فناوری

سامسونگ برنده 48 جایزه جهانی طراحی شد

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت سامسونگ الکترونیکس پنجشنبه اعلام کرد در مسابقه جهانی طراحی Design Excellence Awards (IDEA) ...

زهرا سیاحی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت سامسونگ الکترونیکس پنجشنبه اعلام کرد در مسابقه جهانی طراحی Design Excellence Awards (IDEA) 2020 برنده جوایزی از جمله یک طلا، چهار نقره، چهار برنز و یک مورد «بهترین حضور در نمایشگاه» شده است. این کمپانی کره ای برنده 48 جایزه جهانی طراحی شد.

سامسونگ نه تنها توانست برترین جوایز حوزه نوآوری و پیشرفته‌ترین محصول را در سری جوایز IDEA 2020 از آن خود کند بلکه در انواع مختلف محصولات توانستیم هنر برتر سامسونگ را در طراحی محصولات سبک‌زندگی با بالاترین زیبایی و همینطور محصولات تعاملی ماندگار نشان دهیم که نمادی از ارزش‌های اجتماعی و تخصص حرفه‌ای ما در حوزه‌های مختلف است و برنده 48 جایزه جهانی طراحی شد.

مراسم IDEA به میزبانی جامعه طراحان صنعتی آمریکا (IDSA) از سال 1980 تا کنون بصورت سالانه برگزار شده است. این جوایز که به عنوان معتبرترین جوایز طراحی آمریکای شمالی شناخته می‌شوند، در حوزه‌های نوآوری، مزایای استفاده و مزایای اجتماعی، محصولات را ارزیابی و جوایزی را اهدا می‌کند.

طراحی تجربه کاربری یا UX روی سری یخچال ‌های خانوادگی BESPOKE سامسونگ توانست جایزه طلایی بهترین نوآوری و تجربه کاربر محور را از آن خود کند. این UX با اتکا بر طراحی کاربر محور خود به مصرف کنندگان اجازه می‌دهد عکس‌ها و دستورپخت‌های خود را با استفاده از صفحه نمایش یخچال ایجاد کرده و به اشتراک بگذارند. علاوه بر این با اتصال از طریق اپلیکیشن ‌های موبایلی، کاربر امکان پیدا می‌کند تا از هر جایی به یخچال خود متصل شود.

خود یخچال‌ های BESPOKE هم توانستند جایزه نقره طراحی را بخاطر طراحی ماژولار و قابل تنظیم خود بدست آورند که به کاربر امکان می‌دهد تا رنگ، مواد و نوع جاگذاری یخچال را بر اساس سلیقه خودش انتخاب کند. یخچال‌های BESPOKE پیش از این هم جایزه طلایی بهترین طراحی را در مراسم جوایز طراحی نمایشگاه فروم بین‌المللی (iF) سال 2020 از آن خود کرده بودند.

هیات داوران IDEA 2020 دیپلم افتخار «بهترین حضور در نمایشگاه» را هم به عنوان جایزه‌ای ویژه برای طراحی هردو  یخچال‌های BESPOKE و طراحی UX آن به دلیل دستاوردهای سامسونگ در تعالی طراحی مصرف کننده محور، به این شرکت اهدا کردند.

راهکار سامسونگ برای کاربری مجدد بسته بندی‌های تلویزیون‌ هایش هم جایزه نقره‌ای بسته‌بندی قابل تنظیم را دریافت کرد. سامسونگ در سری تلویزیون‌های سبک زندگی خود شامل سری‌های The Frame،  The Serif و The Sero از بسته‌بندی‌هایی با قابلیت کاربری مجدد استفاده کرده است. این بسته‌بندی‌ها به شکلی طراحی شده است که کاربران را ترغیب می‌کند تا با استفاده از این بسته‌بندی‌ها قطعاتی نوآورانه و لوازمی کوچک و قابل استفاده در خانه را متناسب با نیازهای خود، مثل یک مجسمه گربه یا میز تلویزیون بسازند. این بسته‌بندی‌ها در نمایشگاه CES 2020 هم جایزه نوآوری را به دلیل مفهوم نوآورانه، کمک به حفظ محیط زیست و بالا بردن آگاهی عمومی درباره مفهوم کاربری مجدد و بازیافت، دریافت کرد.

علاوه براین تلویزیون Q950TS که از محصولات سری QLED 8K سامسونگ است، توانست جایزه نقره‌ای را برای داشتن حداکثر تصویر فراگیر دریافت کند. سیستم Visual Identity مورد استفاده در سری تلویزیون‌ های The Serif سامسونگ هم به دلیل داشتن راهبرد بصری دقیق برای نسل هزاره، جایزه نقره‌ای را از آن خود کرد.

سامسونگ جایزه‌های برنز این سری را هم برای این موارد به دست آورد: گلکسی Fold، گوشی تاشو با تجربه‌ای نوین؛ سری مایکروفرهای توکار Infinite Line به دلیل طراحی لوکس و زیبا؛ سیستم Visual Identity در تلویزیون‌های سری The Sero به دلیل گرافیکی با کیفیت بالا راهکارهای بصری جدید برای نسل هزاره ارائه می‌کند و سیستم جدید Inclusive IoT که یک طراحی مفهومی بوده و از تشخیص صوتی با کمک هوش مصنوعی برای کمک به افراد دارای معلولیت‌های شنوایی استفاده می‌کند.

دانتی لی، معاون بخش طراحی سامسونگ می‌گوید «در بخش طراحی، بصورت فزاینده‌ای به تعامل میان محصولات و تجربه کاربر اهمیت داده می‌‎شود. سامسونگ به ارائه تجربه معنادار برای مشتریان خود ادامه داده و با طراحی‌های متمایز و فناوری‌های نوآورانه خود برای آنها ارزش‌زایی کاربردی خواهد داشت».

مراسم اعطای جوایز IDEA 2020 بصورت مجازی در روز چهارشنبه 26 شهریور برگزار شد. کنفرانس بین‌المللی طراحی هم بصورت مجازی و به مدت دو روز در روزهای 27 و 28 شهریور برگزار خواهد شد. فیلکس هک، معاون طراحی سامسونگ اروپا قرار است در این مراسم ارائه‌ای با عنوان «طنین طراحی» داشته باشد.

محصولات برندهنوع جایزه
BESPOKE Family Hub UXطلا
BESPOKE Refrigerator

راهکارهای کاربری مجدد بسته بندی تلویزیون

Q950TS∙QLED 8K TV

The Serif VIS (Visual Identity System)

نقره
Galaxy Fold

Infinite Line™ Oven

The Sero VIS (Visual Identity System)

Inclusive IoT

برنز

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟