سایت فارسی اتحادیه لوازم خانگی تهران
اخبار لوازم خانگی

درج ضمانتنامه‌ ها در سایت فارسی اتحادیه لوازم خانگی تهران

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پازوکی با اشاره به لزوم هوشیاری مردم در زمان خرید گفت: کل ضمانتنامه‌های خارجی و ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پازوکی با اشاره به لزوم هوشیاری مردم در زمان خرید گفت: کل ضمانتنامه‌های خارجی و داخلی در سایت فارسی اتحادیه لوازم خانگی تهران درج شده است.

اکبر پازوکی ضمن اشاره به سایت فارسی اتحادیه لوازم خانگی تهران و یادآوری طرح شناسه کالا و (مصوب مجلس در سال ۹۶) که واردکننده و تولیدکننده را موظف به درج شناسه می‌کرد تا مشخص باشد کالا از کجا تامین شده و چگونه توزیع می‌گردد، گفت: متاسفانه این طرح بایکوت شد و در سال ۹۸ تحریم اتفاق افتاد و سپس مسئولان تاکید کردند این طرح باید اجرایی شود.

وی افزود: همیشه زمانی که آب را از سر می‌گذرانیم به این فکر می‌افتیم که چگونه باید شنا کنیم و این رویه‌ای اشتباه است؛ چنانچه امروز درپی آنیم که مقصر را در چرخه تولید و توزیع کالا بیابیم درحالی که اگر طرح شناسه کالا را در جای خود اجرا می‌کردیم، امروز درپی یافتن مقصر نبودیم و تاکید نداشتیم که کسبه، محتکرند.

پازوکی در عین حال تاکید کرد که در همه صنوف هستند کسانی که دست به احتکار بزنند و ادامه داد: کسبه‌ جزء به روز امرار معاش می‌کنند و نمی‌توانند کالایی را قائم کنند و منتظر گران شدنِ آن باشند و از طرفی قدرت مالی چندانی هم ندارند.

وی ادامه داد: هر یک از کسبه بسته به مقام و جایگاه و مغازه، نقدینگی خاصی دارد و اگر قرار باشد به قبل از سال ۹۶ باز گردیم که چنین مشکلاتی نبود، شخصا اگر ۱۰ میلیارد نقدینگی داشتم پولم را در بانک با ۲۲ درصد سود می‌خواباندم؛ به جای اینکه سرمایه‌ام را وارد چرخه توزیع کنم و مالیات هم به دولت بپردازم و با بازرسی اصناف و تعزیرات هم درگیری داشته باشم!

سایت فارسی اتحادیه لوازم خانگی تهران

پازوکی همچنین کسبه فاقد جواز را کسبه‌ای متخلف خواند و افزود: در فضای مجازی افراد بسیاری بدون جواز به مردم کالا می‌فروشند و همین چند روز گذشته چند مرکز را پلمپ کردند که این‌ها حتی کالا را رنگ کرده و به مردم می‌فروختند.

رئیس اتحادیه توزیع کنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه کالاهای تقلبی هیچگاه در مغازه‌ها به فروش نمی‌رسد، گفت: وقتی کالا از حالتِ اصلی خود خارج شود، بخوبی نمایانگر است که چنین کالایی دست دوم می‌باشد یا تقلبی است، اما در فضای مجازی کالا دیده نمی‌شود.

پازوکی ادامه داد: این قبیل فروشندگان پول خون مردم را می‌خورند و نام کسبه‌ای که سالم هستند را خراب می‌کنند و از طرفی این کالاهای دست دوم یا فیک را با ضمانت اصل و به جای کالای واقعی به فروش می‌رسانند.

به گزارش رادیو گفت‌وگو، وی خاطرنشان کرد:  کل ضمانتنامه‌های خارجی و داخلی با ورود به سایت فارسی اتحادیه لوازم خانگی تهران درج شده است و از سوی وزارت صمت نیز قابل تایید است واِلا اتحادیه نمی‌تواند هر کالایی را بعنوان جنس ضمانت دار اطلاع رسانی کند.

پازوکی تاکید کرد: مغازه‌هایی که دارای جواز کسب هستند، پشت در خود لوگوی اتحادیه را درج کرده‌اند و در ساده‌ترین موارد، به راحتی می‌توان به شکایت مردم از چنین صنوفی رسیدگی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟