افزایش قیمت لوازم خانگی در بازار
اخبار لوازم خانگی

افزایش قیمت لوازم خانگی در بازار در پی عدم تعادل در عرضه و تقاضا

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سخنگوی انجمن صنفی تولید کنندگان لوازم خانگی گفت: چیزی که موجب افزایش قیمت لوازم ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سخنگوی انجمن صنفی تولید کنندگان لوازم خانگی گفت: چیزی که موجب افزایش قیمت لوازم خانگی در بازار شده است عدم تعادل در بازار عرضه و تقاضا است.

حمیدرضا غزنوی در خصوص وضعیت بازار پر نوسان لوازم خانگی گفت: کسانی که در بازار لوازم خانگی کار می کنند از خود مردم هستند و هرروزه با افزایش قیمت لوازم خانگی در بازار مواجه هستند و خودشان افزایش قیمت را لمس می کنند ولی شرایط حاکم بر تولید به گونهای است که نمی تواند جهش در تولیدی که مورد نظر است را محقق کند.

غزنوی با بیان اینکه شرایط بازار و تولید به گونه ای است که میزان تقاضای بازار از سوی واحد های تولیدی تأمین نمی شود گفت: در شرایط کنونی اقتصاد با کاهش درآمدهای ارزی در کشور مواجه هستیم و از طرفی مجبوریم بخشی از قطعات را وارد کنیم.

وی ادامه داد: با وجود اینکه از زمانی که افزایش نرخ ارز داشتیم عمق تولید قطعات بالا رفته و به مرور بسیاری از قطعات داخلی سازی شده است و این در آینده به تولید محصولات در داخل کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آنا، غزنوی با اشاره به اینکه در تولدی لوازم خانگی چیزی بین صفر تا چهل درصد از مواد وارداتی استفاده می‌شود خاطر نشان کرد: نظام بازار و تولید را کسی تنظیم نمی‌کند؛ برخی مواد اولیه به اندازه نیاز داخل در کشور تولید شده و وجود دارد ولی تولید کننده باید از بازار آزاد این مواد را تهیه کند که با نرخ بالاتری به واحد تولید عرضه می شود.

سخنگوی انجمن صنفی تولید کنندگان لوازم خانگی ادامه داد: چیزی که موجب رشد قیمت لوازم خانگی در بازار شده است عدم تعادل در بازار عرضه و تقاضاست. با توجه به رشد مداوم قیمت ها تقاضای آینده به جلو افتاده و هم اکنون بسیار از مردم از ترس گران شدن در آینده اقدام به تهیه لوازم خانگی در بازار مشغول هستند و از طرفی هم تقاضای انباشته شده در قبل نیز فشار مضاعف به بازار آورده است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟