گجت های مبارزه با کرونا در ایفا 2020
اخبار لوازم خانگی

گجت های مبارزه با کرونا در ایفا 2020 کدامند؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، جهان با یکی از بزرگترین چالش های قرن اخیر خود، شیوع ویروس کرونا دست و پنجه ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، جهان با یکی از بزرگترین چالش های قرن اخیر خود، شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کند و تمامی بخش های زندگی بشر تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته است، حتی دنیای تکنولوژی هم نتوانسته راه حلی برای آن پیدا کند و سنگینی سایه آن بر بزرگترین رویداد فناوری اروپا یعنی نمایشگاه ایفا 2020 احساس شد. برخی از شرکت ها در گردهمایی امسال شرکت نکردند و اکثر برندها مجبور شدند تا محصولات خود را به صورت آنلاین معرفی کنند اما این موضوع دلیل بر عدم معرفی تکنولوژی های جدید نمی شود و حتی تعدادی از تولیدکننده های این حوزه از گجت های مبارزه با کرونا در ایفا 2020 رونمایی کردند.

برای مشاهده جدیدترین خبرهای نمایشگاه ایفا ۲۰۲۰ روی گزینه زیر کلیک کنید.

نمایشگاه ایفا ۲۰۲۰

جدیدترین گجت های مبارزه با کرونا در ایفا

گجت های مبارزه با کرونا در ایفا 2020

حال و هوای نمایشگاه IFA 2020 کاملا متفاوت بود و تنها 4 هزار نفر در این همایش شرکت داشتند که البته تمامی آن ها فاصله اجتماعی را حفظ کرده و دارای ماسک بودند. یکی از ویژگی های متمایز رویداد امسال، مربوط به محصولات معرفی شده می شود و همان طور که گفته شد، برخی از برندها از این فرصت استفاده کرده و از معرفی گجت های مبارزه با کرونا در ایفا شانه خالی نکردند.برای آشنایی با جدیدترین گجت های این بخش در ادامه با ما همراه شوید.

مینی ظرفشویی Daan Tech’s Bob

مینی ظرفشویی Daan Tech’s Bob h ایفا 2020

ماشین ظرفشویی های بزرگ جای زیادی را اشغال می کنند و حمل آن ها بسیار سخت است اما مینی ظرفشویی باب Bob این مشکلات را برطرف کرده و در واقع توسط شرکت فرانسوی Daan Tech ساخته و طراحی شده است.این مینی ظرفشویی را می توان در هر کجای آشپزخانه قرار دارد و تنها 20 دقیقه زمان برای شستشوی ظروف لازم است اما چرا در لیست گجت های مبارزه با کرونا در ایفا قرار گرفته است؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت که مینی ظرفشویی Bob مجهز به قابلیت استریلیزاسیون UV-C است و برای از بین بردن انواع ویروس و باکتری از اشعه فرابنفش استفاده می کند. این محصول در کمترین زمان ممکن می تواند لیوان و ظروف های کاربر را ضدعفونی کند و به علاوه برای شستشوی کیف پول و کلید می توان از آن کمک گرفت. این ظرفشویی از هم اکنون قابل سفارش است و برای خرید آن باید 354 دلار هزینه کرد.

دستگاه تصفیه هوا پوشیدنی Ataraina OiSHI

دستگاه تصفیه هوا پوشیدنی Ataraina OiSHI ایفا 2020

دستگاه تصفیه هوا پوشیدنی Ataraina OiSHI توسط یک شرکت ژاپنی با عنوان Creative Technology طراحی شده است و به دور گردن انداخته می شود. این محصول جدید ایفا 2020 دارای فیلترهای الکترواستاتیک سه لایه است و تمامی میکروب ها و عوامل بیماری زا و البته هوای آلوده اطراف کاربر را از بین می برد.

ربات حضور از راه دور GoBe

ربات حضور از راه دور GoBe کرونا در ایفا 2020

بسیاری از کارمندان پس از پاندمی کرونا مجبور به دور کاری شدند که پیش بردن برخی از کارها با استفاده از تماس تصویری ممکن نیست و ربات حضور از راه دور GoBe همانند اکثر ربات های حضور از راه دور، یک اسکایپ متحرک است. طراحی این ربات برعهده یک شرکت دانمارکی بوده و از اجزای اصلی آن می توان به یک صفحه نمایشگر 21.5 اینچی و دوربین 4K اشاره کرد. تصویر فرد بر روی صفحه نمایشگر نشان داده می شود و به لطف دوربین های آن، امکان تماشای کل فضای اتاق فراهم شده است که این قابلیت ها برای قرار گرفتن آن در لیست جدیدترین گجت های مبارزه با کرونا در ایفا کافی است.

جاروبرقی رباتیک D10 Neato

جارو برقی های رباتیک Neato در ایفا 2020

یکی از محصولاتی که موفق شد در میان اخبار نمایشگاه IFA 2020 سر و صدای زیادی به پا کند، جاروبرقی رباتیک D10 Neato است که کارایی بالایی در تمیز کردن انواع سطوح دارد. این محصول مجهز به یک  یک فیلتر هپا (HEPA) واقعی است که می تواند حتی ذرات کوچکتر از 0.3 میکرون را حذف کند. این شرکت مدعی شده که به کمک این فیلتر، 99.97% مواد آلاینده و آلرژی زا از بین می روند.امکان کنترل این جاروبرقی رباتیک از طریق اپلیکیشن MyNeato فراهم شده و بدون وقفه می تواند تا 2.5 ساعت کار کند.

بیشتر بخوانید:

استقبال از جاروبرقی های رباتیک Neato در ایفا 2020

عینک حذف صدا Memor Havana  Fauna

عینک حذف صدا Memor Havana  Fauna کرونا در ایفا 2020

عینک حذف صدا Memor Havana یکی از جدیدترین گجت های مبارزه با کرونا در ایفا است و برای افرادی که مجبور به دور کاری در شرایط کرونایی هستند، ایده آل است.همان طور که می دانید، کار کردن در منزل مشکلات خاص خود را دارد که از جمله می توان به سر و صدای کودکان اشاره کرد و طراحان این محصول تمام تلاش خود را برای برطرف کردن این مشکل به کار گرفته اند.

عینک حذف صدا Memor Havana دارای لنزهای فیلتر نور آبی استاندارد است و به منظور کاهش نور آبی گوشی های موبایل و کامپیوتر کاربرد دارد. قابلیت MEMS ( سیستم های میکرو الکترو مکانیکی) میکرو اسپیکر ها، صداها را به روش هدفون ها و اسپیکرها حذف نمی کند و در نهایت کاربر تنها یک گوش برای تمرکز کردن بر روی کار خود دارد. کاربران می توانند با استفاده از دستیارهای صوتی این محصول را کنترل کنند. قیمت این عینک حدود 235 دلار است.

حالت ماسک هوور

حالت ماسک هوور کرونا در ایفا 2020

شرکت های تولید کننده لوازم خانگی در نمایشگاه ایفا 2020 با قدرت حاضر شدند و برای مقابله با کرونا گجت های زیادی را معرفی کردند . شرکت چینی هایر نیز به پیروی از سایر رقبای خود، جدیدترین فناوری های خود را به نمایش گذاشت. هوور یکی از برندهای این گروه بزرگ بوده که به تازگی خریداری شده است.حالت ماسک هوور در جمع جدیدترین گجت های مبارزه با کرونا در ایفا دیده می شود و به منظور حفظ محیط زیست و جلوگیری از شمار ماسک های دور انداخته شده روانه بازار می شود.

ماشین لباسشویی های این برند با حالت ضدعفونی کردن ماسک هوور عرضه می شوند که ماسک ها به مدت 110 دقیقه و در دمای 60 درجه سانتی گراد کاملا ضدعفونی می شوند و به علاوه، حالت رفرش ماسک نیز بر روی 45 دقیقه در دمای 40 درجه سانتی گراد برنامه ریزی شده است.

سیستم تهویه مطبوع Ocarina تی سی ال

سیستم تهویه مطبوع Ocarina تی سی ال

شرکت تی سی ال یکی دیگر از برندهای چینی حاضر در ایفا 2020 بود که با دستی پر در این رویداد حاضر شد.سیستم تهویه مطبوع Ocarina تی سی ال به منظور مقابله با کووید-19 طراحی شده است.برخی از افراد با وجود این بیماری مجبور به کار کردن در ادارات شلوغ هستند که یکی از راه های پیشگیری از شیوع این بیماری، تهیه یک سیستم تهویه مطبوع مناسب و جریان هوای تمیز تر است.

امکان کنترل صوتی سیستم تهویه مطبوع Ocarina تی سی ال از طریق گوگل هوم و آمازون الکسا برای کاربران فراهم شده و دارای حالت “وزش باد ملایم” است که تنها هوا را در محیط به جریان می اندازد. علاوه براین، این دستگاه تهویه مطبوع تی سی ال دارای حالت تمیز کردن عمیق Detox است و اکثر آلودگی ها و عوامل بیماری زا محیط را از بین می برد.

ماسک برقی ال جی

ماسک برقی ال جی 

 ماسک برقی ال جی در ایفا 2020 به نمایش گذاشته شد و یکی از این محصولات تازه وارد برند کره ای ال جی است که در این بخش به معرفی آن پرداخته شده است.این ماسک جدید و یا به عبارت دیگر دستگاه تصفیه هوا قابل حمل با عنوان PuriCare Wearable Air Purifier شناخته می شود و از فیلترهای H13 HEPA بهره برده است که پیش از این در دستگاه های تصفیه هوا این غول فناوری جهان تعبیه شده بود.

کاربران به لطف حسگرهای تنفسی و فن دوگانه  ماسک برقی ال جی می توانند به راحتی نفس بکشند و هوای تمیز و فیلتر شده را دریافت کنند. کیف این دستگاه مجهز به چراغ های UV-LED برای ضدعفونی کردن و از بین بردن انواع میکروب و عوامل بیماری زا است که به کمک آن می توان ماسک را شارژ کرد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟