیچ راهی جز حمایت از تولید نیست

او حمایت از تولید را تنها راهکار کنترل بازار لوازم‌ خانگی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر تولید لوازم‌ خانگی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد به طوریکه ما هزاران هزار محصول تولید می‌کنیم، اشتغال را افزایش داده‌ایم و ارز کمتری از کشور خارج می‌کنیم ضمن اینکه با رشد تولید، هم تقاضا برای کالای قاچاق کمتر می‌شود و هم قیمت‌ لوازم‌خانگی اصلاح خواهد شد.

کالای با کیفیت داخلی جایگزین محصولات خارجی

به گزارش اقتصاد آنلاین، غزنوی با اشاره به خروج شرکت‌های خارجی از کشور تصریح کرد: با تشدید تحریم‌ها، فرصت خوبی برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد شد تا بتوانند جای کالای خارجی را در بازار بگیرند، حالا کیفیت محصولات داخلی بسیار بالا رفته و قیمت‌ها نیز آن با خارجی‌ها قابل رقابت است، بنابراین بهترین فرصت برای حمایت از تولید داخل همین حالا است.

او در پایان گفت: تولید داخل ظرفیت بالایی دارد و دولت می‌تواند در این راستا با تامین به موقع ارز، حل مسئله ورق فولاد و تسهیل فرآیند تامین مواد اولیه پتروشیمی، راه را برای تولیدکنندگان هموار کند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟