لوازم کاربردی آشپزخانه
اخبار لوازم خانگی

لوازم کاربردی آشپزخانه که زندگی را آسان تر می کند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، افراد بسیاری هستند که از ماندن بی وقفه در آشپزخانه خسته می شوند و اینکه در ...

زهرا سیاحی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، افراد بسیاری هستند که از ماندن بی وقفه در آشپزخانه خسته می شوند و اینکه در طول روز بیشتر وقت خود را صرف پختن غذا، شستن ظروف کثیف بکنند برایشان دشوار است. چه بسا در این میان مهمانی های بزرگ داشته و مجبور باشند برای افراد زیادی غذا تهیه کنند و بعد از به پایان رسیدن مهمانی به شستن حجم زیادی از ظروف کثیف بپردازند. برای ساده تر کردن زندگی و کمتر صرف کردن وقت در آشپزخانه، لوازم کاربردی آشپزخانه ای وجود دارند که به کمک این دسته از افراد می شتابند.

لوازم کاربردی آشپزخانه علاوه بر پیش بردن سریع کارها در امور آشپزی، شما را نیز سرگرم می کنند و روال زندگی را به سمت بهتر شدن تغییر می دهد. همچنین لوازم آشپزخانه مدرن و شیک در ظاهر آشپزخانه نقش بسزایی را ایفا می کند و می تواند به تنهایی ظاهری مرتب و شیک به آشپزخانه ها بدهد. مخصوصا آشپزخانه هایی که اوپن هستند و به راحتی فضای آشپزخانه در معرض دید افراد است پس چیدمان و ظاهر این دسته از آشپزخانه ها بسیار مهم بوده و باید لوازم آشپزخانه مدرن و شیک در آن ها چیده شود.

لوازم آشپزخانه

کاربردی ترین وسایل آشپزخانه به مجموعه ای از لوازمی گفته می شود  که در آشپزخانه به کمک افراد خانه اعم از زن و مرد می آیند. این لوازم از ساختار ساده ای برخوردار هستند اما کاربرد آن ها انکار ناپذیر است.

بیشتر بخوانید:

آیا کاربردی ترین لوازم آشپزخانه را می شناسید؟

بعضی از روزها که در آشپزخانه مشغول آشپزی و پختن غذا برای خانواده ی خود هستید ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید که با یک سری وسایل خاص حل شود. منظور از این وسایل کاربردی لوازمی مانند چاقو، کفگیر، مخلوط کن و … نیست بلکه لوازمی است که با ذهن خلاق طراحی و ساخته شده اند.

غذا ساز دستی

غذا ساز دستی یک وسیله کوچک است که به شما در آماده سازی وعده های غذایی کمک شایانی می کند. برای مثال فرض کنید قرار است یک مهمانی بزرگ بگیرید و یک روز پرکاری دارید. برای خرد کردن سبزیجات یا پوره کردن گوجه فرنگی می توانید از این غذا ساز دستی استفاده کنید و دیگر نیازی به خرد کردن مواد غذایی با چاقو ندارید. استفاده از این دستگاه باعث می شود سرعت عمل بالایی در تهیه وعده های غذایی داشته باشید.

غذاساز دستی

این دسته از لوازم آشپزخانه در مدل ها و کارکردهای مختلفی در بازار لوازم خانگی به فروش می رسند که هر فردی با توجه به نیاز و بودجه ای که دارد می تواند به خرید آن ها بپردازد. از دیگر کاربردهای این وسیله می توان به درست کردن غذای کودکان اشاره کرد. از آن جایی که غذای بچه های کوچک پوره، سوپ و … است این وسیله می تواند به راحتی مواد غذایی مانند سیب زمینی پخته، هویج پخته، سیب پخته و غیره را به حالت پوره تبدیل کند. همچنین هنگام استفاده از آن هیچ آسیبی به دستانتان نمی زنید زیرا هیچ گونه ارتباط مستقیمی با تیغه غذا ساز ندارید.

در همین رابطه بخوانید:

تفاوت خرد کن با غذاساز چیست؟/مشخصات انواع غذاساز و خرد کن

مخلوط کن یا آبمیوه گیری

مخلوط کن برای تهیه اسموتی یا تهیه سوپ عالی است اما اگر از طرفداران آب میوه های طبیعی هستید می توانید به جای مخلوط کن به فکر خرید آبمیوه گیری باشید. نکته ای که باید به آن توجه کنید وجود هر دوی آن ها در آشپزخانه است زیرا هر کدام به تنهایی کارآیی های مفیدی را به شما ارائه می دهند. مثلا فرض کنید یک دورهمی بزرگ با دوستانتان در یکی از روزهای تابستان دارید و برای پذیرایی باید به فکر نوشیدنی های خنک و تابستانی باشید و چه نوشیدنی بهتر از اسموتی یا آبمیوه های طبیعی؟! برای تهیه اسموتی در کمترین زمان می توانید از مخلوط کن استفاده کنید اما برای تهیه سریع آب میوه می توانید از دستگاه آبمیوه گیری کمک بگیرید.

آبمیوه گیری

میکسر دستی برقی

اگر نمی خواهید برای میکسرهای برقی ایستاده هزینه های زیادی را بپردازید می توانید به فکر خرید میکسر دستی باشید که کارتان نیز در آشپزخانه سریع تر پیش برود. این روزها که جهان درگیر ویروس کرونااست و بسیاری از ما جهت رعایت پروتکل های بهداشتی سعی می کنیم کمتر بیرون برویم و در نتیجه می توانیم برای گرفتن جشن تولد افراد خانواده و دورهم بودن در خانه به پخت کیک بپردازیم. میکسر دستی برقی می تواند کمک بسیار چشمگیری در همزدن مواد مورد نیاز و همچنین در آماده سازی سریع کیک کند.

میکسر دستی برقی

همچنین به غیر از کیک می تواند به همزدن مواد پنکیک، تخم مرغ و بسیاری از مواد غذایی هم زدنی کمک کند.

مطالب مرتبط:

ارزان ترین ساندویچ سازهای بازار لوازم خانگی+لیست قیمت

ساندویچ ساز

ساندویچ سازها در درست کردن غذای فوری نقش بسزایی دارند و می توانند در کمترین زمان ممکن یک غذای خوشمزه برای کاربران آماده کنند. مثلا برای خوردن یک ناهار فوری عجله دارید و برای تهیه یک غذای مفصل زمان کافی ندارید. پس در این زمان یک ساندویچ ساز می تواند به کمک شما بشتابد.

ساندویچ ساز

در این دستگاه ها می توانید ساندویچ های خوشمزه ای مانند اسنک، سمبوسه پیتزایی، کتلت، کوکو سبزی، املت و … درست کنید. ساندویچ سازها مانند بسیاری از لوازم آشپزخانه در مدل های مختلفی موجود هستند که هر کاربری با توجه به نیاز و بودجه ای که دارد می تواند یکی از آن ها را خریداری کند. یکی از نکات مثبت این محصول آشپزی، اشغال فضای کمتر است که با توجه به خانه های آپارتمانی و کوچک بودن آشپزخانه ها بسیار مورد استفاده کاربران قرار می گیرد.

پلوپزهای برقی

امروزه با پیشرفت فناوری موجود در لوازم خانگی، افراد وقت زیادی را در آشپزخانه تلف نمی کنند. پلوپز های برقی برای خانواده های ایرانی که از برنج استفاده زیادی می کنند، بسیار مناسب و کاربردی است. پلوپز های برقی موجود در بازار لوازم خانگی از فناوری های جدید بهره می برند و عمل پخت برنج را تنها با فشردن یک دکمه انجام می دهند. همچنین به عنوان کاربردی ترین وسایل آشپزخانه شناخته شده اند.

لوازم خانگی هوشمند، زندگی افراد را بسیار ساده و آسان کرده است و همانطور که می دانید برنج به عنوان یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانیان در سفره های ناهار و شام محسوب می شود و برای پخت برنجی با کیفیت خوب، نیازمند بهترین و کاربردی ترین وسایل آشپزخانه یعنی پلوپزهای برقی هستیم.

پلوپز

بهترین پلوپزهای برقی ویژگی های مختلفی را ارائه می دهند که شامل پخت سریع برنج و صرفه جویی در مصرف انرژی و زمان می شوند. در بعضی از پلوپزهای برقی جدید امکاناتی به کار رفته است که پس از تمام شدن پخت برنج، دستگاه به صورت خودکار خاموش می شود و کاربران با خیالی آسوده می توانند آن را بر روی برنامه دلخواه تنظیم کنند و به دیگر کارهای خود در آشپزخانه برسند.

در همین رابطه بخوانید:

بهترین پلوپز های برقی 2020 در زیر ذره بین

پلوپزهای برندهای مختلف در بازار لوازم خانگی در دسترس مشتریان و مصرف کنندگان قرار دارند. تعدادی از این محصولات بسیار شناخته شده اند که شامل پلوپز پارس خزر و پلوپز تفال می شوند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟