ماندگاری لوازم آرایش
خانم ها بخوانند!

ماندگاری لوازم آرایش چه قدر است؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بسیاری از خانم ها معمولا به طور روزانه از انواع لوازم آرایش استفاده می کنند ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بسیاری از خانم ها معمولا به طور روزانه از انواع لوازم آرایش استفاده می کنند و خیلی ها به این مسئله که ماندگاری لوازم آرایش چه مدت است توجهی ندارند اما قطعا پوست شما یکی از قسمت های مهم در بدن است و  استفاده از هر گونه لوازمی که از تاریخ انقضای آن گذشته باشد باعث ایجاد بیماری های پوستی می شود که در بسیاری از موارد دیگر راه برگشتی وجود ندارد و در بعضی از اوقات درمان آن بسیار زمان بر خواهد بود. پس بهتر است پیش از خرید و استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی نگاهی به این مطلب در بخش خانم ها بخوانند نگاهی بیندازید.

ماندگاری لوازم آرایش در نوع مایع یا پودری و حتی بسته بندی آن ها متفاوت است و به همین دلیل همه ی آن ها ماندگاری یکسانی ندارند. معمولا روی قسمت پایینی بسته بندی کرم ها اغلب یک نماد کوچک را می بینید که شبیه ظرف درب باز است. درون این نماد یک عدد مانند 1، 2، 3، 6، 12، 18 یا 24 و یک حرف وجود دارد. M به معنای ماه و Y به معنای سال است. اگر در داخل این نماد نوشته شده باشد M3 پس می دانید که مثلا سه ماه پس از باز شدن دیگر قابل مصرف نخواهد بود.

ماندگاری لوازم آرایش

معمولا محصولات پودری دوام بیشتری نسبت به مایعات دارند زیرا به دلیل وجود انواع روغن ها در محصولات مایع و تماس مستقیم دست یا صورت با آن ها ماندگاری کمتری دارند. در واقع ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که اگر از یک لوازم آرایشی بهداشتی تاریخ مصرف گذشته استفاده کنید چه اتفاقی می افتد؟!

لوازم هایی که فرصت استفاده از آن ها بعد از باز کردن پلمپ اصلی به اتمام رسیده مکان خوبی برای رشد باکتری های مختلف هستند که در نتیجه سبب بروز مشکلات پوستی و بیماری های عفونی در فردی که از آن استفاده کرده می شود. از این رو بهتر است به تاریخ انقضای محصولات توجه کنید و و حدالامکان از برخورد پوست دست با آن ها خودداری کرده و به جای آن از یک وسیله دیگر استفاده کنید.

ماندگاری لوازم آرایش

هنگامی که از تاریخ انقضای یک محصول می گذرد معمولا رنگ، بو و شکل آن تغییر می کند که شما از این طریق می توانید متوجه ناکار آمد بودن آن مواد شوید اما در برخی موارد هیچ تغییری در محصول ایجاد نمی شود که در ادامه ما مدت زمان استفاده از هر محصول را برایتان می گذاریم.

مدت زمان استفاده از محصولات آرایشی

ریمل: 2 الی 3 ماه

کرم پودر مایع: ۶ الی ۱۲ ماه

کرم پودری: ۱۶ الی ۱۸ ماه

ماندگاری لوازم آرایش

کانسیلر پودری: ۲ سال

کانسیلر مایع: ۱ سال

رژگونه: ۱ الی ۲ سال

سایه چشم پودری: ۲ سال

سایه چشم کرمی: ۳ الی ۶ ماه

خط چشم مایع: ۲ الی ۳ ماه

ماندگاری لوازم آرایش

خط چشم مدادی: ۱ الی ۲ سال

رژلب و خط لب مدادی: ۱ سال

رژ لب مایع: ۳ الی ۶ ماه

مدت زمان های گفته شده حداقل زمانی است که می توانید از یک محصول آرایشی استفاده کنید و علاوه بر آن، شرایط نگهداری از این محصولات بسیار مهم است. به طور مثال مناسب ترین دما برای لوازم آرایش در یک جای خنک و خشک و هم چنین تاریک است زیرا درصد رشد باکتری در این مکان ها بسیار کم‌ می شود.

ماندگاری لوازم آرایش

یکی از موارد دیگری که در موضوعات مربوط به ماندگاری لوازم آرایش بسیار مهم و ضروری است، شست و شو انواع براش های آرایشی و هم چنین پد های کرم‌ پودر است. پد و یا براش های در دراز مدت روغن ها و حتی باکتری های روی پوست را جمع می کند و باعث ایجاد لک و جوش های سر سفید روی پوست صورت می شود.

ماندگاری لوازم آرایش

برای شست و شوی پد و براش های آرایشی می توانید مقداری شامپو مخصوص و یا هر شامپو دیگری را درون یک‌ ظرف ریخته و مقداری آب داغ به آن اضافه کنید. سپس پد آرایشی را در آن قرار داده و به مدت نیم ساعت صبر کنید بعد آن را آبکشی کرده و منتظر بمانید تا خشک شود. هم چنین برای براش ها نیز می‌توانید از یک تخته برجسته استفاده کنید و زیر آب با مقداری شامپو بشویید البته لوا زم مخصوص شست و شوی براش و پد در بازار موجود است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟