اخبار لوازم خانگی

سامسونگ به دنبال فروش تلویزیون مینی LED در سال آینده

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت سامسونگ به عنوان یکی از کمپانی های پر فروش در دسته تلویزیون های هوشمند ...

زهرا سیاحی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت سامسونگ به عنوان یکی از کمپانی های پر فروش در دسته تلویزیون های هوشمند شناخته شده است. این شرکت که تبحر خاصی در ساخت تلویزیون های هوشمند با فناوری اولد دارد، بر روی یک فناوری نمایشگر جدیدتر با رقابای خود شرط بندی می کند و قصد دارد در سال 2021 فروش تلویزیون مینی LED خود را به 2 میلیون دستگاه برساند.

2 میلیون تلویزیون مینی LED سامسونگ در سال 2021 به فروش می رسد

غول فناوری کره جنوبی از اواخر سال در تلویزیون های مینی LED خود سرمایه گذاری کرده و اکنون دو میلیون واحد در فروش تلویزیون های مینی LED در سال آینده را هدف قرار داده است.

طبق گزارش سایت SamMobile و تجزیه و تحلیل TrendForce، این شرکت مجموعه تلویزیونی کیولد خود را که دارای فناوری نور پس زمینه مینی ال ای دی است را تا سال آینده راه اندازی خواهد کرد.

پیش بینی می شود تا پایان سال آینده سامسونگ 4.4 میلیون از تلویزیون های مبتنی بر فناوری مینی ال ای دی را به فروش برساند و TrendForce نیز اعلام کرده است که کمپانی سامسونگ به عنوان بزرگترین فروشنده تلویزیون های TrendForce شناخته شده و بیش از دو میلیون تلویزیون مینی ال ای دی سامسونگ به ثبت رسیده است.

انتظار می رود که تلویزیون های جدید سامسونگ دارای پنل های 4K باشند و در اندازه های مختلف از جمله 55، 65، 75 و حتی 85 اینچ ارائه شوند.

بسیاری از شرکت ها مانند ال جی تولید پنل های ال سی دی را متوقف کرده اند و بر روی فناوری های دیگری مانند اولد تمرکز دارد. شرکت سامسونگ نیز به دنبال فناوری های پیشرفته جهت جایگزینی با ال سی دی رفته و به صورت همزمان فناوری مینی ال ای دی و کیودی-اولد را دنبال می کند.

بیشتر بخوانید:

عرضه تلویزیون های تی سی ال با فناوری miniLED

تلویزیون های مینی ال ای دی جدید نسبت کنتراست 1،000،000: 1 را ارائه می دهند و بسیار بیشتر از 10،000: 1 است که در نسل فعلی تلویزیون های این شرکت یافت می شود و این تنها پیشرفت دیگریست که فناوری نمایش جدید ارائه می دهد.

انتظار می رود سری جدید تلویزیون کیولد مینی ال ای دی سامسونگ با فناوری های جدید دیگری مانند روشنایی بالاتر، HDR بهتر و طیف رنگی بیشتری را به بازار عرضه شود.

گفتنی است که برندهایی مانند Apex ، Epistar ، FitTech ، Macroblock ، San’an Optoelectronics و Saultech در حال رقابت برای افزایش تولید تراشه مینی ال ای دی برای سامسونگ هستند و در حال حاضر فقط در مرحله نمونه برداری قرار دارند.

البته باید این نکته را ذکر کرد که فناوری مینی ال ای دی کیفیت تصویر به مراتب بهتری نسبت به پنل های ال سی دی ارائه نمی دهد اما  از نظر قیمت مقرون به صرفه تر هستند.

قابل ذکر است که شرکت اپل به زودی یک آیپد پرو با فناوری مبتنی بر مینی ال ای دی در اواخر سال جاری راه اندازی می کند و انتظار می رود تلویزیون های مینی ال ای دی خود را سال آینده به نمایش بگذارد. البته شایعاتی نیز در مورد احتمال عرضه ‌ی تلویزیون ‌های مینی ال ای دی ال ‌جی در سال آینده نیز به گوشی می ‌رسد.

تولید مک بوک و آیپد با نمایشگر Mini LED

Ming-Chi Kuo تحلیلگر برجسته صنعت فناوری یادداشتی ارائه داده که نشان می دهد شرکت اپل به دنبال تغییر پنل صفحه نمایش محصولات خود است.

وی می گوید در اواخر سال 2020 یا اواسط 2021 مک بوک ها و آیپدهای اپل به صفحه نمایشی با پنل مینی LED مجهز می شوند. با وجود فناوری مینی LED که مجموع ال ای دی موجود در پنل را به 10000 واحد می رساند و نسبت به صفحه نمایش Pro Display XDR اپل با 576 ال ای دی اختلاف چشمگیری دارد، می تواند روشنایی صفحه نمایش و کیفیت بیشتری را به دنبال داشته باشد.

هر LED در این نمایشگر تنها 200 میکرون هستند. Ming-Chi Kuo می گوید اپل به دلیل مشکلات سوختی OLED از مینی LED استفاده کند. همین امر موجب می شود تا دیگر از سامسونگ برای تامین پنل کمک نگیرد. با این حساب LG Display تنها تامین کننده پنل اپل خواهد شد.

البته در این زمینه تامین کنندگان دیگری جهت تولید تراشه مینی ال ای دی نظیر Epistar, Zhen Ding, Radiant Opto-Electronics, Nichia, Avary Holding, و TSMT هم هستند که به کمپانی های مختلف تراشه عرضه می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • darya kamali | 19 مهر 1399 در 8:10 ب.ظ

    کی وارد بازار میشه ؟؟؟ تاریخ رو اعلام کردن ؟؟

    • نفیسه رحیمی | 20 مهر 1399 در 9:35 ق.ظ

      اگه منظور بازار ایران که با توجه به خروج برندهای کره ای و ممنوعیت واردات در ایران عرضه نمی شود و تاریخ دقیق ورود به بازار جهانی هنوز اعلام نشده

  • رضا | 11 آبان 1399 در 7:43 ب.ظ

    فکر کنم اشتباه نوشتین تو متن چون سامسونگ هیچ اولدی نداره و تولید نمیکنه این تلویزیون هارو و تلویزیون های LED هم قدرت زیادی ندارند و تو رتبه بندی ها همیشه پایین قرار می‌گیرند. خود کیولد متشکل شده از یه پنل LCD با نور پس زمینه LED و یه لایه نقاط کوانتومی که اکثرا همه تلویزیون سازها دارند این نقاط کوانتومی رو. الان بالاترین تکنولوژی OLED هس که سامسونگ هیچ مدلی از این تلویزیون ها نداره و از این صنعت به نوعی عقب مونده.