راهنمای خرید بخاری گازی
اخبار لوازم خانگی

راهنمای خرید بخاری گازی به همراه لیست قیمت

در مطلب راهنمای خرید بخاری گازی تلاش شده تا به منظور جلوگیری از خطرات و مشکلات احتمالی نکاتی ذکر شود.

نفیسه رحیمی | 6 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با رسیدن فصل سرما و روزهای پاییزی، بازار خرید بخاری گازی داغ می شود و مطمئنا خرید این محصول همانند سایر کالاها نیاز به دقت و آگاهی دارد که البته حساسیت در هنگام خرید بخاری گازی بیشتر است و در صورت عدم رعایت و نداشتن اطلاعات کافی می تواند خطرآفرین باشد.در مطلب راهنمای خرید بخاری گازی تلاش شده تا به منظور جلوگیری از خطرات و مشکلات احتمالی نکاتی ذکر شود که خواندن آن ها پیش از خرید توصیه می شود.

در این بخش می خوانید:

  • نکات مهم در خرید بخاری گازی
  • انتخاب بخاری گازی بر حسب متراژ
  • انواع بخاری گازی
  • پرفروش ترین بخاری گازی
  • گرانترین بخاری گازی
  • قدرت حرارتی بخاری گازی
  • راهنمای خرید بخاری برقی
  • مشخصات بخاری گازی خوب
  • محاسبه ظرفیت حرارتی بخاری گازی
  • بخاری 12000 یعنی چه
  • از کجا بفهمیم بخاری چند هزار است
  • راهنمای خرید بخاری ژاپنی

نکات مهم در خرید بخاری گازی

با دانستن نکات مهم در خرید بخاری گازی و همچنین قیمت انواع بخاری گازی با خیالی آسوده به خرید می روید و به راحتی می توانید مدل مورد نظر و متناسب با نیاز خود را پیدا کنید. سوالات زیادی در خصوص انتخاب بخاری گازی بر حسب متراژ ، قدرت حرارتی بخاری گازی و یا برند های تولید کننده این محصول پرسیده می شود که با انداختن نگاهی به مطلب راهنمای خرید بخاری گازی می توانید پاسخ تمامی سوالات خود را پیدا کنید.

مشخصات بخاری گازی خوب چیست؟

برای اطلاع از مشخصات بخاری گازی خوب باید در ابتدا با مواردی آشنا شوید که شما در هنگام خرید برای انتخاب یک مدل مناسب و مقرون به صرفه کمک کنند.

همان طور که اشاره شد، انتخاب بخاری گازی بر حسب متراژ ، رده مصرف انرژی، قدرت حرارتی بخاری گازی و ایمنی یا حتی بودجه از فاکتورهایی است که می تواند به شما برای شناسایی مشخصات بخاری گازی خوب کمک کند. در واقع این موارد در لیست نکات مهم در خرید بخاری گازی قرار می گیرند.

انتخاب بخاری گازی بر حسب متراژ / محاسبه ظرفیت حرارتی بخاری گازی

اندازه بخاری گازی و متراژ خانه

انتخاب بخاری گازی بر حسب متراژ در لیست نکات مهم در خرید بخاری گازی قرار می گیرد که نباید از آن غافل شد و البته به منظور روشن شدن این موضوع، فرمولی در نظر گرفته شده است که با کمک آن به راحتی می توان با محاسبه ظرفیت حرارتی بخاری گازی ، مدل متناسب با محیط را انتخاب کرد.

میزان تولید گرما ( واحد بخاری گازی برحسب کالری است) معمولا بر روی هر بخاری ثبت شده است که باید آن را بر عدد 24 تقسیم کنید و حاصل ضرب متراژ خانه بر عدد سه را به دست آورید. در صورتی که عدد به دست آمده نزدیک به حاصل ضرب این دو عدد با حاصل تقسیم اولی باشد می توان گفت که این بخاری برای محیط کاربر مناسب است.

حاصل ضرب متراژ خانه بر عدد سه←متراژ خانه (70 متر)*3←210

بخاری با۴۸۰۰ کیلوکالری ( واحد بخاری گازی ) گرما÷24←200

با توجه به اینکه عدد 210 به 200 نزدیک است، نتیجه می گیریم که این بخاری برای محیط مناسب است. البته توجه داشته باشید که علاوه بر انتخاب بخاری گازی بر حسب متراژ  و یا گرمایش بخاری گازی به عوامل دیگری مانند شرایط آب و هوایی منطقه و عایق بندی و تعداد پنجره های خانه وابسته است.

برخی از افراد سوالاتی مانند بخاری 12000 یعنی چه یا از کجا بفهمیم بخاری چند هزار است مطرح کرده بودند که در این بخش به آن ها پاسخ خواهیم داد.

در جواب به سوال بخاری 12000 یعنی چه باید گفت که این عدد در واقع ظرفیت بخاری گازی است که با توجه به فرمول بالا می توانید مدل مناسب را انتخاب کنید.

برای پاسخ به سوال از کجا بفهمیم بخاری چند هزار است ؟ راه حل خاصی وجود نداشته و روی خود بخاری گازی، تمامی اطلاعات بر روی یک پلاک فلزی پرچ شده، نشان داده می‌شود.

قدرت حرارتی بخاری گازی

قدرت حرارتی بخاری گازی از جمله مواردی است که در هنگام انتخاب نباید از توجه به آن غافل شد و به همین دلیل اشاره به آن در مطلب راهنمای خرید بخاری گازی ضروری است. بخاری گازی توان گرمایش مخصوص به خود را دارد که واحد اندازه‌گیری آن کیلو کالری است و خرید مدلی با ظرفیت گرمایشی بالا برای فضاهای کوچک به معنای پرداخت هزینه های سنگین و دور ریختن پول است.

با توجه به فرمولی که در بخش انتخاب بخاری گازی بر حسب متراژ گفته شد، می توانید مدل مورد نظر خود را براساس متراژ فضا پیدا کنید و به همین دلیل پیش از خرید حتما در مورد قدرت حرارتی بخاری گازی پرس و جو کنید.

رده انرژی بخاری

در مطلب راهنمای خرید بخاری گازی تلاش شده تا تمامی نکات ریز و درشت پیش از خرید این محصول ذکر شود و یکی از این موارد، رده انرژی بخاری است که سوالات زیادی در مورد آن مطرح شده است و قصد داریم در این بخش به ذکر آن ها بپردازیم.

رده انرژی بخاری

رده انرژی بخاری گازی با یک برچسب بر روی بخاری نمایش داشته می شود که حروف  E،C، D، F، G و یا به عبارت دیگر، حروفی که به حرف اول الفبای انگلیسی نزدیک تر هستند، بازده خالص بیشتری داشته و در نتیجه خرید آن ها پیشنهاد می شود. بخاری گازی با برچسب انرژی A دارای حداقل انرژی مصرفی و بیشترین کارایی است که برای خرید آن نباید درنگ کرد.

اما همان طور که می دانید، بخاری گازی با برچسب انرژی A در میان محصولات ایرانی کمتر دیده می شود زیرا نیاز به تکنولوژی های پیشرفته دارد و از طرفی هزینه ساخت آن بالا است.

راهنمای خرید بخاری گازی

برخی از مشتریان به رده انرژی بخاری توجه نمی کنند و تصور می کنند که با خرید بخاری ارزان تر و دارای رده پایین انرژی در هزینه ها صرفه جویی کردند در حالی که این نوع بخاری سوخت بیشتری مصرف می کند و در طولانی مدل متحمل پرداخت هزینه های سنگین خواهند شد.

ایمنی بخاری گازی و گارانتی

راهنمای خرید بخاری گازی

رعایت تمامی جوانب ایمنی و خرید یک بخاری گازی استاندارد باید بیش از موارد دیگر مورد توجه قرار بگیرد زیرا خرید یک محصول بی کیفیت و فاقد استاندارد می تواند خسارات های جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

خرید بخاری گازی دارای ترموکوپل اجباری است زیرا در صورت لزوم به صورت خودکار خاموش می شود و خطری ساکنین خانه را تهدید نمی کند. از طرفی محصولی را خریداری کنید که توسط یک برند معتبر تولید شده و دارای گارانتی و خدمات پس از فروش است.

قیمت بخاری گازی

قیمت بخاری گازی

قیمت بخاری گازی براساس معیارهای مختلفی مانند برند، قدرت بخاری گازی و طراحی ظاهری تعیین می شود که مسلما هر چه بخاری دارای توان و اندازه بزرگتری باشد، قیمت آن بالاتر می رود. زیبایی و شیک بودن یک محصول برای مشتریان حائز اهمیت است و همواره برای خرید بخاری گازی با طراحی مدرن تر و زیبا تر باید هزینه بیشتری پرداخت کرد.

راهنمای خرید بخاری گازی و قیمت

شرکت های زیادی نظیر آبسال، نیک کالا، پلار و… در زمینه تولید مرغوب ترین بخاری گازی فعالیت می کنند که قیمت بخاری گازی آن ها در مقایسه با برندهای نه چندان معروف بالاتر است اگرچه در ازای خرید محصولی گران تر، مطمئن خواهید شد که بخاری دارای استانداردهای لازم بوده و از گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر برخوردار است.

بودجه یکی از فاکتورهای اصلی هنگام خرید کالا تلقی می شود. با توجه به این که توان خرید مردم کاهش پیدا کرده است، توصیه می شود پیش از خرید تمامی جوانب را بسنجید و کالایی را تهیه کنید که از هر نظر مناسب شما است. در ادامه قصد داریم تا لیستی از پرفروش ترین بخاری گازی بازار را ارائه کنیم.

پرفروش ترین بخاری گازی

راهنمای خرید بخاری گازی

همان طور که اشاره شد، قیمت بخاری گازی به دلیل تنوع بالا در بازار بسیار متفاوت است و به همین دلیل در مطلب راهنمای خرید بخاری گاز تلاش شده تا لیستی از مشخصات و قیمت پرفروش ترین بخاری گازی های موجود در بازار به منظور راحتی مخاطبان گردآوری شود.

اگرچه برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پرفروش ترین بخاری گازی می توانید به مطالب دیگر سایت مراجعه کنید.

در همین رابطه بخوانید:

پرفروش ترین بخاری گازی های بازار لوازم خانگی ایران

پرفروش ترین بخاری گازی های موجود در بازار

عنوان

 قیمت (تومان)

مشخصات

بخاری گازی آبسال مدل 481

2.800.000 تومانوزن: 10 کیلوگرم

حداکثر ظرفیت گرمادهی: 4400 کیلوکالری

دارای شیشه ایمن، سیستم کنترل اکسیژن محیط، رگلاتور

 بخاری گازی پلار مدل 20KN

2.451.000 تومان

وزن: 8.6 کیلوگرم

حداکثر ظرفیت گرمادهی: 5000 کیلوکالری

دارای مشعل استینلس استیل و مجهز به سیستم نظارت بر کاهش اکسیژن

ببخاری گازی نیک کالا مدل AB7 هوشمند

4.500.000 تومان

وزن: 15 کیلوگرم

قابلیت نصب زمین و دیوار

دارای سیستم ایمنی قطع جریان گاز در هنگام کمبود اکسیژن، ترموکوپل و سیستم ODS و گاورنر

بخاری گازی جنرال شرق مدل 7000

2.392.000 تومان

رده مصرف: E

ترموکوپل: دارد

جرقه زن و تنظیم شعله

بخاری گازی نیک کالا مدل MB20-TH مهتاب ترموستاتیک

5.500.000 تومان

نیاز به دودکش

ترموکوپل: دارد

جرقه زن، شیر کنترل ترموستاتیک

 

گرانترین بخاری گازی

راهنمای خرید بخاری گازی

اطلاع از گرانترین بخاری گازی یا ارزان ترین برای بسیاری از مشتریان جالب توجه است و به ان ها کمک می کند تا براساس بودجه خود تصمیمی گیری کنند.

پیش از این مطلبی با عنوان ارزان و گرانترین بخاری گازی تهیه شده که می توانید به این مطلب مراجعه کنید.

بیشتر بدانید:

جدیدترین قیمت بخاری گازی در بازار/ از ارزان ترین تا گران ترین

 

انواع بخاری گازی

راهنمای خرید انواع بخاری گازی

بخاری گازی در دو نوع دیواری و زمینی موجود است که دانستن مزایا و معایب انواع بخاری گازی پیش از خرید می تواند کمک کننده باشد و به همین دلیل ذکر آن در مطلب راهنمای خرید بخاری گازی الزامی است. اگرچه دسته بندی دیگری برای بخاری گاری وجود دارد و در مدل بدون دودکش و دودکش روانه بازار می شوند که در ادامه بررسی شده است.

  • مزایا بخاری گازی زمینی: تولید گرما بیشتر و همچنین جابه جابی آسان پس از فصل گرما
  • معایب بخاری گازی زمینی: اشغال فضای زیاد
  • مزایا بخاری گازی دیواری: مناسب برای فضاهای کوچکتر
  • معایب بخاری گازی دیواری: تولید گرما کمتر به نسبت نوع زمینی و حمل و جابه جایی سخت تر

بخاری گازی بدون دودکش بهتر است یا دودکش دار؟

برای پاسخ به سوال بخاری گازی بدون دودکش بهتر است یا دودکش دار در ابتدا باید به متراژ خانه و تهویه محیط توجه کنید زیرا خرید بخاری گازی های بدون دودکش برای فضاهای با متراژ کم و همچنین فاقد تهویه مناسب توصیه نمی شود و معمولا از این نوع در محیط هایی که رفت و آمد زیاد است، مانند مغازه و فروشگاه ها استفاده می شود.

راهنمای خرید بخاری گازی

برای یافتن جواب سوال  بخاری گازی بدون دودکش بهتر است یا دودکش دار باید بدانید که یکی از مزایا بخاری گازی های بدون دودکش مربوط به قدرت گرمایشی سریع می شود که البته مدل های دارای فن دار عملکرد بهتری دارند اما بهتر است افرادی که دچار بیماری های تنفسی هستند، از خرید این مدل صرف نظر کنند.

بخاری گازی بدون دودکش بهتر

سیستم ایمنی بخاری گازی بدون دودکش به گونه ای است که در صورت رسیدن اکسیژن محیط به زیر 18 درصد وارد عمل شده و بخاری گازی خاموش می‌شود. توجه داشته باشید که بخاری گازی دودکش دار  گاز مونوکسید کربن تولید می کند که از طریق لوله خارج می شود و در نتیجه هنگام نصب و راه اندازی تمام جوانب ایمنی را رعایت کرده و از خارج شدن درست این گاز اطمینان حاصل کنید.

تفاوت بخاری گازی و شومینه

تفاوت بخاری گازی و شومینه

شومینه یکی از قدیمی ترین وسایل گرمایشی به شمار می رود که در دو مدل گازسوز و چوب سوز روانه بازار می شود اما استفاده از مدل های چوب سوز در گذشته بیشتر رواج داشته است و امروزه بیشتر مدل های گازسوز پر طرفدار هستند.برخی از افراد در هنگام خرید و انتخاب هر کدام از این دو مورد دچار تردید می شوند که با دانستن تفاوت بخاری گازی و شومینه دیگر با این مشکل مواجه نخواهد شد.

  • میزان هدررفت انرژی شاخص ترین تفاوت بخاری گازی و شومینه بوده که در شومینه بیشتر از بخاری گازی تخمین زده شده است.
  • خطر مسمومیت با گازهای تولیدی در شومینه بیشتر است.
  • شومینه بیشتر جنبه تزئینی دارد و فضایی زیبا و دلنشین را می تواند ایجاد کند.

راهنمای خرید بخاری گازی و قیمت

راهنمای خرید بخاری برقی

در مطلب راهنمای خرید بخاری گاز خالی از لطف نیست تا اشاره ای به راهنمای خرید بخاری برقی کنیم که البته در این بخش به منظور کمک به مشتریان تفاوت این دو بیان شده تا مشتری بتواند مدل مورد نظر خود را پیدا کند.

تفاوت بخاری گازی و بخاری برقی

  •  مهمترین تفاوت بخاری گازی و بخاری برقی مربوط به منبع انرژی آن ها می شود و همان طور که از نام هر کدام مشخص است، به ترتیب از گاز و برق برای تولید گرما استفاده می کنند.
  • حمل و جابه جایی بخاری برقی آسان تر بوده و با توجه به عدم وجود دودکش و فن، گرمادهی را به محض روشن شدن آغاز می کند.
  • گرمایش بخاری گازی در مقایسه با بخاری برقی عملکرد بهتری دارد.
  • بخاری های برقی در انواع  تابشی، فن دار و کانوکتور در اختیار مشتریان قرار می گیرد.
  • مصرف بخاری های برقی بسیار بالا بوده و به همین دلیل به صرفه نیستند.
  • نصب و راه اندازی بخاری های گازی نیازمند رعایت اصول ایمنی است.
  • بهره وری انرژی در بخاری گازی به نسبت مدل برقی بالاتر است.
  • امکان سیاه شدن دیوار و پرده در صورت استفاده از بخاری گازی وجود دارد.

مقایسه بخاری گازی و شوفاژ

مقایسه بخاری گازی و شوفاژ

تب و تاب خرید وسایل گرمایشی با شروع فصل سرما بیشتر می شود و در واقع با بررسی هرکدام در مطلب راهنمای خرید بخاری گازی و مقایسه بخاری گازی و شوفاژ بیشتر می توان به ماهیت هر کدام پی برد و با دلایل منطقی خرید مطمئن تری داشت.

  •  با مقایسه بخاری گازی و شوفاژ می توان نتیجه گرفت که در صورت عدم نصب درست بخاری گازی می توان انتظار خطرات احتمالی را داشت و در واقع درصد ایمنی شوفاژ و پکیج بالاتر از بخاری گازی است.
  • قیمت بخاری گازی در مقایسه با پکیج و شوفاژ بسیار مقرون به صرفه تر است. شوفاژ از دو انرژی آب و برق استفاده می کند و هزینه های مربوط به قبض نیز افزایش پیدا می کند اگرچه خرید پکیج توصیه می شود زیرا نیازی به پرداخت هزینه برای تهیه آب گرمکن نیست.
  • نصب و راه اندازی بخاری گازی در مقایسه با شوفاژ راحت تر است.
  • شوفاژ در انواع مختلفی در بازار موجود است و ظاهر مدرن تری به خانه می بخشد.
  • گرمایش بخاری گازی بالاتر از شوفاژ و پکیج بوده و خانه را بهتر گرم می کند.
  • یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد این است که پس از فصل سرما می توان بخاری گازی را جمع کرد.

راهنمای خرید بخاری گازی

 

راهنمای خرید بخاری ژاپنی

بخاری ژاپنی یک نوع بخاری است که در سه نوع گازی، برقی و نفتی به بازار عرضه می شود. به طور کلی می توان گفت که این مدل بخاری ها به دلیل مصرف کم، جا به جایی آسان، تبدیل شدن کامل گاز به گرما و البته سیستم هشدار مورد استقبال قرار گرفته اند اگرچه بخاری های ژاپنی معایبی نیز دارند که از جمله می توان به کثیف شدن فیلتر فلزی، استوک بودن مدل ها و تفاوت  ولتاژ برق در ژاپن و ایران اشاره کرد.

مهمترین نکته در راهنمای خرید بخاری ژاپنی این است که پیش از خرید حتما مدل مورد نظر را بررسی کنید زیرا معمولا بخاری ژاپنی به صورت استوک وارد می شود و پیش از خرید از عملکرد درست آن مطلع شوید. نکته بعدی که باید مورد توجه قرار بگیرد، وجود سیستم هشدار است که در اغلب مدل ها وجود دارد.

سخن آخر

بخاری گرمابخش هر خانه ای بوده که در فصل سرما و زمستان نیاز هر خانواده ای است و به همین دلیل در راهنمای خرید بخاری گازی قصد داریم تا به مخاطبان بگوییم که چطور می توانند یک بخاری مناسب و ایمن تهیه کنند. تنها چند روز به آغاز فصل پاییز باقی مانده و تعداد خریداران بخاری همانند هر سال افزایش پیدا می کند اما مهمترین توصیه که نباید آن را نادیده گرفت، نخوردن فریب افرادی است که به سلامتی افراد توجه نمی کنند و کالایی غیر استاندارد و بی کیفیت را روانه بازار می کنند. بازار لوازم خانگی در حال حاضر با چالش هایی مانند احتکار و قاچاق مواجه است و به همین دلیل بهتر است که از برندهای معتبر ایرانی خریداری کنید.

قیمت بخاری گازی ایرانی ارزان تر بوده و به علاوه از خدمات پس از فروش، گارانتی و ایمن بودن آن مطمئن خواهید بود. خرید از برند های متفرقه و بی اعتبار را فراموش کنید زیرا می توان سلامت اعضای خانواده را به خطر بیندازد و صدمات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.با خواندن مطلب راهنمای خرید بخاری گازی اطلاعات کاملی از انواع، رده انرژی بخاری گازی و قدرت بخاری گازی می توان کسب کرد و سپس با توجه به نیازهای خود اقدام به خرید کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • باران | 06 اسفند 1401 در 9:23 ب.ظ

    سلام مرسی از راهنمایی خوبتون