بخار نکردن بخارشوی
آموزش

دلیل بخار نکردن بخارشوی چیست؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بخارشوی جزو وسایل کاربردی و پر مصرف برای نظافت خانه و آشپزخانه است که اساس ...

بهنام وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بخارشوی جزو وسایل کاربردی و پر مصرف برای نظافت خانه و آشپزخانه است که اساس کار آن با بخار آب است، بدین گونه که آب داخل مخزن به وسیله المنت به جوش می آید و بخار آن با فشار زیادی از دستگاه خارج می شود. این دستگاه به کمک بخار آب و بدون هیچ مواد شیمیایی می تواند دیوار، شیشه ها، سطوح و….. را تمیز کند و تمام دوده و لکه ها را از بین ببرد. اما برای حفظ کارایی و قدرت پاک کنندگی آن باید مراقب بود و تعمیرات لازم را انجام داد تا دستگاه دچار فرسودگی و خرابی نشود. بیشتر افرادی که از بخارشوی خود به خوبی مراقبت نمی کنند با مشکلاتی همچون بخار نکردن بخارشوی مواجه می شوند که با رعایت چند نکته می توان از آن جلوگیری کرد.

بخارشوی جز آن دسته از لوازم خانگی هایی به شمار می آید که کمترین گزارش خراب را دارد و کمتر کسی به دنبال معایب بخارشوی کنوود، دلونگی و یا برند های دیگر است. همانطور که گفته شد مراقبت و نگهداری از بخارشوی و حل مشکلات این دستگاه با چند روش ساده امکان پذیر است و تنها برای اندکی از مشکلات و عیب یابی بخارشوی باید به تعمیرگاه مراجعه کرد. بخار نکردن بخارشوی جزء مسائلی است که بدون نیاز به تعمیر کار حل شدنی است.

هرچقدر که کارایی بخارشویی بیشتر باشد، میزان استفاده از آن بالا می رود و به همان میزان احتمال خرابی آن بیشتر خواهد بود. در این موقع است که آموزش تعمیر بخارشوی مفید واقع می شود و می توان با تکیه بر این آموزش ها بسیاری از مشکلات و عیوب بخارشوی را حل کرد اما لازمه آموختن تعمیر بخارشوی، آموزش عیب یابی بخارشوی است. البته که برخی از مشکلات حتما باید به دست یک تعمیرکار ماهر رفع شود. در این بخش علت و راه حل یکی از مشکلات متداول این دستگاه یعنی بخار نکردن بخارشوی قید شده است که می تواند در زمان بروز این مسئله به شما کمک کند.

بخار نکردن بخارشوی

دلایل بخار نکردن بخارشوی

قبل از شروع تعمیر و رفع مشکل باید به عیب یابی بخارشوی پرداخت. ابتدا جهت اطمینان از بخار نکردن بخارشوی، دستگاه خود را خاموش کنید و بعد از خنک شدن آن، سوراخ ها را بررسی کنید تا دچار جرم گرفتگی نشده باشد. سپس لوله ها، اتصالات آن، قسمت های داخلی و خارجی دستگاه را تمیز کنید. البته می توانید قبل از اینکه تمیز کردن بخارشویی را شروع کنید، پیچ های دسته بخارشوی را چک کنید و به کمک پیچ گوشتی قسمت هایی که شل شده اند را سفت تر ببندید. برای پاک کردن بخارشوی نیاز به یکسری تجهیزات خانگی است که در تمام خانه ها یافت می شود.

بخار نکردن بخارشوی

  روش جرم گیری بخارشوی به شرح زیر است؛ اول از همه به کمک سرکه و آب یک محلول پاک کننده تهیه کنید یا می توان مقداری جوش شیرین را در آب حل کنید تا یک محلول همگن به دست آید. این محلول را داخل مخزن بخارشوی بریزید. بهتر است این کار را در حیاط و یا تراس  خانه انجام دهید تا فضای خانه کثیف و آلوده نشود. پس از ریختن محلول به داخل دستگاه، 3 الی 4 ساعت زمان نیاز است تا نتیجه مورد نظر را مشاهده کنید. طی این مدت بخارشوی را روی سطح صاف قرار دهید و به هیچ وجه آن را جا به جا نکنید حتی در این زمان نباید آن را روشن کنید، در غیر این صورت بخارشوی شما آسیب می بیند.

بخار نکردن بخارشوی

بعد از گذشت این زمان، مخزن را از دستگاه خارج کرده و محلول داخل آن را خالی کنید. سپس داخل آن را بشویید و آب بکشید. توجه داشته باشید که نباید هیچ اثری از محلول باقی بماند. پس از اتمام فرایند جرم گیری بخارشوی، آب مقطر و یا آب جوشیده را داخل مخزن بریزید و اجازه دهید دستگاه برای چند لحظه روشن بماند تا آّب داخل دستگاه فرصت داشته باشد آلودگی ها را فیلتر کند. این کار را چندین مرحله تکرار کنید تا همه آلودگی ها از بخارشوی خارج شود. در مرحله آخر می توانید دستگاه را چک کنید تا ببینید بخارشوی بخار می کند یا نه.

بیشتر بخوانید:

لوازم خانگی خود را با بخارشوی تک مدل Stream Genie تمیز کنید

درصورتی که این کار نتیجه بخش نبود، گرفتگی نازل و خروجی های بخارشوی را بررسی کنید. به منظور این کار، پیچ های دسته بخارشوی را باز کرده و رسوبات داخل سوراخ های آن را به کمک سوزن خارج کنید و یا می توانید با همان محلول جرم گیر، دسته و شلنگ دستگاه را تمیز کنید. برخی از متخصصان توصیه می کنند که با محلول سرکه و آب، شلنگ را جرم گیری نکنید زیرا ممکن است باعث سوراخ شدن شلنگ بشود.

بخار نکردن بخارشوی

 همچنین توصیه می شود برای جلوگیری از بخار نکردن بخارشوی، از آب معدنی و یا آب مقطر برای دستگاه استفاده کنید تا باعث تجمع کلسیم و رسوبات در سوراخ های بخارشوی نشود و آن ها را مسدود نکند. زیرا آب شیر یا آب شهری حاوی مقدار زیادی از املاح معدنی همانند کلسیم و منیزیم است که با گذر زمان در سوراخ های بخارشوی رسوب می کند و مانع خروج بخار از بخارشوی می شود. توجه داشته باشید که بعد از اتمام کار خود با بخارشوی حتما آب باقی مانده در مخزن را تخلیه کنید.

بخار نکردن بخارشوی

اگر این رسوب ها از بین نروند باعث کند شدن و یا از کار افتادن بخارشوی می شود، پس بهتر است که با دقت بیشتری از بخارشوی خود نگهداری کنید و جلوی هزینه های گزاف را بگیرید. به همین خاطر با ما همراه باشید تا دلایل و راه حل بخارنکردن بخارشوی را بهتر بشناسید.

بخار نکردن بخارشوی

پس از بررسی سوراخ ها و راه های خروج بخار، در صورتی که مشکلی در این قسمت وجود نداشت، از پر بودن مخزن آب اطمینان حاصل نمایید. اگر آب داخل مخزن کافی نبود، اجازه دهید مخزن خنک شود سپس آن را بیرون آورده و به مقدار نیاز آب داخل آن بریزید. در صورتی که مخزن آب بخارشوی به مقدار کافی آب داشت، کلاهک زیر مخزن را چک کنید تا به درستی نصب شده و جا به جا نشده باشد.

بخار نکردن بخارشوی

پس از امتحان مجدد بخارشوی اگر همچنان بخاری از دستگاه خارج نشد، نیاز است تا دوباره بخارشوی را خاموش کنید و قسمت های دیگر را مورد بررسی قرار بدهید. اگر نتوانستید علت را بیابید، دستگاه را روشن کنید و به مدت دو دقیقه دکمه روشن بخارشوی را نگه دارید تا دستگاه در حالت بخار کردن قرار بگیرد. در صورتی که همچنان بخاری از دستگاه تولید نشد، مخزن را بیرون بیاورید و داخل سوراخ متصل به فیلتر بخارشوی آب سرد بریزید. سپس دوباره دکمه روشن را نگه دارید اگر با این روش بخار تولید شد، پس فیلتر دستگاه باید تعویض شود. در بسیاری از مواقع املاح آب روی فیلتر باقی می مانند و مانع عبور بخار آب می شود.

بخار نکردن بخارشوی

علت دیگر بخار نکردن بخارشوی، المنت حرارتی آن است. اگر این قسمت خراب شود، بخار تولید نمی شود و حتما برای تعمیر دستگاه باید با یک تعمیرکار ماهر تماس بگیرید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟