حالت زمستانه پکیج
آموزش

حالت زمستانه پکیج چگونه فعال می شود؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با شروع هر فصل سرویس کردن وسایل گرمایشی و سرمایشی همانند شوفاژ و کولر گازی ...

بهنام وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با شروع هر فصل سرویس کردن وسایل گرمایشی و سرمایشی همانند شوفاژ و کولر گازی آغاز می شود. یکی از کاربردی ترین وسایل گرمایشی خانه که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، پکیج است. وظیفه اصلی پکیج تنظیم دمای آب مصرفی در حمام و آشپزخانه و همچنین گرم کردن فضای خانه به کمک سوخت و نیروی برق است. با نزدیک شدن به فصل سرما، باید کارهای لازم را برای تنظیم کردن حالت زمستانه پکیج انجام دهیم تا در روز های سرد دچار مشکل نشویم. رعایت چند اصول مهم می تواند به شما در تبدیل حالت تابستانه به حالت زمستانه پکیج کمک بسزایی کند.

 

نکاتی که قبل از تنظیم حالت زمستانه پکیج باید بدانید

بسیاری از پکیج ها از حالت سرمایشی نیز برخوردار شده اند که برای فصل تابستان گزینه مناسبی است اما در این متن به آنها اشاره ای نمی شود. نگهداری از پکیج در تابستان و زمستان جزو امور مهم به شمار می آید. در زمستان باید حالت زمستانه پکیج فعال شود تا بتوان از آب گرم و هوای مطلوب در خانه بهره مند شد. برای نگهداری بهتر، قبل از تنظیم چند نکته را لحاظ کنید.

حالت زمستانه پکیج

در مرحله اول از سالم بودن دودکش و مسدود نبودن راه های خروجی هوا اطمینان حاصل کنید و هرگز از یک دودکش برای چند دستگاه استفاده نکنید. مواد شوینده و خورنده برای شستشوی بدنه پکیج گزینه مناسبی نیستند. همچنین مسیر عبور آب را بررسی کنید تا آلاینده ها در مدار قرار نگرفته باشند و در نهایت از اتصال کامل شیر های ورودی برق، آب و یا گاز پکیج مطمئن شوید.

حالت زمستانه پکیج

 

حالت تابستانه با حالت زمستانه پکیچ چه تفاوتی دارد؟

عملکرد پکیج در حالت زمستانه به این صورت است که علاوه بر تامین آب گرم باید محوطه خانه را گرم کند. اما در این حالت اولویت پکیج  در فراهم کردن آب گرم بوده یعنی در زمانی که شیر آب گرم باز است سنسور جریان آب رادیاتور قطع می کند. به عبارت دیگر زمانی که چندین ساعت از آب گرم برای شستشو در آشپزخانه و یا در حمام استفاده می کنید، دما خانه کاهش پیدا می کند و سرد تر می شود. اما این وضعیت پایدار نیست و تنها به طور موقت اجرا می شود و به محض بسته شدن شیر آب گرم این جریان دوباره به مدار رادیاتور برمی گردد.

حالت زمستانه پکیج

سیستم کار در حالت تابستانه پکیج ایران رادیاتور و دیگر پکیج ها به این صورت است که زمان باز شدن شیر آب گرم، دستگاه با کمک سنسور فشار مشعل را روشن می کند یا به عبارت دیگر پکیج به طور خودکار روشن می شود. اگر حالت زمستانه پکیج فعال باشد، دستگاه نمی تواند به طور همزمان هم آب مصرفی و هم آب رادیاتور را گرم کند. اما در حالت تابستانه پکیج، تنها کاری که باید انجام شود گرم شدن آب است در نتیجه آب گرم سریع تر در دسترس قرار می گیرد.

 

فعال کردن حالت زمستانه پکیج

جهت فعال کردن حالت زمستانه پکیج ابتدا باید با کلید ها و ولوم های روی دستگاه آشنا باشید که می توانید به کمک دفترچه راهنما اطلاعات لازم را کسب کنید. معمولا پکیج ها دارای سه ولوم و یک نمایشگر عقربه دار یا گیج بار هستند که هر کدام وظیفه خاصی را برعهده دارند.

حالت زمستانه پکیج

ساختار طراحی صفحه کلید اکثر پکیج های موجود در بازار با یکدیگر شباهت دارند که این موضوع بسیاری از کارها را راحت کرده است و ما بر همین اساس فعال کردن حالت زمستانه پکیج را توضیح خواهیم داد.

یکی از سه ولوم موجود بر روی پکیج تنها دارای دو عدد صفر و یک است، برخی از شرکت ها به جای این ولوم از کلید خاموش روشن استفاده می کنند. عملکرد ولوم خاموش و روشن به این صورت است که اگر روی صفر باشد، خاموش و اگر روی یک قرار بگیرد روشن است.

ولوم بعدی مربوط به دمای آب مصرفی است که معمولا با یک نشانه از باقی ولوم ها متمایز شده است. این ولوم بر اساس سلیقه و مزاج شما تنظیم می شود به همین خاطر بیشتر نصاب ها معتقدند که بعد از انتخاب دمای مورد نظر نیازی به تنظیم مجدد آن نیست.

حالت زمستانه پکیج

آخرین ولوم وظیفه فعال کردن حالت تابستانه و یا حالت زمستانه پکیج را دارد. هنگامی که پیکان ولوم عدد صفر را نشان می دهد، به این معناست که پکیج روی حالت تابستانه تنظیم شده است. با حرکت دادن این ولوم حالت زمستانه پکیج فعال خواهد شد و می توانید از مینیمم تا ماکسیمم وابسته به دمای مورد نظر، پکیج خود را برای فصل سرما آماده کنید. بیشتر کارشناسان معتقدند که انتخاب ماکسیمم دما باعث می شود تا دستگاه آسیب ببیند و طول عمر آن کاهش پیدا کند.

نمایشگر عقربه دار یا گیج بار، میزان فشار دستگاه را به نمایش می گذارد و همیشه توجه داشته باشید که فشار دستگاه کم یا زیاد نشود زیرا ممکن است تبعاتی مانند ترکیدن لوله و یا خراب شدن منبع انبساط پکیج را به همراه داشته باشد. میزان فشار مناسب برای پکیج های دیواری 1.5 است که بهترین حالت برای دستگاه محسوب می شود. برای تنظیم این عقربه باید از یک شیر فلکه آبی که در زیر دستگاه قرار گرفته است، استفاده کنید. البته در برخی از پکیج های جدید که در بازار به فروش می رسند، این شیر فلکه به رنگ مشکی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین محل نصب کولر گازی کجاست؟

پکیج های دیواری علاوه بر موارد ذکر شده، از یک دکمه ریست بهره مند شده اند، این کلید برای رفع موقت اعلام خطا کاربرد دارد.

حال به توضیح دقیق درباره فعال کردن حالت زمستانه پکیج می پردازیم. ابتدا پکیج را خاموش نمایید و تمام شیر آلات اعم از شیر رفت و برگشت آب رادیاتور و شیر خود شوفاژ را باز کنید. سپس نوبت به هواگیری شوفاژ می رسد و شایان ذکر است که باید تمام شوفاژ های داخل را هواگیری کنید تا مبادا با مشکل مواجه نشوید.

حالت زمستانه پکیج

نحوی هوا گیری به این گونه است که بعد از خاموش کردن پکیج و انجام کار های لازم، یک تشت یا ظرف مناسب را زیر شیر فلکه شوفاژ قرار دهید تا آبی که از دستگاه خارج می شود باعث کثیفی محیط اطراف نشود. با استفاده از یک آچار شیر مرتبط به هواگیری را باز کنید، این شیر در بالای شوفاژ قرار گرفته است. با باز شدن این شیر، آب باقی مانده در رادیاتور به همراه هوا خارج خواهد شد پس سعی کنید آن را کم کم باز کنید تا آب با سرعت زیاد خارج نشود. بعد از اینکه هواگیری به طور کامل انجام شد، شیر مربوطه را دوباره ببندید.

حالت زمستانه پکیج

پس از هواگیری فشار دستگاه را با گیج بار چک کنید و در صورت نیاز آن را با شیر آبی رنگ تنظیم کنید و در نهایت می توانید به کمک ولوم اشاره شده، حالت زمستانه پکیج را فعال نمایید.

 

حالت زمستانه پکیج

در نهایت به چند نکته توجه داشته باشید؛ سعی کنید همیشه دمای رادیاتور را با ولوم مربوطه تنظیم نمایید و تا جای ممکن از شیر رادیاتور برای این کار استفاده نکنید و آن را همیشه باز نگه دارید. در صورتی که قصد سفر دارید هرگز پکیج را خاموش نکنید مگر اینکه ابتدا آب آن را خالی کرده و سپس خاموش نمایید در غیر این صورت آن را روی دما ملایم تنظیم کنید. همچنین لازم است بدانید که در فصل تابستان و زمان فعال کردن حالت تابستانه نیازی به بستن شیر رادیاتور و شیر رفت و برگشت پکیج نیست زیرا این کار سبب تجمع رسوب در مدار جریان آب رادیاتور می شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟