اجاق گاز نانو پوشش
اخبار لوازم خانگی

۷ هزار اجاق گاز نانو پوشش روانه بازار شد

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از شرکت‌های صنعتی سازنده وسایل آشپزخانه با استفاده از نانو پوشش‌ها، تاکنون ۷ ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از شرکت‌های صنعتی سازنده وسایل آشپزخانه با استفاده از نانو پوشش‌ها، تاکنون ۷ هزار اجاق گاز نانو پوشش به بازار عرضه کرده و به ‌گفته آنها قرار است با همکاری دو شرکت فعال در حوزه نانو از این پوشش برای تولید هود آشپزخانه استفاده شود.

دکتر علی هجرانی‌دلیر، مشاور آزمایشگاه و بخش تحقیق و توسعه این شرکت تولیدکننده اجاق گاز، با اشاره به تولید تقریبا ۷ هزار اجاق گاز نانو پوشش در این شرکت، گفت: با توجه به ویژگی‌های این پوشش و ایجاد ارزش افزوده در محصول، استقبال از این محصول قابل توجه است. البته هنوز بسیاری از مخاطبان ما از فناوری نانوپوشش به‌کار رفته در این محصولات مطلع نیستند، به‌همین دلیل به‌دنبال آموزش و ترویج این فناوری هستیم.

وی یادآور شد: برنامه‌های آموزشی در نظر گرفته شده بود که به‌دلیل شیوع کرونا، این برنامه‌ها لغو شد، ولی در نمایشگاه لوازم خانگی که در آذر ماه برگزار می‌شود، دوره آشنایی با این فناوری را برای مخاطبان و بازدیدکنندگان برگزار خواهیم کرد.

هجرانی با تاکید بر اینکه استفاده از این نانوپوشش تاثیر چندانی روی قیمت نهایی محصول ندارد، اما ارزش افزوده زیادی برای مصرف‌کننده به‌دنبال دارد، اظهار کرد: استفاده از این فناوری موجب تنوع محصولات ما شده و کیفیت محصولات را نیز افزایش داده و در عین حال رضایت مشتری را نیز به‌دنبال دارد.

وی درباره برنامه‌های آتی این شرکت، یادآور شد: به‌زودی کار روی هود را نیز آغاز می‌کنیم و قرار است از این نوع نانوپوشش روی هود نیز استفاده شود. برنامه‌هایی نیز برای ایجاد خواص ضدخراش و آبگریزی روی سینک داریم تا با استفاده از پوشش‌ نانو این ویژگی‌ها را در سینکها ایجاد کنیم. برای این کار در حال همکاری با چند شرکت‌ نانویی ایرانی هستیم که امیدواریم در آینده نزدیک ماحصل این همکاری‌ها در قالب محصولات جدید به بازار عرضه شود.

به گزارش ایسنا، این محقق پوشش‌های استفاده شده در محصولات این شرکت را لایه نازک مانند TiN (نانوساختار نیترید تیتانیوم) و TiAlN (نانوساختار نیترید تیتانیوم آلومینیوم) دانست که دارای کاربردهای صنعتی گسترده‌ای در زمینه پوشش‌های محافظ سخت، موانع نفوذی در فناوری نیمه‌رساناها، کاربردهای نوری و تزئینی هستند، ادامه داد: علاوه بر آن رنگ مهم‌ترین خاصیت پوشش‌های تزئینی است و شناخته‌شده‌ترین پوشش سخت تزئینی TiN و TiAlN است. با اعمال این پوشش‌ها بر روی زیرلایه‌ای صاف، سطح ظاهری جذاب داشته و سختی بالا و سایش کم آن را با دوام‌تر می‌سازد.

بر اساس اعلام ستاد نانو، به گفته وی این پوشش‌های سخت تزئینی لایه‌نازک در لوله‌کشی، کالاهای ورزشی، لوازم غذاخوری فلزی، فریم عینک، لوازم تزئینی، جواهرآلات بدلی، شیرآلات، دستگیره و یراق‌آلات و دیگر کاربردهای مشابه که در آن‌ها پوشش در معرض سایش، فرسایش و خوردگی در حین استفاده و تمیز کردن است، کاربرد دارند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟