خرید مواد اولیه لوازم خانگی از بورس
اخبار لوازم خانگی

مشکلات خرید مواد اولیه لوازم خانگی از بورس

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به مشکلات خرید مواد اولیه لوازم خانگی ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به مشکلات خرید مواد اولیه لوازم خانگی از بورس گفت: وقتی تولید کننده مواد اولیه را گران خریداری می کند، قیمت تمام شده نیز به همان نسبت اضافه می شود.

اکبر پازوکی با اشاره خرید مواد اولیه لوازم خانگی از بورس ادامه داد: تولیدکننده باید برخی مواد اولیه از جمله ورق فولادی، مس، آلومینیوم و مواد پتروشیمی را از طریق بورس تأمین کنند و قیمت ها در بورس نیز گران بوده و تولیدکننده با مشکل روبه رو می شود. همچنین دولت نیز کمکی نمی کند، تا عرضه مواد اولیه در خارج از بورس عرضه شود.

وی در خصوص وضعیت بازار لوازم خانگی و وضعیت عرضه و تفاضا اظهار داشت: وضعیت عرضه و تقاضا به تولید بستگی دارد، در حال حاضر نیز تأمین مواد اولیه داخلی و وارداتی در این صنعت با مشکلاتی روبه رو است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تصریح کرد: برای تعادل در عرضه و تقاضا و تعادل قیمتی، باید بخش توزیع در شرایط خوبی باشد در این صورت بازار خود را هماهنگ می کند. همچنین برای تأمین ارز مواد اولیه وارداتی از جمله، موتور و بورد و .. نیز ارز نیمایی بوده و حتی همین ارز نیز برای تأمین آن با مشکل روبه رو هستند و در برخی موارد باید از ارز آزاد استفاده کنند.

پازوکی در خصوص اقدامات و کمک هایی که وزارت صمت می تواند در این خصوص انجام دهد، افزود: وزیر صمت که به تازگی مسئولیت پذیرفته و باید صبر کرد چه اتفاقی رخ می دهد ولی، باید این را بدانیم که بعید است سیاست ها تغییر کند.

به گزارش تسنیم، وی در مورد گرانی لوازم خانگی نیز خاطر نشان کرد: وقتی تولید کننده مواد اولیه را گران تهیه کند، طبیعی است قیمت محصول نیز گران باشد.البته مواد اولیه وجود دارد ولی برای تأمین آن از طریق بورس مشکلاتی ایجاد کرده است. البته که مردم در شرایط گرانی و با توجه به قیمتهای بالا، تقاضا کاهش یافته و تنها احتیاجات ضروری خود را تأمین می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟