تلویزیون 8K شیائومی با فناوری 5G
اخبار لوازم خانگی

تلویزیون 8K شیائومی با فناوری 5G رونمایی می شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شیائومی یک کمپانی چینی است که در دهه اخیر وارد عرصه تولید گوشی های هوشمند و ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شیائومی یک کمپانی چینی است که در دهه اخیر وارد عرصه تولید گوشی های هوشمند و لوازم خانگی شده است. این شرکت طی این چند سال از هیچ تلاشی دریغ نکرده تا بتواند جایگاه خود را در بازار لوازم خانگی پیدا کند و بتواند گجت هایی برای خانه هوشمند طراحی کند. شیائومی در سال 2010 که  تاسیس شد هدف اصلی بنیانگذار این برند تنها تولید گوشی های هوشمند با کیفیت و ارزان قیمت بود. اما با گذشت زمان، توانایی و خلاقیت طراحان شیائومی کشف شد و روی به تولید گجت های هوشمند آوردند. تلاش های پی در پی شیائومی باعث شد تا کنترل بازار چین به دست محصولات این شرکت بیفتد. یکی از جدید ترین اخباری که درباره این کمپانی منتشر شده، خبر رونمایی از تلویزیون 8K شیائومی با فناوری 5G است.

ساخت تلویزیون 8K شیائومی با فناوری 5G

طی این ده سال، شیائومی از محصولات زیادی رونمایی کرد که مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. این گجت ها شامل انواع هدفون، دستگاه تصفیه هوا، لامپ هوشمند، تلویزیون، دوربین و موارد دیگری می شود. جشن دهمین سالگرد تاسیس شیائومی در ماه آوریل برگزار شد و به همین مناسبت شیائومی از تلویزیون هوشمند سری Mi 10 Ultra  و گوشی هوشمند ردمی K30 پرده برداری کرد. به تازگی خبری مبنی بر آغاز ساخت تلویزیون 8K شیائومی با فناوری 5G در تاریخ 28 سپتامبر منتشر شده است.

تلویزیون 8K شیائومی با فناوری 5G

شیائومی تایید کرده که این مدل جدید و هوشمند از تلویزیون های سری Mi است و در لیست تلویزیون های هوشمند و پیشرفته قرار می گیرد. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده توسط کمپانی شیائومی، مدیران این شرکت آمادگی کامل برای فروش تلویزیون 8K  شیائومی با فناوری 5G در بازار چین را دارند اما هنوز تصمیم جدی در مورد عرضه این محصول به سایر کشور های خارجی گرفته نشده است.

کمپانی شیائومی هنوز اطلاعات کاملی درباره سایز و مشخصات فنی این تلویزیون منتشر نکرده است اما به نظر می رسد که طرفداران این کمپانی برای کسب اطلاعات دقیق تر از تلویزیون 8K شیائومی با فناوری 5G باید تا روز 28 سپتامبر صبر کنند. عده ای پیش بینی می کنند که از این دستگاه همانند تلویزیون OLED شیائومی سری Mi، در سایز 65 اینچی پرده برداری شود.

بیشتر بخوانید:

6 برند برتر لوازم خانگی هوشمند چینی را بشناسید

مشخصات و کیفیت تلویزیون شیائومی

تلویزیون 8K شیائومی با فناوری 5G

 شیائومی همیشه از قطعات و صفحه نمایش های با کیفیت در ساخت تلویزیون های خود استفاده کرده و با بهره بردن از تکنولوژی های روز دنیا تلویزیون هوشمندی را در اختیار خریداران قرار می دهد. با توجه به این موضوع متوجه می شویم که تمام تلویزیون های این کمپانی کیفیت مطلوبی دارند اما برخی دستگاه ها از قابلیت بیشتری بهره مند هستند. مشخصات و کیفیت تلویزیون شیائومی که به تازگی رونمایی شد، ممکن است با تلویزیون شیائومی 8K با فناوری 5G شباهت هایی داشته باشد. در نتیجه، بطور مختصر به بررسی آن می پردازیم.

تلویزیون OLED شیائومی  در سایز 65 اینچ و کیفیت تصاویر 4K وارد بازار شد. همچنین نرخ به روز رسانی تصاویر در این تلویزیون 120 هرتز بوده و دارای پنل  OLED است. سرعت بالا در پخش تصاویر، موتوری با کیفیت تصویر AI و پشتیبانی از فناوری صدا دالبی ویژن از دیگر مشخصات این دستگاه به شمار می آید.

از ویژگی های ظاهری این تلویزیون می توان به نسبت 98.8 درصدی صفحه نمایش به بدنه اشاره کرد. تنها تفاوت این دستگاه با تلویزیون شیائومی 8K با فناوری 5G کیفیت پخش تصاویر است البته توجه داشته باشید که این مقایسه تنها بر اساس نظر کارشناسان است و هنوز از طرف کمپانی شیائومی تایید نشده است.

تلویزیون 8K شیائومی با فناوری 5G

اخیرا یکی از تلویزیون های هوشمند 85 اینچی شیائومی که از رزولوشن 8K و 4K پشتیبانی می کند، گواهینامه 3C را کسب کرده است. جالب است بدانید که پنل تلویزیون 8K شیائومی 85 اینچی سری Mi از کمپانی ال جی خریداری می شود.

برخی گزارشات حاکی از این است که تلویزیون هوشمند دارای یک مودم 5G یکپارچه برای پخش محتوای 8K است و همچنین انتظار می رود قیمت تلویزیون شیائومی 65 اینچی بسیار زیاد باشد ولی از تلویزیون های شفاف شیائومی ارزان تر خواهد بود. قیمت تلویزیون های شفاف هم اکنون 49,999 یوان بوده که معادل 7,330 دلار است.

 

نمایندگی شیائومی در ایران

تلویزیون 8K شیائومی با فناوری 5G

با شروع برخی از تحریم ها علیه ایران، بسیاری از برند های خارجی اجازه فروش در ایران را ندارند و نمایندگی های فروش آن ها فعالیت ندارند. این امر منجر شده تا بسیاری از افراد به خرید تلویزیون های برند های ایرانی و یا چینی روی بیاورند.

عده ای زیادی از افراد قصد خرید تلویزیون 4K شیائومی و یا تلویزیون های دیگری از این کمپانی را دارند و یا به دنبال قیمت تلویزیون 75 اینچی شیائومی هستند.

این افراد تمایل دارند محصول مورد نظر خود را از نمایندگی شیائومی در ایران تهیه کنند اما نکته مهم این است که شیائومی در ایران تنها نمایندگی فروش تلفن همراه دارد و هیچ نمایندگی فروش تلویزیون شیائومی به طور رسمی در تهران و ایران ثبت نشده است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟