تلویزیون شفاف اولد شیائومی
اخبار لوازم خانگی

پشت پرده تلویزیون شفاف اولد شیائومی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تلویزیون شفاف اولد شیائومی به تازگی رونمایی شده و با توجه به صفحه نمایش ...

زهرا سیاحی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تلویزیون شفاف اولد شیائومی به تازگی رونمایی شده و با توجه به صفحه نمایش شفافی که دارد، نظر بسیاری از افراد را جلب کرده است. این محصول جدید شرکت چینی از صفحه نمایشگر اولد و اندازه 55 اینچی بهره می برد. هم اکنون کمپانی مذکور به ارائه جزئیاتی از طراحی صفحه نمایش این تلویزیون شفاف پرداخته است.

تلویزیون شفاف اولد شیائومی با عنوان Mi TV Lux شناخته شده و به صورت انبوه در سراسر جهان تولید می شود و اولین تلویزیون شفاف در جهان شناخته شده است.

شیائومی

این تلویزیون جدید شیائومی به گونه ای طراحی شده که تمام قطعات الکترونیکی و سخت افزار های صوتی در قسمت پایه زیر تلویزیون قرار گرفته و طراحان با توجه به نزدیک بودن قطعات به یکدیگر، یک سیستم خنک‌ کننده مخصوص در قسمت پایه نیز در نظر گرفته اند. چیپست این تلویزیون مجهز به Heat Sink است، یعنی گرمای داخل را جذب می کند و به لطف حفره های پایه ها جریان هوا در محفظه داخلی امکان پذیر می شود.

بیشتر بخوانید:

تلویزیون هوشمند ردمی مکس رکورد فروش را در چین شکست

شیائومی برای صفحه نمایش تلویزیون جدید خود از پنل اولد استفاده کرده است. زیرا این پنل می تواند بدون نور پس زمینه کار کند و این برخلاف تلویزیون ال سی دی است که به نور خارجی احتیاج دارد.

ماتریکس RGBW طراحی بی نظیر و منحصر به فردی دارد و تقریبا نیمی از پنل را با پیکسل ها پوشانده و نصف دیگر شفاف باقی مانده است. پیکسل ها به اندازه ای کوچک هستند که شما نمی توانید آن ها را در فاصله بینایی استاندارد مشاهده کنید و فاصله بین آن ها به همان اندازه کم است. بنابراین شما نمی توانید آن ها را ببینید و همه در یک صفحه شیشه ای قرار دارند.

صفحه نمایشگر تلویزیون شفاف اولد شیائومی دارای شیشه 55 اینچی است که با استفاده از چسب فرابنفش به یکدیگر متصل شده اند و برای محافظت در برابر UV از آن استفاده می شود. همچنین این تلویزیون شفاف از یک قاب فلزی نازک بهره می برد تا بتواند، شیشه و پنل اولد محکم نگه دارد.

جالب است بدانید:

یخچال فریزر شیائومی در سه مدل جدید روانه بازار می شود

ظاهر شفاف و شیشه ای این تلویزیون در حالت خاموش آن را از سایر مدل های موجود در بازار متمایز کرده است.این تلویزیون شفاف شیائومی به همراه دو نسخه می 10 اولترا و ردمی کی 30 اولترا به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس این تولید کننده چینی در معرض نمایش گذاشته شده است.

تلویزیون شفاف شیائومی

تلویزیون شفاف شیائومی با عنوان می تی وی لوکس شناخته می شود و به نظر می رسد که از صفحه نمایشگر شرکت ال جی بهره برده باشد زیرا پیش از این، ال جی اقدام به تولید تلویزیون های شفاف کرده بود.

این محصول تازه وارد شیائومی به فناوری دالبی اتموس و AOD مجهز شده و با قیمت 7 هزار و 195 دلار در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

بر اساس اعلام این شرکت، تلویزیون شفاف می تی وی لوکس از تراشه  مدیاتک 9650 استفاده می کند و رفرش ریت آن برابر با 120 هرتز است.

ال سی دی

شیائومی از زمانی که به ساخت تلویزیون روی آورده است، هر سال تلویزیون های هوشمند جدیدی را ارائه می دهد. همین امر سبب شده تا شیائومی پیشرفت عظیمی در صنعت تلویزیون هوشمند داشته باشد و سبد محصولات خود را روز به روز کامل تر کند.

همچنین این شرکت به تازگی اولین تلویزیون OLED خود را معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید:

تسخیر بازار تلویزیون هوشمند هند توسط شیائومی

در اوایل سال 2020 از اولین تلویزیون OLED شیائومی و هوآوی رونمایی شد درحالی که در سال 2019 خبری درباره این موضوع منتشر شده بود. از زمانی که این خبر اعلام شد، هر دو برند از هیچ تلاشی دریغ نکردند تا در زمان مشخص شده از محصول خود رونمایی کنند و نتیجه آن همه تلاش در این اواخر قابل رویت است.

شرکت هوآوی از اولین تلویزیون OLED خود در ماه آوریل 2020 پرده برداری کرد و رونمایی از اولین تلویزیون OLED شیائومی به تازگی صورت گرفته است. تلویزیون های OLED برای اولین بار توسط شرکت ال جی ساخته شده و در ادامه برند هایی دیگری همانند سونی، پاناسونیک و فیلیپس نیز از پنل OLED در تلویزیون های خود بهره بردند.

تلویزیون اولد شیائومی

همین امر سبب شده تا شیائومی پیشرفت عظیمی در صنعت تلویزیون هوشمند داشته باشد و سبد محصولات خود را روز به روز کامل تر کند. رسانه ها در جولای 2020 راجع به ساخت اولین تلویزیون OLED شیائومی اخباری منتشر کردند که این سری از تلویزیون ها  Master یا Mi TV Master نام دارد.

اولین تلویزیون OLED شیائومی با کیفیت  ultra high-end و رزولوشن 4K تصاویر را به نمایش می گذارد. همچنین گفته شده است، تکنولوژی OLED امکان کنترل سطح پیکسل و نمایش رنگ سیاه به طور perfect blacks را دارد و حداقل میزان روشنایی تصاویر 0 نیت است و در صورتی که حداکثر آن به 1000 نیت می رسد.

زمان پاسخ 1 میلی ثانیه ای و نسبت 98.5 درصد صفحه به بدنه باعث شده تا این تلویزیون گزینه ی مناسبی برای گیمر ها شود. کیفیت بسیار بالای صفحه نمایشگر باعث شده تا این محصول مورد توجه شمار زیادی از کاربران قرار بگیرد.

تلویزیون اولد

نخستین تلویزیون OLED شیائومی در سایز 65 اینچی طراحی شده و از آخرین تکنولوژی روز دنیا بهره می برد. این تلویزیون زمانی که نور اتاق کم است، نمایش برجسته و خیره کننده ای دارد و در صفحه هایی که رنگ تیره نمایش داده می شود، جزئیات به راحتی قابل مشاهده است. پنل این محصول شیائومی از عمق رنگ 10 بیتی برخوردار است و این پنل توانایی نمایش طیف گسترده ای از 1.07 میلیارد رنگ مختلف را دارد و دقت رنگ یا Delta E آن کمتر از 1.5 بوده که باعث کاهش اختلاف رنگ واقعی تصاویر و رنگ صفحه نمایشگر می شود.

در همین رابطه بخوانید:

اولین تلویزیون OLED شیائومی رونمایی شد

کمپانی شیائومی، این تلویزیون را با نمایشگر بسیار قدرتمندی ساخته است زیرا علاوه بر امکانات ذکر شده از قابلیت ALLM و VRR برخوردار شده و نرخ رفرش آن برابر با 120 هرتز است که بر سرعت نمایش تصاویر تاثیر می گذارد.

همچنین این شرکت ادعا کرده با به خدمت گرفتن هوش مصنوعی و پردازنده MPU9650 قابلیت تحلیل تصاویر را دارد. علاوه بر این، تلویزیون شیائومی از فناوری multiple HDR formats پشتیبانی می کند که شامل HDR10 ،HDR10+ ،HLG و Dolby Vision است و به وضوح تصاویر نمایشگر کمک بسزایی می کند. این برند با به کارگیری  قابلیت Ambient Lighting محتوا را با نور محیط مطابقت داده و با وضوح بیشتری نمایان می کند.

تلویزیون شفاف

اولین تلویزیون OLED شیائومی به 9 بلندگو داخلی مجهز شده است. قالب های صوتی دالبی اتموس، DTS Audio و Dolby Audio باعث تقویت صدا می شود و لذت تماشای فیلم در تلویزیون را چندین برابر می کند. قابل ذکر است که این بلندگو 65 واتی است و اسپیکر شامل 2 بلنگوی گنبدی و 2 ساب ووفر 20 واتی داخلی می شود.

تلویزیون OLED 65 اینچ شیائومی در حال حاضر در کشور چین با قیمتی معادل 1850دلار به فروش می رسد اما هنوز اطلاعات دقیقی درباره زمان عرضه آن در بازار جهانی منتشر نشده است. در صورتی که این محصول در بازار آمریکا به فروش برسد، قیمت بالاتری خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟