خانه هوشمند

دستیار صوتی الکسا با امکانات جدید روانه بازار می شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دستیار صوتی الکسا با امکانات و ویژگی های جدید جهت حفظ حریم شخصی کاربران ...

زهرا سیاحی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دستیار صوتی الکسا با امکانات و ویژگی های جدید جهت حفظ حریم شخصی کاربران روانه بازار می شود. یکی از ویژگی های این دستیار صوتی آمازون قابلیت حذف صداهای ضبط شده مصرف کنندگان است.

دستیار صوتی الکسا و قابلیت جدید آن

قابل توجه ترین گزینه افزوده شده به دستیار صوتی الکسا، گزینه حذف خودکار صداهای ضبط شده شما بلافاصله پس از پردازش آن ها توسط الکسا است. همچنین متن کتبی این صداهای ضبط شده به مدت 30 روز در دسترس خواهد بود اما هر زمانی که کاربران بخواهند قابل حذف است.

این ویژگی جدید آمازون الکسا به مشتریان امکان می دهد صدای ضبط شده در دستیار صوتی الکسا را به صورت سه ماهه یا 18 ماهه حذف کنند.

ویژگی های جدید آمازون الکسا بسیار زیاد هستند که به شما این امکان را می دهند هنگام استفاده از اپلیکیشن هایی مانند تیک تاک و توییتر تجربه بهتری داشته باشید. در حال حاضر برخی از این ویژگی های جدید در دسترس کاربران هستند و باقی آن ها تا ماه های آینده به دستگاه های هوشمند شما افزوده می شوند.

در همین رابطه بخوانید:

با ویژگی های جدید آمازون الکسا آشنا شوید

مدیر بخش حریم شخصی آمازون الکسا در رابطه با ویژگی جدید آمازون الکسا اظهار کرد: شرکت آمازون تمام تلاش خود را کرده تا گزینه و اطلاعات بیشتری را به الکسا اضافه کند. از جمله آن ها افزودن صدها سوالات جدید در مورد حریم خصوصی کاربران است.

وی در ادامه افزود: افزودن این قابلیت جدید به الکسا فقط به منظور کنترل افراد نیست بلکه نحوه کارکرد این فناوری و درک بهتر مشتریان است.

این تغییرات جدید جهت جلب اعتماد و رضایت کاربران و مشتریان به دستیارهای صوتی آمازون الکسا ایجاد شده است. علاوه بر این، کمپانی آمازون در تلاش بوده تا الکسا را به مکان ها جدید مانند ماشین ها و دفترهای کاری ببرد. بنابراین اطمینان از اعتماد مشتریان و مصرف کنندگان جهت استفاده از دستگاه های آمازون در خارج از خانه ضروری است.

آمازون الکسا، اپل سیری، گوگل اسیستنت و مایکروسافت کورتانا همگی تغییراتی را دردستگاه های خود ایجاد کردند که به مشتریان اجازه می دهند صدا های ضبط شده ی خود را کنترل کنند.

در ادامه مدیر بخش حریم شخصی آمازون الکسا گفت که شرکت بسیاری از تغییرات امنیتی و حریم شخصی را ایجاد کرده است. کمپانی  آمازون به طور مداوم پست های وبلاگ و سایر مطالب اطلاعاتی را برای آموزش و کمک به مشتریان دستیار صوتی الکسا منتشر می کند.

علاوه بر ویژگی جدید حذف خودکار در دستیار صوتی کمپانی آمازون، اواخر امسال آمازون به شما امکان می دهد تمام صداهای ضبط شده خود را با گفتن عبارت ” الکسا، همه پیام های صوتی ضبط شده را حذف کن.” حذف کنید. قبلا کاربران فقط با استفاده از اپلیکیشن الکسا یا رفتن به سایت Amazon.com می توانستند این کار را انجام دهند.

البته گفتنی است سال گذشته آمازون دستور مشابهی را اضافه کرد که شامل “الکسا، همه آنچه را که امروز گفتم حذف کن” می شود.

این مقام مسئول کمپانی آمازون گفت: برخی از ویژگی های جدید حریم شخصی دستیار صوتی آمازون بعضی از قابلیت های الکسا را محدود می کند. به عنوان مثال اگر گزینه حذف خودکار صداهای ضبط شده را فعال کنید، برخی از شخصی سازی ها در دسترس نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

چگونه اسپیکرهای الکسا و گوگل هوم را تمیز کنیم؟

اما وی در ادامه افزود که آمازون به تعادل بین کنترل حریم خصوصی و ویژگی ها جدید ادامه خواهد داد.

در دستیار صوتی جدید الکسا صدها قابلیت و ویژگی جدید افزوده شده که به زودی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. بنابراین کاربران از این پس می توانند سوال های از قبیل :” الکسا، آیا می توانم دوربین شما را خاموش کنم؟” یا “الکسا چگونه می توانم حریم شخصی خود را بررسی کنم؟” سپس دستیار صوتی اطلاعات را برای اپلیکیشن الکسا ارسال می کنند.

کمپانی آمازون در پایان گزینه های حریم شخصی را برای کاربران از طریق ایمیل ارسال خواهد کرد. البته هنوز برنامه ای برای ارسال ایمیل های بیشتر وجود ندارد چرا که این شرکت هنوز در حال یادگیری بهترین روش ها برای ارائه اطلاعات مفید حریم شخصی به مشتریان در زمان و نحوه درخواست آن ها است.

دستیار صوتی الکسا چیست؟

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که دستیار صوتی الکسا چیست؟ در حال حاضر بسیاری از کاربران این را می دانند که الکسا یک دستیار شخصی است که به شرکت آمازون تعلق دارد.

دستیار آمازون الکسا (Amazon Alexa) در بسیاری از محصولات شرکت های حوزه فناوری قرار گرفته است و می توان آن ها را در انواع اسپیکرها، ربات های هوشمند، لامپ های هوشمند و غیره مشاهده کرد. در پاسخ به سوال دستیار صوتی الکسا چیست؟ می توان این را گفت که این دستیار مبتنی بر صوت قادر است وظایف مختلفی را نظیر پخش موسیقی، کنترل گجت های هوشمند خانگی، خاموش و یا روشن کردن چراغ های منزل، قفل درب ها و تنظیمات ترموستات را انجام دهند.

آموزش رفع اشکال دستیار صوتی آمازون الکسا

الکسا به طور معمول خفته و تا وقتی مورد خطاب قرار نگیرد بیدار نمی شود اما گاهی اوقات رینگ ال ای دی تعبیه شده در قسمت بالای اکو و اکو دات در صفحه نمایش اکو شو شما روشن می شود؛ حتی زمان هایی که به صورت فعال از اسپیکر هوشمند استفاده نمی کنید، رینگ یاد شده روشن است.

در این حالت نور رنگی می تواند شما را از وجود مشکلاتی مطلع کند.

نور بنفش رنگ،  نشان دهنده این بوده که در تنظیمات وای فای مشکلی رخ داده است.

نور نارنجی در حال گردش، نشان دهنده این بوده که دستگاه در حال متصل شدن به شبکه ارتباطی شما است.

نور قرمز رنگ، نشان دهنده این بوده که میکروفن خاموش شده و الکسا به دستورات صوتی شما گوش نمی دهد؛ بنابراین دکمه میکروفن را فشار دهید تا دوباره روشن شود.

در همین رابطه بخوانید:

آموزش رفع اشکال دستیار صوتی آمازون الکسا

برای افزودن یک دستگاه جدید به دستیار صوتی الکسا، اپلیکیشن الکسا را باز کنید و روی دستگاه ها بزنید سپس افزودن دستگاه و در نهایت دستگاهی که می خواهید را اضافه کنید.

گاهی اوقات ممکن است شما به الکسا چیزی بگویید و او درک نکند. خوشبختانه آمازون سال گذشته یک ویژگی جدید به دستگاه های خود اضافه کرده که به شما امکان می دهد از الکسا بپرسید او چه چیزی شنیده است؟

البته به این موضوع توجه کنید که اگر الکسا در فضای آزاد و به دور از سر و صدای لوازم خانگی مانند تلویزیون، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و ماشین ظرفشویی قرار گیرد به درستی صدای شما را درک می کند.

همچنین برای کنترل میزان زنگ و تایمر از اپلیکیشن الکسا استفاده کنید. برای تنظیم میزان زنگ هشدار، تایمر و اطلاع رسانی برنامه الکسا را در اندروید و آی او اس باز کنید و به قسمت دستگاه ها بروید و میزان لرزش و صدای را به حالت دلخواه درآورید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟