راهنمای خرید آب مرکبات گیری
آموزش

راهنمای خرید آب مرکبات گیری دستی و برقی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، آب مرکبات گیری جزو آن دسته از محصولاتی اشت که در فصل زمستان و تابستان می ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، آب مرکبات گیری جزو آن دسته از محصولاتی اشت که در فصل زمستان و تابستان می تواند بیشترین استفاده را داشته باشد. زیرا در روز های گرم تابستان می توانید آب لیمو تازه بگیرید و از نوشیدن یک لیموناد خنک لذت ببرید. به همین خاطر به شما پیشنهاد می کنیم حتما یک آب مرکبات گیری تهیه کنید اما قبل از آن بهتر است با راهنمای خرید آب مرکبات گیری آشنا شوید.

در این مطلب به موضوعات زیر خواهیم پرداخت

  • آب مرکبات گیری برقی
  • آب مرکبات گیری چه مارکی خوبه
  • آب پرتقال گیری برقی 
  • آب پرتقال گیری دستی
  • آب پرتقال گیری دستی پلاستیکی
  • آب مرکبات گیری اهرمی
  • قیمت آب مرکبات گیری
  • طرز کار آب مرکبات گیری

با نزدیک شدن به روزهای سرد سال بیماری هایی مانند سرما خوردگی و آنفولانزا افزایش پیدا می کند که دلیل اصلی این اتفاق ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن است. بیشتر متخصصان توصیه می کنند برای افزایش قدرت دفاع سیستم ایمنی بدن، انواع ویتامین ها و مواد مغذی مثل ویتامین سی مصرف کنند. کمبود این ویتامین های لازم برای بدن را می توان از طریق قرص و دارو های شیمیایی تامین کرد اما پزشکان توصیه می کنند از آبمیوه های طبیعی و غذاهای مقوی استفاده شود. جهت پخت غذا های سالم و مقوی مثل سوپ تنها به اجاق گاز و یا غذاساز احتیاج دارید اما برای تهیه و نوشیدن آبمیوه طبیعی مانند آب پرتقال در خانه باید به فکر خرید آب مرکبات گیری باشید. اما بهتر ست قبل از خرید با راهنمای خرید آب مرکبات گیری آشنا شوید.

وجود بسیاری از لوازم خانگی در خانه ضرورتی ندارند اما در بعضی از مواقع استفاده از آنها خالی از لطف نیست، آب مرکبات گیری جزو همین دسته از لوازم آشپزخانه است که برای شما امکان نوشیدن یک آبمیوه تازه و طبیعی را فراهم می کند. تعداد کمی از آبمیوه گیری های موجود در بازار دارای آب مرکبات گیری هستند اما در بیشتر خانه ها تنها دستگاه آبمیوه گیری یافت می شود و خبری از آب مرکبات گیری نیست. به همین خاطر بسیاری از افراد قصد خرید آب مرکبات گیری دارند ولی اطلاعات کافی و دقیق از این دستگاه ندارند. پس با ما همراه باشید تا با راهنمای خرید آب مرکبات گیری آشنا شوید.

 

نکات مهمی که قبل از خرید آب مرکبات گیری باید بدانید

خرید آب مرکبات گیری

مشتریان می توانند با مطالعه مطالب راهنمای خرید لوازم خانگی با خیال راحت اقدام به خرید وسایل مورد نیاز خود برای خانه و آشپزخانه کنند. این راهنما کمک می کند تا خرید هیجانی و نا آگاهانه انجام ندهید و از خرید خود پشیمان نشوید. به همین خاطر نکات مهمی که قبل از خرید آب مرکبات گیری باید بدانید را برایتان طبقه بندی کرده ایم تا به راحتی اطلاعات لازم را کسب کنید.

دستگاه آب مرکبات گیری برای تهیه آب پرتغال، لیمو ترش، گریپ فروت و لیمو شیرین استفاده می شود. این آبمیوه ها علاوه بر اینکه به عنوان چاشنی در غذا استفاده می شوند، سرشار از ویتامین و جایگزین قرص های ویتامینه هستند. این وسیله آنقدر کاربردی و کارآمد است که نمی توان از خرید آن گذشت. پس با ما همراه باشید تا با راهنمای خرید آب مرکبات گیری بیشتر آشنا شوید. بهتر است قبل از توضیح درباره نکات مهم در خرید این دستگاه، انواع مدل های آن را بشناسید.

انواع آب مرکبات گیری

خرید آب مرکبات گیری

نوشیدن آبمیوه تازه و طبیعی هنگام صبحانه و در طول روز حس سلامتی را به شما انتقال می دهد اما عده ای گمان می کنند این کار وقت گیر و بیهوده است و ترجیح می دهند از آبمیوه های آماده استفاده کنند. آبمیوه های آماده حاوی مواد افزودنی هستند به همین خاطر برای سلامتی انسان چندان مفید نیست. انواع آب مرکبات گیری ها در بازار به فروش می رسد، این موضوع کمک می کند تا کاربران با توجه به خواسته ها و معیار های موردنظر خود اقدام به خرید آب مرکبات گیری کنند.

 

آب مرکبات گیری دستی

خرید آب مرکبات گیری

آب مرکبات گیری دستی بدون نیاز به برق و خیلی ساده کار می کند اما برای گرفتن آب مرکبات به کمک این وسیله باید نیروی زیادی را به دست و مچ خود تحمیل کنید. این دستگاه شامل یک پارچ و سری مخروطی آج دار است. جهت استفاده از آب مرکبات گیری دستی کافیست میوه را از وسط نصف کرده و هر تکه را روی آج ها بچرخانید تا تمام عصاره میوه گرفته و وارد پارچ شود.

خرید آب مرکبات گیری

نوع دیگر از آب مرکبات گیری دستی به این صورت است که روی میز قرار می گیرد و جسه بزرگ تری دارد. جهت استفاده از این دستگاه باید تکه میوه را بین دو صفحه گنبدی آن قرار داد و به کمک بازوی دستگاه عصاره و پالپ میوه گرفته می شود. البته امروزه مدل های جدید تری از آب مرکبات گیری های دستی در بازار به فروش می رسد که دارای محفظه جدا برای تفاله میوه و پارچ مخصوص برای آبمیوه هستند.

آب مرکبات گیری فشاری

خرید آب مرکبات گیری

قبل از اینکه آب مرکبات گیری های برقی و دستی وارد بازار شوند، آب مرکبات گیری های فشاری به فروش می رسید. همچنان خرید آب مرکبات گیری فشاری در ایران رونق دارد زیرا بسیاری از افراد از این وسیله برای گرفتن آب لیمو ترش و مرکبات دیگر در هنگام سرو و پخت غذا استفاده می نمایند.

این وسیله بسیار کوچک بوده و بدون نیاز به برق و نیروی بازو کار می کند. فقط کافیست مرکبات مورد نیاز خود را ببرید و داخل دستگاه قرار دهید و سپس دسته های آن را به هم نزدیک کنید.

آب مرکبات گیری برقی

خرید آب مرکبات گیری

آب مرکبات گیری برقی بسیاری از کار ها را برای شما آسان می کند و کارآمد تر از آب مرکبات گیری دستی است. عملکرد این دستگاه به این صورت است که نیروی برق جایگزین نیروی دست شما می شود. با این نوع آب مرکبات گیری به راحتی مقدار زیادی از آب مرکبات مانند لیمو ترش تهیه می شود در حالی که می توان در وقت و انرژی صرفه جویی کرد.

دستگاه های برقی معمولا از سری مخروطی آج دار خودکار بهره مند هستند و این سری یا ریمر به کمک نیروی برق شروع به حرکت و چرخش کرده و آب میوه را آماده می کند. برخی از آب مرکبات گیری های برقی، زمانی که میوه روی سری مخروطی قرار می گیرد کار خود را به صورت خودکار آغاز می کنند. مدل های دیگری هم وجود دارد که تکه های میوه را روی ریمر می گذارید سپس اهرم مربوطه را به سمت پایین حرکت می دهید و در نهایت دستگاه مشغول به کار خود می شود.

بازدهی آب مرکبات گیری برقی با سرعت موتور سنجیده می شود. هر چقدر سرعت و قدرت موتور دستگاه برای آب گیری بیشتر باشد بازدهی آن به همان مقدار افزایش پیدا می کند. این مدل برقی بسیار سریع تر از آب مرکبات گیری های دستی بوده و دارای صافی تنظیم‌ شونده است که به بهترین شکل آب میوه را از گوشت آن جدا می‌کند و آبمیوه صاف با کیفیت عالی را در اختیار شما قرار می دهد.

یکی از امکاناتی که توجه کاربران را هنگام خرید آب مرکبات گیری برقی جلب کرده قابلیت ترکیب و یا جدا سازی پالپ از آب میوه است. این دستگاه برقی داری یک محفظه برای جمع آوری پالپ است اما می توان با این قابلیت تمام پالپ را به آب میوه خود اضافه کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید هود برای آشپزخانه
توان موتور دستگاه آب مرکبات گیری برقی

خرید آب مرکبات گیری

یکی از نکات مهم که باید در هنگام خرید آب مرکبات گیری برقی به آن توجه کنید، توان موتور دستگاه است. توان موتور دستگاه آب مرکبات گیری برقی معمولا باید بین 400 تا 1000 وات باشد البته این مقدار بسته به مدل دستگاه تغییر می کند.

آب مرکبات گیری هایی در بازار موجودند که توان آنها بین 100 الی 160 وات است و این محصولات عملکرد ساده تری دارند. با این تفاسیر می توان به این نتیجه رسید که هر چقدر توان موتور بیشتر باشد، دستگاه پیشرفته تر خواهد بود. پس در هنگام خرید آب مرکبات گیری به این موضوع توجه کنید.

بازدهی دستگاه آب مرکبات گیری برقی

خرید آب مرکبات گیری

بازدهی دستگاه آب مرکبات گیری برقی به این معناست که دستگاه وظیفه خود را در چه سطح و کیفیتی انجام می دهد. هر چقدر بازدهی آن بیشتر باشد، کیفیت دستگاه در آب گیری مرکبات به مراتب بیشتر خواهد بود.

تنها معیاری که می توان با آن دستگاه آب مرکبات گیری را مقایسه کرد، بازدهی است. به این ترتیب مقدار آب میوه تهیه شده از مقدار معینی مرکبات در هر محصول متفاوت است. برای درک بهتر این موضوع به این مثال توجه کنید.

اگر یک مقدار مشخص پرتقال را با آب مرکبات گیری پارس خزر آب گیری کنید و این کار را دوباره با آب مرکبات گیری بوش انجام دهید. در نتیجه مشاهده خواهید کرد که میزان آب پرتقال تهیه شده از هر دو مدل متفاوت است. در صورتی که تعداد پرتقال ها برابر بود. دلیل این نتیجه تعداد ریمرهای بیشتر، ریمرهای بزرگتر و ظرف نگهداری آبمیوه با گنجایش بیشتر و حجم آب مرکبات بیشتر در یک زمان است.

تعداد سری مخروطی آج دار یا ریمر ها

خرید آب مرکبات گیری

تعداد سری مخروطی آج دار یا ریمر ها یکی از اصلی ترین بخش ها در این دستگاه است. این قطعه با حرکت های متوالی گوشت و مغز میوه را از پوست آن جدا می کند. دستگاه های دستی معمولا از یک ریمر برخورداند، در صورتی که برخی از آب مرکبات گیری های برقی دارای دو یا چند ریمر هستند.

اگر مصرف نوشیدن آب مرکبات شما در خانه زیاد است، به شما توصیه می کنیم تا در هنگام خرید آب مرکبات گیری، دستگاهی را انتخاب کنید که ریمر و سری بیشتری برای آب گیری دارد. زیرا این دستگاه می تواند حجم بیشتر از مرکبات را آب گیری کنند.

 

حجم مخزن دستگاه

خرید آب مرکبات گیری

حجم مخزن دستگاه جزو معیار هایی است که باید هنگام خرید آب مرکبات گیری به آن توجه زیادی داشت. زیرا این قابلیت می تواند کار شما را راحت تر کند. هر چقدر حجم مخزن دستگاه بیشتر باشد، آب مرکبات بیشتری در آن جای می گیرد و با خیال راحت می توانید مقدار زیادی از آب مرکبات مورد نظرتان را بگیرید.

 

قیمت دستگاه آب مرکبات گیری

خرید آب مرکبات گیری

قبل از خرید آب مرکبات گیری باید به بودجه خود توجه کنید زیرا این دستگاه ها با قیمت های متفاوتی به فروش می رسد. بدیهی است قیمت دستگاه آب مرکبات گیری برقی از دستی بیشتر باشد اما در میان هر دو مدل دستگاه های ارزان قیمتی نیز یافت می شود. معیار هایی همچون برند محصولات، توان دستگاه، بازدهی، تعداد ریمر ها، جنس و قابلیت های جدید محصولات بر قیمت نهایی آن تاثیر مستقیم می گذارد.

گارانتی و خدمات پس از فروش بر قیمت دستگاه آب مرکبات گیری تاثیر بسزایی دارد. هر چقدر گارانتی و خدمات پس از فروش مدت طولانی تری را پوشش دهد، بر قیمت دستگاه نیز افزوده می شود.

 

آب مرکبات گیری چه مارکی خوبه؟

بعد از مطالعه مطالب راهنمای خرید آب مرکبات گیری حتما این سوال برایتان پیش می آید که آّب مرکبات گیری چه مارکی خوبه؟   ما لیستی از بهترین مارک آب مرکبات گیری برقی را تهیه کردیم و به بررسی آنها می پردازیم. با این کار خیلی راحت می توانید یک دستگاه مناسب برای تهیه آب پرتقال و مرکبات خریداری کنید.

آب مرکبات گیری پارس خزر

خرید آب مرکبات گیری

پارس خزر یکی از برند های قدیمی داخلی است که در زمینه تولید لوازم برقی خانگی فعالیت دارد. یکی از پر فروش ترین آب مرکبات گیری های پارس خزر، مدل Pulp است.

این دستگاه وزن سبکی دارد و با قیمت مناسب به فروش می رسد. ظرفیت مخزن آب مرکبات گیری پارس خزر 0.6 لیتر بوده است. از قابلیت های این محصول می توان به پایه ضد لرزش، 5 حالت تعیین مقدار پالپ، امکان شروع خودکار، دو سری مخروطی کوچک و بزرگ مخصوص پرتقال و لیمو ترش اشاره کرد.

خرید آب مرکبات گیری

جنس بدنه این مدل از آب مرکبات گیری پارس خزر پلاستیکی بوده و شستشوی آن بسیار راحت است. همچنین می توانید برای شستشو قطعات آن را جدا کرده و داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید.

در حال حاضر باید برای خرید آب مرکبات گیری پارس خزر 457000 تومان هزینه کرد.

آب مرکبات گیری مولینکس

خرید آب مرکبات گیری

آب مرکبات ‌گیری مولینکس سری Vitapress مدل PC302 یکی از پرفروش ترین آب مرکبات گیری های بازار لوازم خانگی محسوب می شود.

آب مرکبات گیری مولینکس  یک دستگاه برقی و خانگی است که با توان 25 واتی آب گیری می کند. این دستگاه به صورت فشاری عمل می کند، به این صورت که با فشار بیشتر می توان بازدهی بیشتری از دستگاه داشت.

این محصول دارای دو فیلتر پلاستیکی و استیل است. اگر می خواهید آب میوه تان پالپ بیشتری داشته باشد از فیلتر پلاستیکی استفاده نمایید. در صورتی که یک آب مرکبات شفاف می خواهید از فیلتر استیل کمک بگیرید.

قیمت فروش این دستگاه در بازار ایران مشخص نیست اما انتظار می رود که در لیست آب مرکبات گیری های ارزان قرار بگیرد.

 

آب مرکبات گیری بوش

خرید آب مرکبات گیری

کمپانی بوش یکی از معتبر ترین تولید کنندگان لوازم خانگی است که محصولاتی همانند یخچال و ماشین لباسشویی تولید می کند. یکی از محصولات این کمپانی آب مرکبات گیری مدل MCP3500 است. با خرید آب مرکبات گیری بوش امکانات زیادی در اختیارتان قرار می گیرد. این امکانات شامل مخزن 0.8 لیتری، فیلتر مخصوص پالپ و دو سری در اندازه های متفاوت برای مرکبات بزرگ و کوچک می شود.

خرید آب مرکبات گیری

جنس بدنه این دستگاه از پلاستیک مرغوب بوده که به راحتی می توان آن را تمیز کرد علاوه بر این دارای یک درپوش برای جلوگیری از ورود گرد و غبار است. همچنین می توان تمام قطعات آب مرکبات گیری بوش را جدا کرد و برای شستشو داخل ماشین ظرفشویی قرار داد.

این دستگاه با قیمت 995000 تومان در فروشگاه های معتبر به فروش می رسد.

 

آب مرکبات گیری فلر

خرید آب مرکبات گیری

آب مرکبات گیری فلر مدل CS199 یکی از محصولات با کیفیت کمپانی فلر است. این دستگاه یک طراحی خاص و منحصر به فرد دارد که توجه خیلی از افراد در هنگام خرید آب مرکبات گیری به آن جلب می شود.

توان موتور این محصول 85 وات بوده و میزان برق مصرفی آن کم است. از دیگر ویژگی های این محصول می توان به پایه ضد لغزش، صدای کم در حین کار و دو سری مختلف برای مرکبات کوچک تر اشاره کرد اما این محصول مخزن برای جمع آوری آبمیوه ندارد. آب مرکبات گیری فلر با قیمتی حدود 2 میلیون و 700000 تومان در بازار موجود است.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟