گرم نشدن آب ماشین لباسشویی
آموزش

گرم نشدن آب ماشین لباسشویی به چه علت است؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، زمانی که برخی از  لوازم خانگی ها در خانه و آشپزخانه پر مصرف هستند، انتظار ...

بهنام وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، زمانی که برخی از  لوازم خانگی ها در خانه و آشپزخانه پر مصرف هستند، انتظار می رود با مرور زمان مشکلات متعددی برای آنها پیش بیاید. یکی از این لوازم، ماشین لباسشویی است که در زندگی روزمره ما نقش بسزایی دارد زیرا باعث می شود به راحتی و بدون اتلاف وقت لباس های خود را بشوییم و همیشه لباس تمیز و آراسته به تن داشته باشیم. ماشین لباسشویی از قطعات زیادی تشکیل شده است که خروجی عملکرد آنها، شستشوی لباس ها است. اگر هر کدام از این قطعات خراب شوند، کار ماشین لباسشویی با اختلال مواجه می شود که یکی از این مشکلات گرم نشدن آب ماشین لباسشویی است.

گرم نشدن آب ماشین لباسشویی

بیشتر افراد تصور می کنند با بالا بردن درجه آب گرم ماشین لباسشویی لباس ها تمیز تر و بهتر شسته می شود به همین خاطر در هنگام شستشو دمای آب را در بالا ترین حالت ممکن تنظیم می کنند. این افراد انتظار دارند که حرارت آب به درب ماشین لباسشویی منتقل شود و دما آن را نیز بالا ببرد. اما این تصور کاملا اشتباه است زیرا اغلب ماشین لباسشویی ها از عایق برخوردار شده اند. اما گرم نشدن آب ماشین لباسشویی دلایل دیگری دارد که ما در این متن به بررسی تمام دلایل آن می پردازیم.

 

 دلیل گرم نشدن آب ماشین لباسشویی چیست؟

چنانچه از گرم نشدن آب ماشین لباسشویی مطمئن هستید، دلیل آن می تواند یکی از این موارد باشد؛ خرابی المنت ماشین لباسشویی، ترموستات یا سنسور دستگاه و برد الکتریکی ماشین لباسشویی

بیشتر بخوانید:

ابزار های مورد نیاز برای تعمیرات لوازم خانگی کدامند؟

خرابی المنت ماشین لباسشویی

گرم نشدن آب ماشین لباسشویی

خرابی المنت ماشین لباسشویی جزو مشکلاتی است که احتمال دارد برای هر وسیله ای پیش بیاید. ماشین لباسشویی های جدید و مدرن با استفاده از کد های خطا، دستگاه را در حین شستشو کنترل می کنند و اگر مشکلی وجود داشته باشد شستشو را متوقف می کند و ارور می دهد. پس در صورتی که از یک ماشین لباسشویی جدید و پیشرفته استفاده می کنید و المنت دستگاه دچار مشکل شده و منجر به گرم نشدن آب ماشین لباسشویی شود، دستگاه یک پیغام هشدار اعلام می کند.

هنگام خرابی المنت ماشین لباسشویی، عملکرد کدهای خطا به این صورت است که اگر آب به میزان تعیین شده، گرم نشود و یا بیش از اندازه دمای آن بالا برود، دستگاه ارور می دهد و اعلان خطا می کند.

عملکرد ماشین لباسشویی های قدیمی در این مواقع کمی متفاوت تر است زیرا آنها با تایمر مکانیکی و یا الکتریکی کنترل می شوند، به این معناست که اگر المنت کار نکند دستگاه به کار خود ادامه می دهد و شستشو را متوقف نمی کند. در این شرایط باید روش های عام و کلی را امتحان کرد تا از خرابی المنت ماشین لباسشویی مطمئن شد.

گرم نشدن آب ماشین لباسشویی

جهت این کار ابتدا باید برنامه شستشو ماشین لباسشویی را روی برنامه Cotton تنظیم کنید و دمای آب را به گونه ای انتخاب کنید تا آب 70 ال 90 درجه ای وارد دیگ ماشین لباسشویی شود و در آخر ماشین لباسشویی را روشن نمایید. بعد از گذشت 20 دقیقه از شروع برنامه شستشو، دمای درب دستگاه بالا تر رفته و می توان به دمای داخل محفظه پی برد. اگر دما درب به اندازه کافی بالا نبود، احتمال بالایی برای خراب بودن المنت وجود دارد و بهتر است با یک تعمیر کار ماهر و متخصص تماس بگیرید.

 

آیا سنسور یا ترموستات ماشین لباسشویی به درستی کار می کند؟

یکی دیگر از دلایل گرم نشدن آب ماشین لباسشویی، خرابی ترموستات یا سنسور است. هنگامی که دستگاه شما آب را گرم نمی کند و ممکن است این سوال پیش بیاید که آیا سنسور یا ترموستات ماشین لباسشویی به درستی کار می کند؟

گرم نشدن آب ماشین لباسشویی

سنسور و یا ترموستات وظیفه کنترل مدت زمان کار المنت را بر عهده دارد. به عبارت دیگر، اگر ترموستات یا سنسور دچار مشکل شود، جریانی بین آب و المنت برقرار نمی شود و المنت نمی تواند آب را گرم کند. ماشین لباسشویی های جدید از سنسور استفاده می کنند که اگر این قطعه دچارمشکل شود دستگاه به کمک کد های خطا ارور می دهد. اما دستگاه های قدیمی دارای ترموستات هستند که اگر با مشکل مواجه شدید باید با اهم متر آن را امتحان کنید.

 

خرابی تایمر یا برد الکتریکی ماشین لباسشویی

گرم نشدن آب ماشین لباسشویی

تایمر یا برد ماشین لباسشویی تعیین کننده زمان شستشو است. به این صورت که در هر حالت شستشو مانند برنامه شستشو سریع، شستشو روزانه، شستشو لباس های کودک و پشمی  زمان متفاوت و مخصوصی را ارائه می دهد تا دستگاه وقت کافی برای گرم کردن آب به مقدار لازم و همچنین آب کشی را داشته باشد. تایمر فرمان شروع کار را در زمان مناسب به المنت می دهد اما زمانی که تایمر با مشکل مواجه باشد، المنت روشن نشده و در نتیجه آب گرم نمی شود.

جهت اطمینان از خرابی تایمر و یا برد الکتریکی حتما از یک تعمیرکار و تکنسین کمک بگیرید.

 

اشکال در کار هیدروستات ماشین لباسشویی

گرم نشدن آب ماشین لباسشویی

وجود اشکال در کار هیدروستات، باعث گرم نشدن آب ماشین لباسشویی می شود. وظیفه هیدروستات تنظیم میزان آب مخزن است و هنگامی که به مقدار تعیین شده می رسد، آب گیری دستگاه متوقف می شود. همچنین علت قطع نشدن آب ماشین لباسشویی خرابی همین قطعه است. تنظیمات اولیه این قطعه در کارخانه صورت گرفته اما باید بدانید که هیدروستات قابل تنظیم است اما این کار به هیچ وجه توصیه نمی شود.

 

مشکلات احتمالی ناشی از اتصال شلنگ آب گرم به ماشین لباسشویی

گرم نشدن آب ماشین لباسشویی

بیشتر ماشین لباسشویی ها به گونه ای ساخته شده اند که برای تامین آب خود تنها با یک شلنگ به آب شهری متصل می شوند اما برخی از مدل ها را نیز مستقیما به آب گرم متصل می کنند. امکان دارد مشکلات زیادی ناشی از اتصال شلنگ آب گرم به ماشین لباسشویی پیش بیاید که بطور کامل برایتان توضیح می دهیم.

گرم نشدن آب ماشین لباسشویی

طول استاندارد شلنگ 1 الی 1.5 متر است که این اندازه در هنگام نصب باید رعایت شود تا درجریان آب مشکلی رخ ندهد. همچنین جنس شلنگ باید مقاوم و مرغوب باشد تا به راحتی سوراخ نشود.  یکی دیگر از دلایلی که باعث گرم نشدن آب ماشین لباسشویی می شود، تجمع رسوبات در شلنگ آب گرم است. البته شایان ذکر است که تجمع رسوبات در اصل سبب وارد نشدن آب داغ به ماشین لباسشویی می شود. در ابتدای شلنگ یک فیلتر قرار دارد که از ورود آشغال و رسوبات آب به داخل ماشین لباسشویی جلوگیری می کند. اغلب اوقات شدت جرم و رسوب به قدری زیاد است که باعث بروز مشکل برای ماشین لباسشویی می شود. در این مواقع بهترین کار تعویض فیلتر است که باید توسط یک تعمیرکار انجام شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟