انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه
دکوراسیون منزل

اصول انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروزه یکی از مسائل مهم در هر خانه ای، چیدمان زیبا و دکوراسیون جذاب با طرح ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروزه یکی از مسائل مهم در هر خانه ای، چیدمان زیبا و دکوراسیون جذاب با طرح های مدرن و یا کلاسیک است. در هر دو مدل از این طراحی ها به دلیل یکی شدن آشپزخانه با نشیمن انتخاب رنگ کابینت ها به مسئله ای بسیار مهم تبدیل است.

در گذشته معمولا ساخت خانه ها به گونه ای بود که فضای آشپزخانه از اتاق های اصلی جدا شده و به همین دلیل دکوراسیون آن کم اهمیت بود اما امروزه فضای آشپزخانه با بقیه نقاط خانه یکی شده و به همین دلیل باید به منظور زیبایی بیشتر محیط خانه، اصولی را رعایت کرد که یکی از این موارد انتخاب رنگ کابینت است.

هر بانویی دوست دارد محیطی که در آن زندگی می کند بسیار زیبا و منظم باشد تا در آن احساس آرامش و راحتی کند. یکی از بخش های مهم برای هر خانمی داشتن یک آشپزخانه ای خاص با دکوراسیونی منحصر به فرد و کاربردی است. همانطور که می دانید معمولا خانم های خانه دار بیشترین زمان خود را در آشپزخانه صرف اموری مانند پخت و پز و… می کنند پس دکوراسیون این محیط بسیار مهم است.

کابینت تک رنگ یا دورنگ!

رنگ کابینت

طرح و رنگ و مدل های کابینت آشپزخانه بسیار متنوع هستند. از این رو، شما انتخاب بیشتری دارید البته این سوال هنگام تعیین کابینت ممکن است پیش بیاید که کابینت تک رنگ بهتر است یا دو رنگ؟

اگر قصد انتخاب کابینت دو رنگ را دارید باید به ترکیبات رنگی آن دقت کنید. به طور مثال اگر سبک آشپزخانه شما کلاسیک است از رنگ های کلاسیک برای کابینت ها استفاده کنید و بلعکس برای سبک مدرن می توان از رنگ های کرم، مشکی، سفید و … بهره برد. تضاد ها در آشپزخانه نیز در بعضی موارد زیبایی را رقم می زنند. به طور مثال هنگامی که قصد دارید از دو رنگ برای کابینت ها استفاده کنید باید ترکیب های تضاد مانند مشکی و سفید، قرمز و سفید و رنگ های این سبکی را در نظر بگیرید.

کابینت طرح چوب

کابینت طرح چوب

هنگامی که اجزای داخل آشپزخانه ی شما به رنگ مشکی هستند و در صورتی که فضای نورگیر کافی در محیط در اختیار دارید، استفاده از طرح های چوبی یک انتخاب ساده و در عین حال شیکی خواهد بود. هر چه رنگ وسایل های آشپزخانه از تناژهای روشن تر مشکی مانند طوسی  و … نزدیک تر می شوند باید طرح های چوبی تیره تر باشند البته انتخاب این سبک ها کاملا سلیقه ای است.

بیشتر بخوانید:

کابینت چطور پدید آمد؟/قیمت و تفاوت کابینت های چوبی و فلزی

کابینت کرم رنگ

کابینت کرم رنگ

معمولا در سبک های کلاسیک از تناژ های قهوه ای  و کرم استفاده های زیادی می شود اما نکته مهم در طرح های کلاسیک برای هر محیطی وجود پنجره های بزرگ و نورگیر است تا محیط را دلگیر و کسل کننده نکند.

کابینت سفید

کابینت سفید

در خانه های مدرن و لوکس معمولا اولین نکته ای که هر فردی را جذب می کنند، کابینت های سفید و یک دست در محیط آشپزخانه است. رنگ سفید معمولا با همه ی رنگ ها به خوبی هماهنگ می شود اما برای اینکه زیبایی آن بیشتر نمایان شود با رنگ های مشکی و یا طوسی براق ترکیب می شوند.

هنگامی که قصد دارید کابینت ها را به رنگ سفید انتخاب کنید بهتر است در بقیه اجزای آشپزخانه مانند لوستر های بالای جزیره و یا صندلی های دور آن ترکیب رنگ های طلایی و تجملاتی را فراموش نکنید البته باید این چاشنی های رنگی به اندازه استفاده شود تا باعث تغییرات سبک نشوند.

کابینت طوسی نقره ای

کابینت طوسی نقره ای

معمولا طوسی هایی که به نقره ای نزدیک تر هستند به تنهایی زیبایی بیشتری را به همراه دارند. پس سعی کنید رنگ های دیگری را در آن ترکیب نکنید و با تناژ های همان رنگ آشپزخانه ی خود را دیزاین کنید.

کابینت چه رنگی بزنم؟!

رنگ کابینت آشپزخانه

پیش از انتخاب کابینت مورد نظرتان و برای ایجاد فضایی زیباتر باید به نکاتی توجه کنید. یکی از این نکات، کوچک یا بزرگ بودن آشپزخانه است. اگر در محیط کوچک قصد زدن کابینت را دارید بهتر است از رنگ های خاکی استفاده کنید زیرا این رنگ سبب بزرگ تر نشان دادن محیط می شود و شما با استفاده از این رنگ در بخش کابینت ها قطعا فضای گسترده تری ایجاد خواهید کرد. هم چنین در کنار این رنگ از دکوری هایی با رنگ و طرح های نقره ای می توانید استفاده کنید.

رنگ خاکستری نیز قابلیت بزرگ نشان دادن فضا را به شما می دهد و معمولا در محیط هایی که فضای کمی در اختیار دارند به خوبی فضا را دلبازتر جلوه می دهد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟