پنل A+ در تلویزیون‌های جی‌پلاس
رپرتاژ

پنل A+ در تلویزیون‌های جی‌پلاس چیست؟

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اگر قصد خرید تلویزیون‌ جی‌پلاس را دارید احتمالاً متوجه شده‌اید که اغلب آن‌ها ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اگر قصد خرید تلویزیون‌ جی‌پلاس را دارید احتمالاً متوجه شده‌اید که اغلب آن‌ها دارای پنل با کیفیت A+ هستند؛ اما آیا می‌دانید پنل A+ در تلویزیون‌های جی‌پلاس چیست و چه مزایایی دارد؟

از پنل A+ در تلویزیون‌های جی‌پلاس استفاده ‌شده است؛ اما برخی تلویزیون‌ها هم دارای پنل IPS  هستند. به‌طور مختصر این‌طور می‌توان پاسخ داد که پنل اِی‌پلاس، تضمین می‌کند که تلویزیون شما بالاترین و بهترین کیفیت تصویر را دارد. این پنل‌ها کمترین عیب و کاستی را دارند و درعین‌حال، شفاف هم هستند. پنل‌هایی که دارای فناوری  IPS هستند، بیشتر برای تماشای تصاویر اکشن و پرتحرک مناسب‌اند. مخصوصاً برای گیمرها پنل‌های IPS  بهترین گزینه برای خرید بشمار می‌روند. در این پنل‌ها شما می‌توانید از هر گوشه‌ی اتاق که می‌خواهید تصویر را با وضوح کامل ببینید و مطمئن باشید که رنگ‌ها تغییر نمی‌کنند.

کارخانه‌های تولید تلویزیون گلدیران، از کیفیت A+  برای پنل‌ها استفاده می‌کنند تا مطمئن شوند که کاربر هنگام تماشای تصویر با هیچ نوع مشکلی مواجه نخواهند بود؛ ازجمله وجود لکه، پخش شدن نور یا رنگ در تصویر یا خراشیدگی یا ضربه دیدن پنل. به‌طورکلی، پنل‌ها در درجه‌های A+، A، B  یا C  عرضه می‌شوند اما A+ در میان این مدل‌ها، بهترین است. پنل‌های A+  شفاف هستند. این شفاف بودن برای تلویزیون و صفحه‌نمایش لپ‌تاپ بسیار مهم و ارزشمند است. البته پنل به‌طور 100 درصد نمی‌تواند شفاف باشد و دست‌آخر کمی تُن سیاه یا براق در پشت آن باقی می‌ماند؛ اما بازهم بهتر از پنل‌هایی است که خودشان رنگی هستند. به لطف شفاف بودن پنل A+  شما رنگ‌ها را با بهترین خلوص و بیشترین کنتراست می‌توانید ببینید؛ یعنی کیفیت و رنگ تصاویر بسیار خوب خواهد بود.

پنل IPS  چیست؟

پنل A+ در تلویزیون‌های جی‌پلاس

وسایل الکترونیک به‌طورکلی سه نوع پنل دارند:

  • TN: Twisted nomadic
  • VA: Vertical Alignment
  • IPS: In-plane switching

پنل‌های TN  به‌طورکلی از رده خارج‌شده‌اند و در هیچ دستگاه الکترونیکی دیگر استفاده نمی‌شود؛ اما پنل‌های آی‌پی‌اس و وی.اِی همچنان در بازار موجود هستند. نوعی پنلی که در ساخت تلویزیون استفاده‌شده است، روی کیفیت تصویر آن تأثیر مستقیم دارد؛ بنابراین بسیار مهم است که بهترین گزینه را انتخاب و خریداری کنید. پنل‌های VA  در تلویزیون‌هایی که در اتاق‌های تاریک با کمترین پنجره قرار دارند، بیشترین کنتراست را ارائه می‌دهند. این پنل‌ها همچنین دارای زاویه دید باریک و محدودی هستند؛ یعنی حتماً باید مقابل تلویزیون بنشینید تا بتوانید تصویر را درست و واضح ببینید. این پنل‌ها عموماً برای لپ‌تاپ مناسب هستند.

اما پنل‌های IPS  که در تلویزیون استفاده می‌شود، کیفیت خیلی بهتری دارند. پنل‌های IPS  زاویه دید وسیعی دارند؛ یعنی شما در هرکجای اتاق که بنشینید تصاویر را با کیفیت، وضوح و رنگ کامل می‌بینید و هیچ اختلال، تیرگی یا تغییر رنگی را مشاهده نخواهید کرد. تلویزیون‌هایی که پنل IPS دارند برای خانواده‌های 3 تا 4 نفره و برای اتاق‌های متوسط رو به بالا مناسب است. پنل‌های IPS  در کنار تمام مزیت‌هایشان، این ایراد را دارند که در نور شدید، تصاویر تار دیده می‌شود؛ یعنی اگر پنجره مقابل تلویزیون باشد امکان دارد که در طول روز شما تصاویر واضحی از تلویزیون مشاهده نکنید زیرا نور و سایه‌ها روی این پنل تأثیر منفی دارند.

فناوری نمایشگر در تلویزیون‌های جی‌پلاس

پنل A+ در تلویزیون‌های جی‌پلاس

پنل‌های A+  و IPS  در دیوایس‌های مختلفی همچون اسمارت‌فون، تبلت، لپ‌تاپ، کامپیوتر و انواع مختلف تلویزیون‌ها از جمله تلویزیون‌های جی‌پلاس،  مورد استفاده قرار می‌گیرند. در بیشتر این دیوایس‌ها از فناوری‌های ال‌سی‌دی یا ال‌ای‌دی برای نمایشگرها استفاده‌شده است. شما می‌توانید براساس متراژ خانه‌تان، بهترین سایز تلویزیون و تصویر را انتخاب کنید. تلویزیون‌های جی‌پلاس از ابعاد 32 اینچ تا نمایشگرهای بزرگتر مانند 65 اینچ را ساپورت می‌کند. برای اطمینان از خریدی که می‌کنید می‌توانید به مراکز فروش جی‌پلاس مراجعه کنید و یا اطلاعات این تلویزیون‌ها را در فروشگاه آنلاین گلدیران پلاس بررسی کنید. ضمن آنکه گارانتی گلدیران از مشاوره پیش از خرید تا پس از خرید را طی دوره‌های سرویس‌های متعدد، نظارت می‌کند. کافی است با شماره 02184733 تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری از انواع تلویزیون‌های جی‌پلاس به‌دست بیاورید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟