بوی دود لباس
آموزش

چگونه بوی دود لباس و فرش از بین می رود؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، این روزها همه افراد برای تمیزی و پاکیزگی ارزش زیادی قائل هستند. به همین ...

بهنام وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، این روزها همه افراد برای تمیزی و پاکیزگی ارزش زیادی قائل هستند. به همین خاطر سعی می کنند همیشه ظاهری آراسته داشته باشند، لباس تمیز و اتو کشیده به تن کنند و وسایل آشپزخانه را همانند اجاق گاز و مایکروویو بعد از هر بار استفاده پاک کنند. با شیوع ویروس کرونا این رفتار تشدید پیدا کرده و مردم نسبت به گذشته بهداشت را بیشتر رعایت می کنند. زمانی که لباس ها کثیف می شوند و یا بوی بد می گیرند سوالی که برای همه افراد پیش می آید این است که چگونه بوی بد عرق لباس را از بین ببریم؟ یا چگونه بوی دود لباس از بین می رود؟

از بین بردن بوی دود آتش سوزی

همه ما به دنبال ترفندهای ساده برای حل مشکل خود هستیم بطور مثال در اینترنت به دنبال روشی برای از بین بردن بوی عرق لباس بدون شستن و یا از بین بردن بوی ماهی از لباس می گردیم. از آنجایی که بوی بد لباس می تواند آزار دهنده باشد بیشتر افراد بهترین و راحت ترین راه را برای رفع این بو انتخاب می کنند. پس با ما همراه باشید تا با ترفند های ساده برای از بین بردن بوی دود آتش سوزی که جذب وسایل خانه شده است، آشنا شوید. همچنین به پاسخ سوال چگونه بوی دود لباس از بین می رود؟ می پردازیم.

بوی دود لباس

برخی از وسایل و لباس ها هنگامی که در مجاورت آتش و یا آلودگی قرار بگیرند، بوی دود را به خود جذب می کنند. این بو می تواند ناشی از سپری کردن یک عصر پاییزی در کنار آتش و یا باربیکیو باشد. حتی یک آتش سوزی کوچک در آشپزخانه نیز می تواند باعث ماندگاری بو و لکه های دوده روی فرش، پرده و یا لباستان شود. اما مشکل اصلی این است که بوی دود لباس، فرش و لوازم دیگر ممکن است با یک شستشو ساده از بین نرود و روی لباس و یا پرده باقی بماند.

بوی دود لباس ، فرش و پرده را از بین ببرید

بوی دود لباس

بوی دود می تواند به تار و پود پارچه نفوذ پیدا کند و به راحتی با یک شستشو نمی توان آن را از بین برد. این موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد به اشتباه تصور کنند لباس و یا وسایل آنها دیگر قابل استفاده نیست. اما با انجام چند ترفند ساده می توانید بوی دود لباس، فرش و پرده را از بین ببرید.

رفع بوی دود لباس

بوی دود لباس

برخی از پارچه های لباس را باید با یک شرایط خاص در ماشین لباسشویی شستشو داد که این شرایط روی اتیکت پشت لباس درج شده است. با این حال بعضی از آلودگی های رو پوشاک همانند بوی آتش خیلی سریع از بین نمی روند. به همین خاطر در این بخش روش رفع بوی دود لباس را برایتان توضیح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:

چگونگی دسته بندی لباس ها برای شستشو با ماشین لباسشویی

روش اول

روش اول به این صورت است که باید محلولی از جوش شیرین و آب گرم تهیه کنید و لباس را برای 1 الی 2 ساعت داخل محلول بگذارید. بعد از گذشت این زمان، لباس را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید و بشویید. طبق این روش می توانید به جای جوش شیرین از سرکه استفاده نمایید.

روش دوم

بوی دود لباس

طبق روش دوم باید یک مایع ترکیبی از سرکه و آب تهیه کنید و آن را بر روی پارچه لباس اسپری کنید. توجه داشته باشید که این محلول باید به گونه ای روی لباس را پوشش دهد که لباس نم داشته باشد. ما پیشنهاد می کنیم که کمی روغن لیمو و یا نعنا به این محلول اضافه کنید تا تاثیر بیشتر در رفع بوی دود لباس داشته باشد. می توانید بعد از گذشت 20 الی 30 دقیقه لباس خود را داخل ماشین لباسشویی بشویید.

یکی از نکات مهمی که بعد از انجام هر روش باید رعایت کنید، خشک کردن لباس است. نور خورشید و هوای آزاد می تواند تاثیر بسزایی بر روی لباس بگذارد. پس بعد از شستشوی لباس آن را بیرون از فضای خانه آویزان کنید تا نور به آن بتابد و تهویه مناسبی داشته باشد.

 

پارچه های مخصوص را به خشکشویی ببرید

برخی از پارچه ها دستور العمل خاصی برای شستشو دارند به طوری که وقتی بوی دود می گیرند و یا لکه های دوده روی آن باقی مانده است نمی توان در خانه و با ماشین لباسشویی های معمولی آن ها را شست. به همین دلیل باید برخی از پارچه های مخصوص را به خشکشویی ببرید تا متخصصان با به کار گرفتن محلول های پاک کننده و مهارت خود، لباس پاکیزه ای را برایتان آماده کنند.

 

لکه و بوی دود فرش

بوی دود لباس

فرش ها یکی از لوازم خانگی های با ارزش محسوب می شوند که معمولا در دکوراسیون منزل نقش موثری دارند. نگهداری از فرش خیلی ساده در عین حال مهم است زیرا هر گونه آسیب ممکن است باعث از بین رفتن بافت فرش و کاهش طول عمر آن شود. پس در زمان بروز هر گونه مشکل برای آن باید به دنبال روش درست و صحیح برای آن بگردید. به همین منظور در ادامه متن با روش های رفع لکه و بوی دود فرش آشنا خواهید شد.

 

بوی دود فرش

اگر فرش شما شدیدا بوی آتش می دهد بهتر است از افراد حرفه ای و متخصص برای از بین بردن آن کمک بگیرید. زیرا این افراد با مواد شیمیایی و تجهیزات می توانند به راحتی این بو را از بین ببرند. اما اگر لکه و بوی دود فرش شما خفیف است می توانید با روش های ساده آن را رفع کنید پس با ما در ادامه همراه باشید.

 

لکه های جزئی روی فرش

بوی دود لباس

لکه های جزئی روی فرش که ناشی از شومینه و یا سیگار باشد را می توان با بخارشوی از بین برد. ابتدا قسمت های کثیف فرش را با جاروبرقی تمیز کرده و سپس با بخارشوی آن قسمت را پاک کنید. در حین کار با بخار شوی توجه داشته باشید که از سری غلتکی برای این کار استفاده نکنید زیرا باعث پخش دوده یر روی بافت فرش می شود.

اگر به بخارشوی دسترسی نداشته باشید، جهت تمیز کردن لکه های جزئی دود از روی فرش می توانید از یک محلول بسیار ساده استفاده نمایید. این محلول حاوی یک قاشق مایع ظرفشویی و دو فنجان آب گرم است. یک برس نرم با اندازه متوسط را آغشته به این محلول کنید و آهسته برس را روی لکه بکشید. توجه کنید که ابتدا قسمت های خارجی لکه را تمیز کرده سپس به سراغ بخش مرکزی بروید این کار باعث می شود تا کثیفی و سیاهی لکه بیشتر پخش نشود. در آخر محلول را به کمک یک حوله و یا پارچه خشک و سفید آن را خشک کنید و با یک دستمال تمیز دیگر آن را آبکشی کنید. این کار بسیار مهم است زیرا اگر مواد شوینده و آب داخل تار و پود فرش باقی بماند گرد و غبار و کثیفی بیشتری را به خود جذب می کند.

بعد از اینکه فرش به طور کامل خشک شد، دوباره آن را جارو کنید تا خواب پرز های فرش به حالت اولیه خود برگردد.

بوی دود لباس

رفع بوی دود فرش

جهت رفع بوی دود فرش کافیست جوش شیرین را روی قسمت مورد نظر بریزید و با یک اسفنج نمناک آن را روی فرش مالش دهید. جوش شیرین حدودا دو ساعت باید روی فرش باقی بماند تا نتیجه رضایت بخشی داشته باشد. بعد از گذشت این دو ساعت، فرش را آب کشی کنید و بگذارید خشک شود و در انتها دوباره فرش را جارو کنید.

 

پرده و مبل

بوی دود لباس

بوی دود پرده و مبل را می توان با همان روش های ذکر شده برای فرش از بین برد اما باید با دقت و احتیاط بیشتری آن را انجام دهید و از خیس کردن بیش از اندازه پارچه پرده و مبل خودداری کنید زیرا احتمال کپک زدن آنها وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟