ظرفیت تولید لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

ظرفیت تولید لوازم خانگی تا ۳ برابر نیاز بازار در داخل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، غزنوی، سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران گفت: به طور کلی تا سه برابر ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، غزنوی، سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران گفت: به طور کلی تا سه برابر نیاز بازار داخل ظرفیت تولید لوازم خانگی در کشور وجود دارد.

«حمیدرضا غزنوی» افزود: ظرفیت تولید لوازم خانگی هنوز بطور کامل به بالفعل تبدیل نشده است.

وی اظهار داشت: به نظر می رسد نیاز به یکسری برنامه ریزی های استراتژیک دارد تا بتوان از همه این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران گفت: سرجمع ۱۵۰۰ تولید کننده لوازم خانگی در کشور وجود دارد.

وی در ادامه افزود: نیمی از این ظرفیت با مقیاس اقتصادی مناسب در حال تولید و بقیه واحدها در شرایط خوبی بسر نمی برند.

غزنوی بیان داشت: اگر پرداخت ارز نیمایی به شکل مناسبی در حوزه لوازم خانگی تداوم پیدا کند باعث می شود تولیدات ایرانی در بازار زیاد شود.

غزنوی

وی ادامه داد: هرچقدر کالای ایرانی در بازار زیاد شود در برابر ورود کالای قاچاق به داخل کشور کمتر خواهد شد.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران گفت: واردات لوازم خانگی به داخل کشور از ابتدای سال ۹۷ به سبب مدیریت منابع ارزی ممنوع اعلام شده است.

وی افزود: اکثر لوازم خانگی خارجی که در بازار وجود دارد بصورت قاچاق وارد شده است.

غزنوی بیان داشت: قیمت تمام شده تولید لوازم خانگی در داخل تابع قیمت تمام شده مواد اولیه، قطعات، ارز و دیگر مولفه هاست.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت تمام شده مواد اولیه و ارز هزینه تولید محصولات لوازم خانگی هم به تناسب افزایش یافته است.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران گفت: ارتقای کیفیت لوازم خانگی مستلزم ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان است.

وی افزود: اختلاف قمیتی که تولید کنندگان در سامانه ۱۲۴ اعلام کرده اند با قیمتی که در بازار به مصرف کنندگان عرضه می شود، بسیار فاحش است.

ظرفیت تولید لوازم خانگی

غزنوی بیان داشت: تولید کنندگان قیمت خود را اعلام و به همان سبک و سیاق هم محصول خود را عرضه می کنند چون نمی تواند تخلف کنند حال سئوال اینجاست که چرا چنین اتفاقی می افتد؟

وی ادامه داد: وقتی نظام عرضه و تقاضا در برخی از کالاها دچار بهم ریختگی می شود اختلاف قیمت تولید کننده و بازار بوجود می آید.

به گزارش صدا و سیما، سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران گفت: برای کاهش اختلاف قیمت بازار و تولید کننده باید تیراژ تولید بالا رود تا حجم بیشتری کالا به بازار عرضه شود.

وی افزود: لازمه افزایش تولید کالا اینکه با حمایت همه جانبه تولید کنندگان بتوانند از همه ظرفیت خطوط تولیدی خود استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟