تفاوت خرد کن با غذاساز
اخبار لوازم خانگی

تفاوت خرد کن با غذاساز چیست؟/مشخصات انواع غذاساز و خرد کن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، لوازم خانگی هایی مانند خرد کن و غذاساز به منظور تسریع در امور خانه داری و ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، لوازم خانگی هایی مانند خرد کن و غذاساز به منظور تسریع در امور خانه داری و آشپزی وارد بازار شده اند و لازمه زندگی مدرن هستند. همان طور که می دانید، آشپزی و تهیه غذا با گذشته تفاوت بسیاری کرده و اکثر محصولات با هدف راحت کردن و سرعت بخشیدن به کارها طراحی و تولید می شوند. هر کدام از این محصولات ذکر شده وظایفی دارند که برخی از افراد تفاوت خرد کن با غذاساز را نمی دانند و در این بخش قصد داریم تا به معرفی و مزایا و معایب و سپس تمایزهای هر کدام بپردازیم.

پاسخ به سوال تفاوت خرد کن با غذاساز چیست ؟ می توانند در هنگام خرید نیز به مشتریان کمک کند زیرا افراد با دانستن قابلیت های آن ها می توانند محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند. به عنون مثال، یکی از تفاوت های عمده این دو محصول مربوط به قیمت می شود.همان طور که می دانید غذاساز یک دستگاه چند کاره بوده و بدیهی است که به نسبت خرد کن، قیمت بالایی داشته باشد. افراد می توانند برای صرفه جویی در هزینه، به سراغ خرد کن بروند. البته برای درک بهتر تفاوت این دو محصول، در ابتدا به معرفی هر کدام به صورت جداگانه و همچنین ذکر مزایا و معایب پرداخته شده است.

غذاساز چیست؟

غذاساز و خردکن

غذاساز یک دستگاه چند کاره است که با خیالی آسوده می توان خرد کردن، ورقه و یا مخلوط کردن را به آن سپردو لذت آشپزی با غذاساز را تجربه کرد.تمامی این موارد با وسایل قدیمی نظیر چاقو امکان پذیر است اما آن چه که باعث تمایز این محصول با وسایل قدیمی می شود، سرعت بالا و راحتی در آشپزی است. تصور کنید که برای درست کردن یک سالاد به کمک یک چاقو چه قدر زمان لازم است در حالی که با استفاده از غذاساز در کمتر از چند دقیقه می توان هر نوع سالادی را آماده کرد.

غذاساز دارای تیغه های متنوعی مانند تیغه سبزی خرد کن است که هر کدام برای کار خاصی تعبیه شده اند و به عنوان مثال می توان برای گرفتن کره بادام زمینی و گردو، تهیه سس، چرخ کردن گوشت، تهیه بستنی، سالاد و انواع سوپ و همچنین تهیه کوفته و کوکو از آن کمک گرفت.

خرد كردن سبزي با غذاساز بسیار لذت بخش است زیرا می توان سبزیجات را اندازه های دلخواه خرد کرده و برای تهیه انواع سوپ و سالاد و خورشت استفاده کرد.

برای آشپزی با غذاساز باید بدانید که این دستگاه در در دو نوع کوچک و بزرگ روانه بازار می شود و توجه داشته باشید که مدل های کوچکتر برای خرد کن قطعات بزرگ غذا مناسب نبوده و باید مواد مورد نظر را در اندازه های کوچکتر در داخل دستگاه قرار داد. معمولا نسخه های بزرگ تر دارای ظرفیت 5 تا 20 فنجان بوده و غذاسازهای کوچکتر با گنجایش 1 الی 3 فنجان روانه بازار می شوند.

کاربرد  غذاساز

کاربرد غذاساز و خرد کن

  • تهیه لواشک
  • تهیه انواع بستنی
  • گرفتن کره
  • تهیه انواع سوپ و سالار
  • آماده کردن مواد کوکو و کوفته
  • خمیر کیک و نان
  • پوره کردن سیب زمینی و گوجه
  • خرد كردن سبزي با غذاساز
  • چرخ کردن گوشت

مزایا غذاساز: کاربرد غذاساز بسیار بالا است، سرعت بخشیدن به آشپزی و صرفه جویی در زمان

معایب غذاساز: اشغال زیاد فضا، شستشو سخت تر به دلیل وجود تیغه های متعدد، قیمت گران و در شستشو با دست ایمن نبوده و نیاز به ماشین ظرفشویی است.

نکات پیش از خرید غذاساز

خرید غذاساز و خرد کن

توجه به ظرفیت و جنس غذاساز: همان طور که گفته شد، ظرفیت محفظه غذاساز بسیار مهم است زیرا مدل های با گنجایش بالا برای خانواده های پرجمعیت مناسب تر هستند و بهتر است با توجه بودجه و نیاز خود خریداری کنید. معمولا ظروف این دستگاه ها از پلاستیک پلیمری نشکن ساخته شده اند که شستشوی آن ها راحت بوده اما امکان خش برداشتن آن ها نیز وجود دارد.

درپوش غذاساز: توجه داشته باشید که درپوش غذاساز به خوبی بر روی دستگاه قرار بگیرد و در واقع از چفت شدن آن ها مطمئن شوید.

اندازه دهانه: اندازه دهانه غذاساز بسیار مهم است و نسخه های دارای دهانه بزرگتر برای مواد غذایی درشت تر کاربرد دارند.

حالت های سرعت: معمولا این دستگاه دارای یک کلید خاموش-روشن و پالس هستند که البته برخی از آن ها دارای چندین حالت سرعت هستند و با همان دو کلید می توان تمامی کارها را انجام داد.

محفظه ویژه اقلام: به کمک این محفظه به راحتی می توان تمامی اقلام را در کنار هم قرار دارد و به راحتی به آن ها دسترسی داشت.

غذاساز

تیغه: مهمترین بخش هر غذاساز تیغه های آن است که مهمترین نقش را در خرد کردن مواد غذایی دارد و باید حتما به جنس و کاربرد آن توجه کنید.

گارانتی و برند غذاساز: وجود گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش یکی از مزیت های هر کالا است که نباید در هنگام خرید آن را نادیده گرفت و البته خرید از برندهای نامی توصیه می شود البته توجه داشته باشید که خرید یک محصول خوب به معنای خرید یک جنس گران قیمت و لوکس نیست و کالاهای ارزان قیمت هم می توانند از کیفیت خوبی برخوردار باشند.

خرد کن چیست؟

تفاوت خرد کن و غذاساز

برای درک درست تفاوت خردکن با غذاساز بهتر است با کارایی های و همچنین مزایا و معایب خردکن آشنا شوید. همان طور که می دانید، خرد کردن سریع میوه و سبزیجات در اندازه های یکسان نیاز به مهارت خاصی دارد و تنها آشپزهای حرفه ای از پس آن بر می آیند اما با اختراع خردکن ها دیگر می توان همانند یک آشپز حرفه ای عمل کرد و تمامی امور را به این دستیار تمام عیار سپرد.

خردکن نیز همانند غذاساز به منظور راحت تر کردن هنر آشپزی تولید و روانه بازار شده و در دو نوع دستی و برقی در بازار موجود است که در مدل های برقی دیگر نیازی به فشار دست نبوده و خطری کاربر را تهدید نمی کند. افراد می توانند با توجه به نیاز خود نوع دستی و یا برقی را تهیه کنند اما مهمتر از آن، توجه به جنس تیغه ها و پلاستیک خردکن ها است که معمولا تیغه های از جنس استیل ضد زنگ از مقاومت بیشتری برخوردار بوده و پلاستیک نیز باید فاقد مواد شیمایی نظیر بیسفِنول آ باشد.

خرد کن ها بسیار کوچک و سبک بوده و به همین دلیل جابه جابی آن آسان است و فضای کمتری را در آشپزخانه اشغال می کند.

کارایی خرد کن

کارایی خردکن

  • خرد کردن میوه و سبزیجات در اندازه های یکسان
  • تکه و خرد کردن گوشت هایی با بافت نرم

مزایا خرد کن: اندازه کوچک، حمل و شستشوی آسان، موجود در دو نوع دستی و برقی و قیمت ارزان

معایب خردکن: کارایی محدود تر و ظرفیت کم

نکات پیش از خرید خرد کن

خرید خرد کن و غذاساز

تعداد تیغه: برخی از خردکن های دارای چند تیغه هستند که در مقایسه با مدل های تک تیغه کاربردی تر بوده و می توان مواد غذایی را در اندازه و شکل های دلخواه برش داد.

اندازه خردکن: خردکن ها در اندازه و حجم های مختلف روانه بازار می شوند که افراد باید با توجه نیاز خود و همچنین جمعیت خانواده مدل مورد نظر را انتخاب کنند.

جنس ظرف خردکن: معمولا جنس ظرف خردکن از نوع شیشه ای و پلاستیکی است که شفاف بودن و دیده شدن مواد از مزیت های آن ها تلقی می شود و البته همان طور که در بالا اشاره شد، ظرف های پلاستیکی باید فاقد مواد شیمایی باشد زیرا برای سلامتی مضر است.

جنس تیغه: هنگام خرید حتما توجه داشته باشید که جنس تیغه ها مرغوب باشد و مقاومت آن در برابر آب نیز حائز اهمیت است.تیغه هایی از جنس استیل ضد زنگ گزینه خوبی تلقی می شوند.

قابلیت شستشو: امکان جدا کردن قطعات خردکن و شستشوی آن ها در ماشین ظرفشویی یکی از قابلیت هایی است که نباید نادیده گرفته شود.

صدای موتور: یک وسیله برقی بی صدا و یا حتی کم صدا همواره مورد توجه مشتریان قرار می گیرد و همانند سایر لوازم خانگی، پیش از خرید باید این نکته را در نظر داشته باشید.

تفاوت خرد کن با غذاساز

تفاوت خرد کن با غذاساز

بعد از معرفی دو دستگاه خرد کن و غذاساز و پرداختن به کارایی و ویژگی های آن ها حالا نوبت به بررسی تفاوت خرد کن با غذاساز رسیده است. با مطالعه متن بالا می توان به فرق های این دو محصول پی برد اما در ادامه به منظور راحتی مخاطبان و تصمیم گیری درست هنگام خرید، لیستی از تفاوت های آن ها گردآوری شده است.

  • کاربرد غذاساز در مقایسه با خردکن بسیار بالا بوده و دارایی تیغه و قطعات مختلفی است که برای پوره کردن، خمیر زدن و تکه تکه کردن موا غذایی کاربرد دارد.
  • اندازه غذاساز به نسبت خردکن بزرگ تر بوده و به همین دلیل فضای بیشتری را در آشپزخانه اشغال می کند.
  • غذاساز ها معمولا قیمت بالایی دارند و اگر به دنبال خرید یک محصول ارزان قیمت هستید، توصیه ما به شما خرید خردکن است.
  • گنجایش غذاساز ها بیشتر از خرد کن بوده و معمولا تا 12 پیمانه ظرفیت دارند.
  • شستشوی خردکن به دلیل کوچکتر بودن و برخورداری از قطعات کمتر بسیار آسان تر بوده و امکان شستشوی اکثر آن ها با ماشین ظرفشویی وجود دارد.
  • خردکن ها دارای تنوع بیشتری بوده و در دو نوع دستی و برقی در بازار موجود است که البته امکان خسته شدن دست در نسخه های دستی وجود دارد.
  • ظرفیت خردکن کم بوده و برای خانواده های پر جمعیت مناسب نیست.
بیشتر بخوانید:

تفاوت مایکروویو و سولاردام چیست؟

فرق غذاساز با مخلوط کن

فرق غذاساز با مخلوط کن

مخلوط کن دارای یک تیغه است که برای ترکیب مواد غذایی بسیار ریز کاربرد داشته و برای کار کردن نیاز به مایعات دارد در حالی غذاساز مجهز به چندین تیغه است که انواع مواد غذایی را می تواند خرد و پوره کند. مهمترین فرق غذاساز با مخلوط کن مربوط به کارایی متنوع تر و وجود تیغه های بیشتر در غذاساز می شود.

برای درک بهتر فرق غذاساز با مخلوط کن می توان گفت که مخلوط کن برای تهیه انواع اسموتی و آبمیوه استفاده می شود و غذاساز از توانایی خرد کردن و رنده کردن برای تهیه سوپ و سالاد برخوردار است.

در ادامه تلاش شده تا به معرفی بهترین خردکن و غذاسازهای موجود در بازار لوازم خانگی ایران پرداخته شود که با مطالعه مشخصات آن ها می توان محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید.

غذاساز فیلیپس مدل HR7778
غذاساز فیلیپس مدل HR7778

مشخصات

جنس بدنه: استیل ضد زنگ

توان: 1300 وات

جنس تیغه: استیل ضد زنگ

وزن: 11.5 کیلوگرم

جنس ظرف خرد کن: پلاستیک

میزان صدا:86 دسی بل

امکان خرد کردن مواد سخت و نرم، دارای همزن دوقلو، دارای دهانه آبمیوه گیری بزرگ و دیسک چیپس ساز، مجهز به محفظه نگهداری اقلام و سیم برق

قیمت غذاساز فیلیپس: 7.969.000 تومان

غذاساز بوش مدل MCM3501M

غذاساز بوش مدل MCM3501M

مشخصات

جنس بدنه: پلاستیک و استیل

توان: 800 وات

جنس تیغه: استیل ضد زنگ

وزن: 3.7 کیلوگرم

جنس ظرف خرد کن: پلاستیک

دارای پیمانه اندازه‌گیری و قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی، مجهز به پایه ضد لغزش و امکان درست کردن انواع چیپس

قیمت غذاساز بوش: 4.490.000 تومان

غذاساز مولینکس مدل FP826H10

غذاساز مولینکس مدل FP826H10

مشخصات

جنس بدنه: پلاستیک

توان: 1000 وات

جنس تیغه: استیل ضد زنگ

وزن: 5 کیلوگرم

جنس ظرف خرد کن: پلاستیک

امکان شستشو در ماشین ظرفشویی نیست، پایه ضد لغزش ندارد و دارای 8 عملکرد است.

قیمت غذاساز مولینکس: 3.920.000 تومان

غذاساز براون مدل K600

غذاساز براون مدل K600

مشخصات

جنس بدنه: پلاستیک

توان: 600 وات

جنس تیغه: استیل ضد زنگ

وزن: 4.1 کیلوگرم

جنس ظرف خرد کن: پلاستیک

پایه ضد لغزش ندارد، قابل شستشو در ماشین ظرفشویی، آسیاب و چرخ گوشت ندارد و دارای محفظه جمع آوری سیم

قیمت غذاساز براون: 3.920.000 تومان

خردکن سام مدل CH-G910W

خردکن سام مدل CH-G910W

مشخصات

جنس بدنه: پلاستیک

توان: 500 وات

جنس تیغه: استیل ضد زنگ

وزن: 1.620 کیلوگرم

جنس ظرف خرد کن: شیشه

طول سیم: 1.08 متر

دارای تیغه 2 پره و فولادی و قابل شستشو در ماشین ظرفشویی، چرخش دو طرفه ندارد

قیمت خردکن سام: 575000 تومان

خردکن آیسن مدل IE-CH 191

خردکن آیسن مدل IE-CH 191 بیش

مشخصات

جنس بدنه: استیل و پیرکس

توان: 500 وات

جنس تیغه: استیل ضد زنگ

وزن: 1.6 کیلوگرم

جنس ظرف خرد کن: پیرکس

طول سیم: یک متر

دارای 2 عدد تنظیمات سرعت و 4 تیغه

قیمت خردکن آیسن: 575000 تومان

خردکن نیکووا مدل NMC-85

خردکن نیکووا مدل NMC-85

مشخصات

جنس بدنه: پلاستیک

وزن: 272 گرم

دارای 5 تیغه فلزی و دارای بدنه و تیغه با کیفیت

قیمت خردکن دستی نیکووا: 145000 تومان

خردکن دستی نایسر دایسر مدل 2019

خردکن دستی نایسر دایسر مدل 2019

مشخصات

جنس بدنه: پلاستیک

وزن: 900 گرم

قابل شستشو در ماشین ظرفشویی، دارای تیغه برش و پوست کن و یک ظرف در دار

قیمت خردکن دستی نایسر دایسر: 129000 تومان

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟