نمایشگاه ایفا 2020
اخبار لوازم خانگی

آنچه از نمایشگاه ایفا ۲۰۲۰ انتظار می رود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نمایشگاه فناوری ایفا هر ساله به معرفی بهترین و برترین تکنولوژی های روز ...

زهرا سیاحی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نمایشگاه فناوری ایفا هر ساله به معرفی بهترین و برترین تکنولوژی های روز دنیا می پردازد. اما امسال با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا نمایشگاه ایفا ۲۰۲۰ متفاوت تر از سال های قبل برگزار خواهد شد و هیچ بازدید کننده ‌ای نخواهد داشت.

برای مشاهده جدیدترین خبر های نمایشگاه ایفا ۲۰۲۰ روی گزینه زیر کلیک کنید.

نمایشگاه ایفا ۲۰۲۰

نمایشگاه ایفا ۲۰۲۰ هر ساله در تاریخ ۳ تا ۵ سپتامبر و در شهر برلین پایتخت کشور آلمان برگزار می شود. محصولات متنوعی از جمله گوشی های هوشمند، لوازم آشپزخانه، تلویزیون و تجهیزات صوتی، لوازم خانگی هوشمند و گجت های پوشیدنی در این نمایشگاه معرفی و رونمایی می شوند که متعلق به برندهای معروف جهان هستند.

همانطور که می دانید شیوع ویروس کرونا برگزاری بسیاری از رویدادها و نمایشگاه ها را لغو کرده است و نمایشگاه ایفا ۲۰۲۰ یکی از آن ها به شمار می رود.

ورود عموم به این نمایشگاه ممنوع بوده و فقط ورود برای تعدادی از حضار امکان پذیر است که باید پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را در این مکان رعایت کنند.

بیشتر بخوانید:

برگزاری مراسم آنلاین سامسونگ به جای حضور در نمایشگاه IFA 2020

با توجه به اطلاعات محدودی که از برگزاری این نمایشگاه منتشر شده، گفتنی است که سخنران اصلی این رویداد رئیس جمهور کوالکام، کریستینو آمون خواهد بود.

برای برگزاری کنفرانس های مطبوعاتی شرکت های مختلف تاریخ های جداگانه‌ ای در نظر گرفته شده است که در ادامه لیستی از آن ها تهیه کرده ایم:

پنجشنبه ۳ سپتامبر
  • ساعت ۲:۱۵ بامداد کنفرانس مطبوعاتی ال جی
  • ساعت ۴:۱۵ بامداد کنفرانس حضوری تی سی ال
  • ساعت ۵:۱۵ بامداد کنفرانس هوآوی
جمعه ۴ سپتامبر
  • ساعت ۱:۴۵ صبح کنفرانس مطبوعاتی حضوری هیوندای
  • ساعت ۲:۲۵ بامداد کنفرانس مطبوعاتی حضوری آنر
  • ساعت ۶:۲۵ عصر کنفرانس مطبوعاتی حضوری Ecovacs

تمامی مسئولان برگزار کننده نمایشگاه ایفا ۲۰۲۰ سعی می کنند تا حدالامکان یک رویداد ایمن برگزار کنند زیرا سلامتی تک تک افراد حائز اهمیت است.

محصولات صوتی و تصویری

همانطور که انتظار می رود امسال برگزاری نمایشگاه ایفا 2020 نسبت به سال های گذشته متفاوت تر خواهد بود. شرکت ال جی بیشتر در تولید لوازم خانگی صوتی و تصویری تمرکز کرده است. همچنین شرکت های تی سی ال و ویزیو در اوایل تابستان ۲۰۲۰ از محصولات صوتی و تصویری بزرگ خود رونمایی کرده اند و کمپانی سونی به معرفی هدفون های جدید خود با عنوان WH-1000XM4 پرداخته است.

در همین رابطه بخوانید:

ال جی در نمایشگاه ایفا 2020 حضور می یابد
لپ تاپ ها

شرکت هایی مانند ایسوس (Asus)، لنوو (Lenovo) و ایسر (Acer) که به تولید و عرضه لپ تاپ می پردازند امسال نیز به معرفی محصولات جدید خود پرداخته اند. همچنین این شرکت ها از نمایشگاه ایفا جهت معرفی محصولات جدید خود استفاده کرده و هر ساله لپ تاپ های به روز شده ‌ی خود را در این نمایشگاه فناوری رونمایی می کنند.

شرکت اینتل یکی از بزرگ‌ ترین شرکت‌ های سازنده قطعات کامپیوتری است که به طور تخصصی در حوزه تولید پردازنده کامپیوترهای رومیزی و لپ‌ تاپ فعالیت دارد. این شرکت به صورت سالانه نسل جدیدی از پردازنده‌ های خود را معرفی می‌ کند و بسیاری از شرکت‌ های سازنده لپ‌ تاپ در مدل‌ های جدید خود از پردازنده‌ های این شرکت استفاده می‌ کنند و به نوعی می‌ توان گفت شرکت‌ های لپ‌ تاپ و کامپیوتر سازی همواره منتظر معرفی نسل جدید از پردازنده‌ های این شرکت هستند.

شرکت اینتل (Intel) معمولا خط تولید پردازنده های گوشی های هوشمند را نیز برعهده دارد و در سال گذشته دهمین نسل پردازنده Ice Lake را تولید کرده است.

امسال، ما انتظار عرضه نسل یازدهم Tiger Lake را داریم. Tiger Lake اولین معماری گرافیکی Xe اینتل را ارائه می دهد که عملکرد گرافیکی دو برابر Ice Lake را دارد. Tiger Lake اولین نگاه اجمالی ما به Xe خواهد بود که در نهایت راه خود را برای تشخیص کارت های گرافیکی باز می کند.

در نمایشگاه ایفا محصولات دیگری مانند موس ها، کیبوردها و مانیتورها رونمایی و معرفی می شوند. در سال گذشته نمایشگر منحصر به فرد ProArt ایسوس معرفی شد که به عنوان اولین مانیتور مینی ال ای دی شناخته شده است.

جالب است بدانید:

چرا سامسونگ و هایسنس در ایفا 2020 شرکت نمی کنند؟
خانه هوشمند

در سال های گذشته بسیاری از لوازم عجیب و غریب خانه هوشمند در نمایشگاه فناوری ایفا معرفی شده اند. کاربران و طرفداران ایفا امسال نیز می توانند منتظر چنین لوازمی باشند.

شرکت های کره ای ال جی و سامسونگ که همیشه در این زمینه فعالیت دارند و شناخته شده هستند. ال جی از عرضه ماشین لباسشویی WashTower خود خبر داد.

ماشین لباسشویی و خشک کن جدید ال جی به عنوان اولین لوازم خانگی این برند کره ای در نمایشگاه ایفا 2020 رونمایی خواهند شد. این ماشین لباسشویی و خشک کن جدید با عنوان WashTower شناخته می شوند و خشک کن لباس در بالای ماشین لباسشویی تعبیه شده است.

این محصول جدید ال جی به گونه ای طراحی شده که خشک کن از ماشین لباسشویی جدا نیست و به صورت یکپارچه ساخته شده است. همچنین کاربران می توانند از طریق گوشی هوشمند چرخه شست و شو و خشک کردن را کنترل و بررسی کنند.

جزئیات منتشر شده از خشک کن ال جی نشان می دهد که این دستگاه می تواند عمل خشک کردن لباس ها را بهینه سازد. به گونه ای که دیگ خشک کن ال جی برای کوتاه کردن زمان خشک کردن البسه گرم شده و در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.

امسال بر خلاف سال گذشته برخی از برندهای تولید کننده قفل های امنیتی خانه هوشمند مانند آمازون و گوگل زیاد فعال نبوده اند.

برای مثال شرکت گوگل فقط در نمایشگرهای هوشمند خود به روز رسانی های جدید ایجاد کرده که شامل ورود کاربران به برنامه نتفلیکس، برقراری تماس به صورت گروهی جهت تشکیل کنفرانس و … می شود. همچنین قابلیت استفاده از Nest Hubs به عنوان سرویس دربان در هتل ها را افزوده است.

بسیاری از برند های معروف دیگر خانه های هوشمند قبل از برگزاری ایفا ۲۰۲۰  محصولات جدید خود را معرفی نموده اند.

یک شرکت سازنده جاروبرقی های رباتیک با عنوان Roombas به معرفی مدل های جدید جاروبرقی های رباتیک خود پرداخته است.  برخی از مدل های جاروبرقی رباتیک Roombas به زودی قادر به استفاده از پلتفرم جدید Genius Home Intelligence iRobot خواهند بود که اتوماسیون بهتری را با سایر ابزارهای خانه هوشمند ارائه می دهد. همچنین بعضی از جاروبرقی های رباتیک Roombas این قابلیت لازم را دارند که بعد از کثیف شدن مکانی، بتوانند تشخیص دهند کجا را باید تمیز کنند.

همچنین سازنده جاروبرقی رباتیک Trifo ممکن است این بار در صحنه حضور نداشته باشد، اما انتظار می رود از مدل های جدید و جالب خود به صورت مجازی رونمایی کند.

کمپانی لنوو هر ساله به عنوان معرفی کننده محصولات جدید خود در این نمایشگاه شناخته شده است و انتظار می رود امسال نیز همین کار را انجام دهد. تبلت های هیربدی با تمرکز بر خانه هوشمند و نمایشگرهای هوشمند می تواند از محصولات جدید خانه هوشمند لنوو باشد که به زودی توسط این کمپانی معرفی می شوند.

در نهایت گفتنی است که محصولات مرتبط با حیوانات خانگی و لوازم خانگی هوشمند کوچک همیشه در صحنه بوده اند و امسال نیز پیش بینی می شود با قدرت کامل در نمایشگاه ایفا ۲۰۲۰ حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • محمدرضا | 12 شهریور 1399 در 10:47 ق.ظ

    خیلی عجیبه که با وجود کورونا تصمیم گرفتن نمایشگاه ایفا رو اصلا برگزار کنن. اونم توی کشور قانونمندی مثل آلمان