فناوری

تجهیز گوشی های ارزان قیمت به 5G توسط کوالکام

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، گوشی های ارزان قیمت 125 دلاری که قرار است توسط شرکت های موتورولا، شیائومی و ...

زهرا سیاحی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، گوشی های ارزان قیمت 125 دلاری که قرار است توسط شرکت های موتورولا، شیائومی و Oppo ساخته شوند به تراشه کوالکام مجهز شده و فناوری 5G را ارائه می دهند. انتظار می رود این گوشی های 125 دلاری تا سال آینده روانه بازار شوند.

برای مشاهده جدیدترین خبر های نمایشگاه ایفا ۲۰۲۰ روی گزینه زیر کلیک کنید.

نمایشگاه ایفا ۲۰۲۰

گوشی های ارزان قیمت به فناوری 5G مجهز می شوند

فناوری 5G به لطف تراشه های جدید کوالکام به گوشی های ارزان قیمت تا اوایل سال آینده عرضه می شود و کمپانی هایی مانند موتورولا، اوپو و شیائومی قرار است تولید کننده این گوشی های هوشمند باشند. زمانی که یک فناوری جدید مانند 5G راه اندازی می شود، ابتدا در دستگاه های گران قیمت عرضه شده و سپس به گوشی های مقرون به صرفه می رسند.

قیمت اولین گوشی های 5G که در سال گذشته منتشر شد بیش از 1000 دلار بود و گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی S10 مجهز به فناوری 5G با قیمت 1300 دلار به فروش می رسید اما قیمت آن در حال کاهش یافتن است.

کمپانی کوالکام در نمایشگاه ایفا 2019 متعهد شد که فناوری 5G را به تراشه های سری 6 و 7 خود انتقال دهد.

امسال در جریان یک سخنرانی اصلی در نمایشگاه ایفا، شرکت San Diego اظهار کرد: گوشی های ارزان قیمت که به تراشه‌ ی جدید کوالکام Snapdragon سری 4 در بازه قیمتی 125 تا 250 دلار به فروش می رسد.

کریستیانو آمون رئیس کمپانی کوالکام درباره تراشه های جدید شرکت خود گفت: ما فناوری 5G را در اکثر دستگاه ها به کار برده ایم و می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که محصولات ارزان قیمت مجهز به فناوری 5G از تراشه های جدید کوالکام بهره مند شوند.

گفتنی است که رئیس کمپانی مربوطه جزئیاتی از تراشه ها را ارائه نداده اما گفته که کوالکام ویژگی های پیشرفته ای را برای تلفن های ارزان قیمت به ارمغان می آورد. این شرکت بعدا اطلاعات و جزئیات بیشتری را به اشتراک خواهد گذاشت.

ویروس کرونا که بیش از 25 میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده کرده و باعث شده که شرکت ها در مورد عرضه محصولات جدید خود تجدید نظر کنند و بسیاری از رویدادها لغو شوند. همچنین بزرگترین نمایشگاه موبایل در جهان یک هفته قبل از ورود خبرنگاران به بارسلونا در اواخر فوریه لغو شد و به جای برگزاری نمایشگاه موبایل برندهایی مانند اپل، سامسونگ، هوآوی و وان پلاس همگی رویدادهای آنلاین برپا کردند یا محصولات خود را از طریق کنفرانس مطبوعاتی معرفی کردند.

استفاده فناوری 5G در تراشه های Snapdragon سری 4 کوالکام کمک زیادی به گسترش ارتباطات جهانی می کند. شرکت کوالکام تخمین می زند که این تراشه ها به حدود 3.5 میلیارد کاربر گوشی هوشمند می رسد.

کمپانی های موتورولا، اوپو و شیائومی همه متعهد شدند که با استفاده از تراشه های جدید کوالکام گوشی های مقرون به صرفه خود را روانه بازار کنند. همچنین گفتنی است که اولین گوشی های مجهز به Snapdragon سری 4 در سه ماهه اول سال آینده عرضه می شوند.

مدیر عامل شرکت شیائومی، لی جون در جریان سخنرانی IFA گفت:”2020 سال انتشار فناوری 5G است و شیائومی به یکی از اولین شرکت هایی تبدیل خواهد شد که در گوشی های هوشمند خود از فناوری 5G همراه با تراشه Snapdragon سری 4 استفاده می کند.”

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟