بهترین لامپ های هوشمند
ال کا تاپ

بهترین لامپ های هوشمند 2020 را بشناسید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، لامپ های هوشمند یکی از اجزای خانه های هوشمند هستند و به عنوان یکی از ...

زهرا سیاحی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، لامپ های هوشمند یکی از اجزای خانه های هوشمند هستند و به عنوان یکی از محصولات اینترنت اشیاء به شمار می روند. لامپ های هوشمند قابلیت اتصال به وای فای را دارند و کاربران می توانند از طریق گوشی هوشمند روشنایی محل کار یا فضای خانه را از راه دور کنترل کنند. بهترین لامپ های هوشمند از یک سری ویژگی ها و امکانات منحصر به فرد بهره می برند که در دسته بهترین های 2020 قرار گرفته اند.

از ویژگی های بهترین لامپ های هوشمند می توان به تنظیم آسان و سازگاری با تمام سیستم های هوشمند خانگی اشاره کرد. تمامی لامپ های هوشمند ال ای دی هستند و انرژی کمتری نسبت به لامپ های رشته ای و هالوژن مصرف می کنند.

انواع لامپ های هوشمند

لامپ های هوشمند متناسب با ولتاژ کاری، شارژی یا برق مستقیم، تک رنگ بودن یا رنگی بودن و غیره به انواع مختلفی تقسیم می شوند که در ادامه به معرفی آن ها پرداخته شده است.

لامپ های هوشمند ساده: این نوع از لامپ ها همانند لامپ های معمولی کار می کنند و به سرپیچ های معمولی متصل می شوند. برای کنترل این لامپ ها کاربران می توانند با استفاده از گوشی هوشمند خود آن ها را روشن و خاموش یا روشنایی نور آن ها را کم یا زیاد کرده و یا حتی از راه دور و بیرون از خانه آن ها را کنترل کنند.

لامپ هوشمند رنگی: این دسته از لامپ ها مانند لامپ های هوشمند ساده کار می کنند اما با توجه به تغییر شدت نور، کاربران می توانند رنگ لامپ را نیز تغییر دهند. این نوع از لامپ ها قابلیت استفاده در رستوران ها و کافی شاپ ها را دارند.

لامپ اسپیکردار هوشمند: این نوع لامپ در دو مدل برقی و شارژی عرضه شده است. لامپ های اسپیکردار هوشمند بیشتر برای اتاق های کودکان، میهمانی های خانوادگی و غیره کاربرد دارند و هنگام پخش شدن موسیقی رنگ آن ها نیز تغییر می کند.

لامپ هوشمند شارژی: لامپ های هوشمند شارژی همانطور که از نامشان پیداست، قابلیت شارژ شدن دارند و دیگر لازم نیست آن ها را به برق مستقیم متصل کرد. این دسته از لامپ ها می توانند به راحتی 4 الی 5 ساعت روشنایی محیط را تامین کنند. از این لامپ های هوشمند شارژی می توانید در محل هایی مانند مسافرت، کمپ های گردشگری، چادر مسافرتی و حتی یک مهمانی استفاده کنید که با کمبود برق مواجه هستید.

لامپ هوشمند سنسوردار: این نوع لامپ ها بسیار به سیستم های هوشمند شبیه هستند. این لامپ هوشمند سنسوردار علاوه بر امکان اتصال به گوشی هوشمند و روشن و خاموش کردن لامپ، می تواند زمانبندی های خاصی را برای روشن شدن خودکار لامپ تنظیم کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین لامپ های LED در سال 2020

از دیگر ویژگی منحصر به فرد این چراغ هوشمند می توان به وجود سنسورهای حرکتی آن اشاره کرد. زمانی که ما آن را در حالت حساس به حرکت قرار می دهیم می تواند حرکتی را تشخیص دهد و روشن شود. از این لامپ ها می توان در راهروهای ساختمان ها استفاده کرد.

پس از آزمایش های بسیار بر سر انتخاب بهترین لامپ های هوشمند، متخصصین به این نتیجه رسیده اند که لامپ های هوشمند Philips Hue White And Color Ambiance در صدر این لیست قرار دارند. لامپ های Philips Hue نه تنها تقریبا به هر محصول هوشمند خانگی متصل می شوند بلکه پاسخگوی اکثر نیازهای کاربران هستند.

مزایای لامپ فیلیپس hue

  • دارای اپلیکیشن برای گوشی هوشمند
  • سازگاری بالا و یکپارچگی ساده با سایر ابزار هوشمند
  • نصب بسیار ساده و راحت
  • گزینه های متنوع جهت عملکردی خودکار

همانطور که می دانید هر محصولی با وجود مزایایی که دارد از یک سری معایب نیز برخوردار است، در ادامه به معایب لامپ فیلیپس hue می پردازیم.

معایب لامپ فیلیپس  hue

  • قیمت نسبتا بالا
  • وابستگی بیش از حد به اپلیکیشن گوشی هوشمند
  • محدودیت تولیدات اینترنت اشیاء فیلیپس به لامپ LED در مقایسه با چنین کاربرد گسترده ای ناچیز به نظر می رسد، اما از سوی دیگر تمرکز فیلیپس بر ساخت لامپ هوشمند باعث شده به یکی از بهترین تولید کننده های سیستم های نور پردازی هوشمند تبدیل شود.
  • سادگی این دسته از لامپ های هوشمند نیز باعث پایین آمدن قیمت آن ها شده است.

اگر به دنبال لامپ هوشمندی با تنظیمات ساده تری هستید، می توانید لامپ Sengled Smart Wi-Fi را انتخاب کنید. لامپ هوشمند Sengled Smart Wi-Fi همانطور که از نامش پیداست قابلیت اتصال به وای فای را دارد. همچنین از قیمت پایینی بهره می برد و هر کدام از این لامپ ها به ارزش 12 دلار به فروش می رسند.

در همین رابطه بخوانید:

لامپ های هوشمند فیلیپس با قیمت مناسب روانه بازار می شوند

لامپ هوشمند Philips Hue White And Color Ambiance

این لامپ هوشمند فیلیپس به عنوان یکی از بهترین لامپ های هوشمند شناخته شده است. از ویژگی منحصر به فرد این محصول فیلیپس می توان به سازگاری آن با دستگاه های هوشمند خانگی مانند الکسا، گوگل هوم، نست و SmartThings اشاره کرد. همچنین کاربران جهت استفاده از جدیدترین و به روزترین قابلیت های این لامپ هوشمند می توانند اپلیکیشن Philips Hue را بر روی گوشی هوشمند یا تبلت خود نصب کنند و از طریق این اپلیکیشن جدیدترین به روزرسانی ها را دریافت کنند.

لامپ فیلیپس

مشخصات لامپ هوشمند Philips Hue White And Color Ambiance

  • سازگار با: الکسا، گوگل اسیستنت، هوم کیت، نست و SmartThings
  • طول عمر لامپ: 25.000 ساعت
  • روشنایی: 800 لومن
  • مصرف برق: 10 وات
  • نوع لامپ: A19

لامپ هوشمند Wyze

تنها ایراد لامپ های هوشمند گران قیمت بودن آن هاست که حتی در مقایسه با لامپ های ال ای دی قیمت بالایی دارند. اما لامپ هوشمند Wyze به عنوان لامپ ارزان قیمت در بازار عرضه شده و برای کسانی که بودجه کمی دارند ولی قصد خرید لامپ هوشمند را دارند بسیار مناسب است. شما می توانید میزان روشنایی و رنگ آن را کنترل کنید. همچنین این محصول قابلیت سازگاری با الکسا و گوگل اسیستنت را دارد. شما می توانید برای کامل کردن خانه هوشمندتان از دوربین های امنیتی و دیگر سنسورهای حرکتی این برند استفاده کنید. قیمت هر لامپ فقط 8 دلار بوده و بسیار مقرون به صرفه است.

مشخصات لامپ هوشمند Wyze

  • سازگار با: الکسا، گوگل اسیستنت
  • طول عمر لامپ: 25.000 ساعت
  • روشنایی: 800 لومن
  • مصرف برق: 9.5 وات
  • نوع لامپ: A19

لامپ هوشمند Sengled Wi-Fi LED

این لامپ هوشمند همانند لامپ هوشمند Wyze قیمت مقرون به صرفه ای دارد و با قیمت 12 دلار به فروش می رسد. این دسته از چراغ های هوشمند قابلیت اتصال به وای فای را دارند. لامپ هوشمند یاد شده قابلیت کنترل با گوشی هوشمند را داشته و همچنین با دستیارهای صوتی مانند گوگل اسیستنت و آمازون الکسا سازگار است.

مشخصات لامپ هوشمند Sengled Wi-Fi LED

  • سازگار با: الکسا و گوگل اسیستنت
  • طول عمر لامپ: 25.000 ساعت
  • روشنایی: 800 لومن
  • مصرف برق: 9 وات
  • نوع لامپ: A19

لامپ هوشمند Ring Solar Pathlight

این چراغ هوشمند بهترین لامپ جهت استفاده در فضای سبز حیاطتان است. این چراغ همانند لامپ های هوشمند قبلی قابلیت اتصال به گوگل اسیستنت و آمازون الکسا را دارند. این محصول رینگ دارای سنسورهای حرکتی است و با هر حرکتی که حس کند چراغش روشن می شود.

مشخصات لامپ هوشمند Ring Solar Pathlight

  • سازگار با: گوگل اسیستنت، آمازون الکسا، IFTTT
  • طول عمر لامپ: با باطری کار می کند
  • روشنایی: 80 لومن

لامپ هوشمند Lifx Mini

لامپ هوشمند Lifx Mini  یکی از چراغ های هوشمند در ابعاد کوچک تر است. این لامپ جمع و جور با دستیارهای صوتی آمازون الکسا، گوگل اسیستنت و هوم کیت سازگار است و مجموعه ای از ویژگی ها و امکانات منحصر به فردی را دارد. لامپ های هوشمند Lifx به طور مستقیم به وای فای متصل می شوند. کمپانی Lifx لامپ های هوشمند در ابعاد و اندازه های مختلف، متناسب با نیاز کاربران تولید و عرضه می کند.

مشخصات لامپ هوشمند Lifx Mini 

  • سازگار با: آمازون الکسا، گوگل اسیستنت و هوم کیت
  • طول عمر لامپ: 200.000 ساعت
  • روشنایی: 680- 800 لومن
  • مصرف برق: 9-11 وات
  • نوع لامپ: A19

لامپ هوشمند چیست؟

با پیشرفت علم و فناوری، تمامی لوازم خانگی و الکتریکی به سمت هوشمند شدن حرکت می کنند. یکی از اساسی ترین لوازم خانه های هوشمند، لامپ های هوشمند هستند. ممکن است برای بسیاری از افراد این سوال پیش بیاید که لامپ هوشمند چیست؟ چه تاثیری در خانه دارد؟ کاربرد آن چیست؟

در ادامه به پاسخ سوال لامپ هوشمند چیست پرداخته شده است. همانطور که در مطالب فوق ذکر شد لامپ هوشمند، لامپی است که قابلیت اتصال به اینترنت و گوشی هوشمند را دارد و می توان آن ها را به راحتی کنترل کرد. لامپ های هوشمند انواع مختلفی دارند و شرکت های بسیاری در تولید و عرضه آن ها به رقابت پرداخته اند.

جالب است بدانید:

پشتیبانی لامپ‌های هوشمند شیائومی از دستیار صوتی گوگل

لامپ هوشمند سامسونگ

لامپ هوشمند سامسونگ ال ای دی بوده و قابلیت اتصال به بلوتوث را دارد. متصل شدن به این محصول سامسونگ بسیار ساده بوده و کاربران فقط نیازمند یک گوشی هوشمند هستند تا بدون نیاز به هاب و تنها از طریق بلوتوث از لامپ هوشمند استفاده کنند.

کاربران قادر خواهند بود تا با استفاده از ابزارهای‌ هوشمند خود تا ۶۴ لامپ هوشمند سامسونگ را از فاصله‌ ی حداکثر ۶۰۰ متر کنترل نمایند. یکی دیگر از قابلیت‌ های این محصول، امکان تغییر دمای نوری است که از آن ساطع می‌شود. یعنی کاربران می‌توانند نور منتشر شده از این لامپ را از نور شدید و گرم با روشنایی ۲,۷۰۰ کاندلا تا یک نور سرد متمایل به آبی با روشنایی ۶,۰۰۰ کاندلا تنظیم کنند.

لامپ هوشمند شیائومی

لامپ هوشمند شیائومی مدل Yeelight YLDP01YL یک وسیله بسیار مناسب برای روشنایی منزل است. تراشه های LED با کیفیت همراه با نور سفید 4000K قابل تنظیم، تجربه فوق العاده ای از روشنایی را برای شما به ارمغان می آورد.

یکی از مهمترین ویژگی های لامپ هوشمند شیائومی مدل Yeelight YLDP01YL بهره گیری از سیستم وای فای است. کاربران می توانند قبل از رسیدن به منزل چراغ هوشمند خود را روشن نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟