صادق نیارکی
اخبار لوازم خانگی

اختصاص ارز برای تولیدکنندگان لوازم خانگی در حال انجام است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون امور صنایع وزارت صمت در خصوص آخرین وضعیت اختصاص ارز برای ...

بهنام وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون امور صنایع وزارت صمت در خصوص آخرین وضعیت اختصاص ارز برای تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت : بخشی از کسانی که سبد کالا دارند و در حال تولید لوازم خانگی بزرگ هستند، وزارت صنعت با پیگیری های لازم و از منابعی که در اختیار داشت، ارز مورد نیاز آنها را تامین کرده است.

مهدی صادقی نیارکی در گفتگو با خبرنگار «ال کا ایران» افزود : البته این تمام ارز مورد نیاز صنعت لوازم خانگی نیست و تامین باقی مانده ارز، بر عهده بانک مرکزی است.

وی ادامه داد : ما به دنبال آن هستیم که ارز مورد نیاز خودرو ساز، قطعه ساز، لوازم خانگی و … تامین کنیم. بارها به این موضوع اشاره کردیم که کل ارز مورد نیاز بخش تولید در تامین مواد اولیه عدد بزرگی نیست. بر همین اساس از دوستان در بانک مرکزی خواسته ایم که هرچه سریعتر این مشکل را برطرف کنند.

معاون امور صنایع وزارت صمت گفت : در حال حاضر نیز میزان ارز مورد نیاز صنعت لوازم خانگی 1/2 میلیارد دلار است که باید برای بخش تولید تامین شود. اگر می خواهیم تولید لوازم خانگی ادامه یابد باید این ارز تامین شود.

وی افزود : البته اختصاص ارز برای تولیدکنندگان لوازم خانگی در حال انجام بوده، به ویژه طی 3 هفته گذشته که با همکاری خوب بانک مرکزی همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار ال کا ایران، پیش تر یک منبع آگاه به ال کا ایران خبر داده بود که تولیدکنندگان لوازم خانگی برای سال جدید درخواست 2 میلیارد دلاری خودرا برای تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید به بانک مرکزی و وزارت صنعت اعلام کرده بوده اند.

همچنین حسین مدرس خیابانی؛ سرپرست فعلی وزارت صمت که طی روزهای گذشته به عنوان وزیر پیشنهادی صمت به مجلس معرفی شده بود نیز از اهمیت تامین ارز مورد نیاز تولیدکنندگان لوازم خانگی سخن گفته بود.

مدرس خیابانی تامین ارز مواد اولیه تولیدکنندگان را مهمترین موضوع در حوزه لوازم خانگی دانست و تصریح کرد: در راستای الزام تحقق جهش تولید که فرموده مقام معظم رهبری نیز می باشد، موضوع تامین مواد اولیه را در اولویت قرار داده ایم و با هماهنگی بانک مرکزی و استفاده از ارز حاصل از صادرات و آزادسازی منابع، گشایش خوبی در این حوزه به وجود آمد و در خرداد ماه توانستیم ارز لازم برای تأمین مواد اولیه لوازم خانگی را تا حدودی مرتفع کنیم و ان شالله همین روند تا پایان سال نیز تداوم می یابد.

حسین مدرس خیابانی در خصوص تنظیم بازار لوازم خانگی و نظارت‌ها بر این حوزه تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید 20 میلیون دستگاه انواع لوازم خانگی را در کشور داریم و برای سال 1399 تولید 12 میلیون انواع لوازم خانگی هدفگذاری شده است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟