تلویزیون 50 اینچ UHD 4K مدل 50KU722S جی‌پلاس
رپرتاژ

تلویزیون 50 اینچ UHD 4K مدل 50KU722S جی‌پلاس

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از تلویزیون‌های بسیار باکیفیت برند ایرانی مدل 50KU722S جی‌پلاس است که با رزولوشن 4 ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از تلویزیون‌های بسیار باکیفیت برند ایرانی مدل 50KU722S جی‌پلاس است که با رزولوشن 4 هزار پیکسلی و امکانات هوشمند روانه بازار شده است. برای آشنایی با این تلویزیون تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

تکنولوژی HDR در تلویزیون مدل 50KU722S جی‌پلاس چیست و چه کاربردی دارد؟

High Dynamic Range که به‌صورت مخفف HDR از آن یاد می‌شود، به معنای محدوده دینامیکی بالاست. به زبان ساده یعنی این اطمینان را به کاربر می‌دهد که تصویری با کنتراست و میزان رنگ زیاد را مشاهده خواهید کرد. به لطف تکنولوژی اچ‌دی‌آر، همه رنگ‌ها به‌صورت طبیعی و با خلوص کامل نمایش داده می‌شوند وزنده و واقعی به نظر می‌رسند.

فناوریHDR  دامنه کنتراست و مقدار رنگ را افزایش می‌دهد. رنگ‌های روشن، روشن‌تر نمایش داده می‌شوند و تصویر عمق پیدا می‌کند. درواقع، طیف رنگ‌های آبی، سبز، قرمز و ترکیبات آن‌ها، بسیار بیشتر می‌شود و رنگ‌های بیشتری به نمایش گذاشته می‌شوند. درواقع، به لطف HDR، شما می‌توانید رنگ‌هایی را ببینید که تاکنون حتی نمی‌دانستید که وجود دارند.

برای مشاهده جدیدترین خبر های نمایشگاه ایفا ۲۰۲۰ روی گزینه زیر کلیک کنید.

نمایشگاه ایفا ۲۰۲۰

بهترین فاصله برای تماشای فیلم در تلویزیون 50 اینچی چند متر است؟

بین محل نشستن و محل قرارگیری تلویزیون رابطه مستقیم وجود دارد. هر چه فاصله شما از صفحه‌نمایش دورتر باشد، باید اندازه پنل بزرگ‌تر باشد. اما به‌طورکلی، برای تماشای فیلم در تلویزیون 50 اینچی UHD باید حدود 2 متر از آن فاصله داشته باشید.

پورت‌های اتصالی تلویزیون 50 اینچی مدل 50KU722S جی‌پلاس از چه نوعی است؟

تلویزیون 50 اینچ UHD 4K مدل 50KU722S جی‌پلاس

رایج‌ترین پورت‌های ورودی در تلویزیون‌های مدرن امروزی، پورت‌های USB، پورت HDMI و قابلیت اتصال بلوتوث است. مدل 50 اینچی UHD 4K جی‌پلاس نیز 2 پورت یواس‌بی، 3 پورت اچ‌دی‌ام‌آی، ورودی‌های کامپوزیت، بلوتوث، وای فای و خروجی اپتیکال صداست.

ازآنجاکه راحت‌ترین روش برای اتصال کامپیوتر به تلویزیون استفاده از کابل HDMI است و تلویزیون‌های جی‌پلاس به آن مجهز هستند، شما می‌توانید به‌راحتی محتوای لپ‌تاپ خود را در تلویزیون پخش‌کنید.

چگونه می‌توان فیلم و عکس موبایل را روی تلویزیون 50 اینچ UHD 4K جی‌پلاس Mirror کرد؟

تلویزیون 50 اینچی مدل 50KU722S جی‌پلاس امکان ارتباط دوطرفه با گوشی‌های هوشمند را دارد. اپلیکیشن اختصاصی iSmart می‌تواند گوشی شما را به کنترل تلویزیون تبدیل کند یا صدا و تصویر تلویزیون را به صفحه گوشی انتقال دهد. این کار به شبکه وای‌فای وابسته است و به‌خوبی کار می‌کند.

با دستیار هوشمند Eshare هم می‌توانید تمامی رسانه‌های موردنظر خود را از کامپیوتر، لپ‌تاپ، تبلت یا گوشی هوشمند به‌طور مستقیم به تلویزیون ارسال کنید. مزیت Eshare جی‌پلاس، بی‌سیم بودن آن است.

قابلیت ISMART چه کاربردی دارد؟

با این ویژگی خاص شما می‌توانید گوشی اندروید یا آیفون خود را به تلویزیون جی‌پلاس متصل و از قابلیت‌های آن استفاده کنید. ازجمله ویژگی‌های کاربردی استفاده از قابلیت ISMART در تلویزیون‌های جی‌پلاس به شرح زیر است:

  • تبدیل گوشی به کنترل لمسی تلویزیون
  • انتقال محتوا گوشی به صفحه تلویزیون
  • انتقال برنامه‌های تلویزیون به موبایل

قابلیت Time Shift در تلویزیون UHD 4K جی‌پلاس 50 اینچ مدل 50KU722S چیست؟

بدون شک «تایم شیفت» یکی از بهترین قابلیت‌هایی است که در تلویزیون‌های عصر مدرن گنجانده ‌شده است. چون احتمالاً برای شما هم پیش‌آمده که وسط تماشای یک فیلم و درست در نقطه حساس، تلفن یا زنگ خانه به صدا درآمده و شما اصل ماجرا را ازدست‌ داده‌اید. اما وقتی تلویزیون از ویژگی Time Shift برخوردار باشد، دیگر از این بلاها سرتان نمی‌آید زیرا می‌توانید بسیار راحت فیلم را عقب بزنید و صحنه‌ای که ازدست ‌داده‌اید را دوباره تماشا کنید و بعد هم بدون تأخیر و به روش عادی، به تماشای بقیه فیلم بپردازید.

ویژگی‌های تلویزیون 50 اینچ UHD 4K جی‌پلاس مدل 50KU722S چیست؟

  • تصویر: صفحه‌نمایش LED از نوع A+ و زاویه دید عریض و رزولوشن 3840×2160 پیکسلی (4K)
  • صدا: اسپیکر دو کاناله، خروجی صدای 16 وات، پشتیبانی از فرمت‌های صوتیMP3 , AAC , PCM MP2/COOK
  • پورت‌های اتصالی: خروجی هدفون، 3 پورت HDMI و 2 پورت USB و پورت LAN
  • قابلیت‌های عمومی: مجهز به گیرنده دیجیتال تلویزیون DVBT2، حالت صرفه‌جویی انرژی، ضبط روی حافظه خارجی
  • امکانات هوشمند: سیستم‌عامل اندرزید 9.0، کنترل جادویی، Miracast، مرورگر وب و Mobile TV On

UHD 4K به چه معنی است؟

UHD یا Ultra-High Definition استاندارد ارتقا یافته full HD است که رزولوشنی برابر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ دارد. UHD رزولوشن قبلی را ۴ برابر کرده است و به عدد ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ رسیده است و UHD 4K را به وجود آورده است. منظور از رزولوشن، تعداد پیکسل‌هایی که در دو بعد افقی و عمودی نمایش داده می‌شوند. هر چه این عدد بالاتر باشد درواقع شما تصاویر باکیفیت و وضوح بیشتری را مشاهده خواهید کرد.

مزیت اصلی استفاده از فناوری UHD، بالا بودن تعداد پیکسل‌های آن است. به‌طور مثال تلویزیون 1080p دارای 2 میلیون پیکسل است در حالی‌که تعداد پیکسل‌های تلویزیون UHD در همین ابعاد مشابه 8 میلیون پیکسل است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟