اخبار لوازم خانگی

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی دست دوم به همراه لیست قیمت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بازار لوازم خانگی دست دوم با توجه به جهش خیره کننده قیمت ها در بازار و ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بازار لوازم خانگی دست دوم با توجه به جهش خیره کننده قیمت ها در بازار و محدودیت عرضه از سوی برخی از برندهای خارجی بسیار پر رونق شده و خرید آن ها برای اکثر خانواده های ایرانی وسوسه انگیز است. ماشین ظرفشویی یکی از کالاهایی است که معمولا در لیست خرید لوازم برقی حضور دارد و با توجه به برچسب قیمت های عجیب و غریب آن در بازار، بسیاری از افراد تمایل به خرید نسخه های دست دوم دارند اما پیش از انتخاب و تهیه آن ها نگاهی به مطلب راهنمای خرید ماشین ظرفشویی دست دوم بیندازید.

هر آنچه که باید در مورد خرید ماشین ظرفشویی دست دوم بدانید!

خرید ماشین ظرفشویی دست دوم به دلیل قیمت پایین تر به صرفه تر است اما نکته ای که نباید از آن غافل شد، بررسی دقیق کالا و اطمینان از درست کار کردن آن است. راهکارهایی وجود دارد که می توان با رعایت آن ها خریدی مطمئن داشت و در مطلب راهنمای خرید ماشین ظرفشویی دست دوم تلاش شده تا به ذکر تمامی این نکات پرداخته شود.

لوازم خانگی بسیار حساس هستند و به همین خاطر باید در خرید نوع دست دوم آنها وسواس فراوانی را به خرج دهید. نخستین گام  قبل از خرید این وسایل، کمک گرفتن از یک کارشناس بی طرف است اما در صورتی به یک متخصص دسترسی ندارید می توانید با خواندن مطلب ذیل بهترین ماشین ظرفشویی دست دوم را خریداری کنید.

سال ساخت ماشین ظرفشویی دست دوم

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی دست دوم

سال ساخت ماشین ظرفشویی دست دوم از جمله مواردی است که نمی توان به سادگی از آن عبور کرد.بر کسی پوشیده نیست که هر چه سال ساخت ماشین ظرفشویی کمتر باشد، پیشرفته تر و معمولا سالم تر است اما باید توجه کنید که نگهداری صحیح مالک قبلی بر این موضوع تاثیر گذار است.

برخی از ماشین ظرفشویی های دست دوم علیرغم داشتن عمری یک یا دو ساله به دلیل عدم نگهداری صحیح چندان سالم به نظر نمی رسند و بهتر است که از خرید آن ها خودداری شود اما نمی توان منکر این موضوع شد که مدل های جدیدتر به روز تر بوده و از امکانات بیشتری بهره می برند.

بررسی داخل و جنس بدنه ماشین ظرفشویی

جنس بدنه ماشین ظرفشویی 

بررسی داخل و جنس بدنه ماشین ظرفشویی از جمله نکاتی است که در هنگام خرید کالای نو نیز باید به آن دقت کرد و تنها در مطلب راهنمای خرید ماشین ظرفشویی دست دوم جای ندارد. به طور کلی مخزن و داخل ماشین ظرفشویی در سه جنس لعاب، پلاستیک و استیل ضد زنگ در بازار موجود است که مدل های مجهز به مخزن استیل ضد زنگ در بازار رایج تر هستند.

مدل های دارای مخزن استیل ضد زنگ و لعاب در مقایسه با مخزن پلاستیکی کارایی بالاتری دارند و در برابر انواع شوینده های شیمیایی مقاوم هستند.

توجه به خط و خش و فرورفتگی ماشین ظرفشویی دست دوم

خط و خش و فرورفتگی ماشین ظرفشویی دست دوم

ظاهر زیبا و بدون خط و خش و فرورفتگی ماشین ظرفشویی دست دوم برای تمامی افراد اهمیت دارد و به علاوه، وجود فرورفتگی در کناره های دستگاه به معنای ضربه است که در صورت شدید بودن ضربه، احتمال آسیب رسیدن به موتور و قطعات داخلی ماشین ظرفشویی وجود دارد. پیش از خرید حتما علت تورفتگی و یا به اصطلاح قر شدن بدنه ماشین ظرفشویی را از مالک بپرسید و در صورت عدم وجود هر گونه مشکلی اقدام به خرید کنید.

تعمیر و یا تعویض قطعات ماشین ظرفشویی کارکرده

تعمیر و یا تعویض قطعات ماشین ظرفشویی کارکرده

همان طور که گفته شد، نوسانات قیمت دلار باعث داغ‌ شدن بازار فروش لوازم خانگی برقی کار کرده شده است و اکثر مشتریان دست به دامان بازار دست دوم شده اند اما نباید به هر قیمتی تن به خرید کالای دست دوم داد. تعمیر و یا تعویض قطعات ماشین ظرفشویی کارکرده به معنای وجود مشکل و رفتن دستگاه به تعمیرگاه است که احتمال خراب شدن دستگاه تعمیر شده برای بار دوم نیز وجود دارد و بهتر است از خرید آن صرف نظر کرد.

از طرفی دیگر برخی از افراد سودجو این موضوع را پنهان کرده و به همین دلیل پیشنهاد می شود که پیش از خرید حتما با یک کارشناس این حوزه مشورت کنید. متخصصان لوازم خانگی به راحتی متوجه می شوند که تعمیر لوازم خانگی صورت گرفته و یا قطعات آن تعویض شده است.

بیشتر بخوانید:

اصطلاحات ماشین ظرفشویی که باید بدانید!

آزمایش ماشین ظرفشویی دست دوم پیش از خرید

آزمایش ماشین ظرفشویی دست دوم پیش از خرید مهمترین نکته در مطلب راهنمای خرید ماشین ظرفشویی دست دوم تلقی می شود و در واقع باید تمام توجهات را در این مرحله متمرکز کرد و در صورت لزوم از یک تکنسین و یا یک فرد دارای دانش فنی کمک گرفت.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی دست دوم

برای آزمایش ماشین ظرفشویی دست دوم پیش از خرید از فروشنده بخواهید تا دستگاه را روشن کند و به ترتیب تمامی موارد مانند لرزش، وجود صدای گوش خراش، عملکرد شستشو، تمیز شدن ظروف و … را بررسی کنید. در گام نخست به لرزش و سر و صدای ماشین ظرفشویی توجه کنید و در صورت وجود صداهای زیاد و لرزش علت را از مالک جویا شده و مطمئن شوید که صدا به علت خراب شدن بلبرینگ‌ها و یا سایر قطعات موتور نیست.

حتما پیش از خرید عملکرد شستشو ظروف را بررسی کنید. با قرار دادن چند ظرف در داخل ماشین ظرفشویی می توان متوجه شد که ظروف به خوبی شسته شده است یا خیر.

چفت شدن درب ماشین ظرفشویی دست دوم

درب ماشین ظرفشویی دست دوم

عدم توجه به چفت شدن درب ماشین ظرفشویی دست دوم می تواند بعدا مشکلاتی مانند خروج کف به بیرون را ایجاد کند پس توصیه می شود که پیش از خرید حتما درب ماشین ظرفشویی را چند بار باز و بسته کنید و یا با روشن کردن آن از عدم خروج کف به بیرون اطمینان حاصل کنید.

توجه به میزان آب و برق مصرفی ماشین ظرفشویی دست دوم

بسیاری از افراد به دلیل صرفه جویی در مصرف آب و برق اقدام به خرید ماشین ظرفشویی می کنند اما برخی از محصولات هستند که در تحقق این نیاز مشتری درست عمل نکرده و حتی می توانند هزینه های قبض آب و برق شما را بیشتر کنند پس نباید از توجه به میزان آب و برق مصرفی ماشین ظرفشویی دست دوم غافل شد.

همان طور که می دانید، مدل های جدید از امکانات بیشتری برخوردار هستند و مطمئنا به میزان کمتری آب و انرژی مصرف می کنند. از طرفی دیگر مدل های امروزی دارای نمودار مصرف انرژی هستند.

بررسی فیلتر غذا ماشین ظرفشویی کارکرده

فیلتر غذا ماشین ظرفشویی کارکرده

گیر کردن آشغال و یا باقی مانده مواد غذایی دغدغه اکثر کاربران است که برای حل این مشکل توصیه می شود که پیش از قرار دادن ظروف، آن ها را حتما تمیز کنید اما گاهی وقت کافی برای این کار وجود ندارد. به همین خرید ماشین ظرفشویی فیلتر دار گزینه مطمئن تری است.  در نتیجه، بررسی فیلتر غذا ماشین ظرفشویی کارکرده را حتما جدی بگیرید و حتما خرد کردن باقی مانده مواد غذایی و خروج آن از پمپ تخلیه را چک کنید.

سیستم آب گرمکن ماشین ظرفشویی دست دوم

سیستم آب گرمکن ماشین ظرفشویی دست دوم

سیستم آب گرمکن ماشین ظرفشویی دست دوم پیش از خرید باید مورد توجه قرار بگیرد که البته اکثر مدل های قدیمی فاقد این آپشن هستند. وجود این قابلیت برای شستشو تمیز تر ظروف و از بین بردن لکه و چربی الزامی بوده و به همین دلیل در مطلب راهنمای خرید ماشین ظرفشویی دست دوم به آن اشاره شده است.

نحوه کار این دستگاه به گونه ای است که ظروف با آب داغ به خوبی تمیز شده و سپس عمل آب کشی با آب سرد انجام می شود که در نتیجه میزان مصرف آب و برق پایین می آید.

بررسی قابلیت ها و آپشن های ماشین ظرفشویی دست دوم

آپشن های ماشین ظرفشویی دست دوم

بررسی قابلیت ها و آپشن های ماشین ظرفشویی دست دوم شاید از نگاه برخی از مشتریان چندان مهم نباشد اما مطمئنا وجود برخی از آن ها الزامی بوده و راحت بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد.

سیستم شست و شوی تاخیری، شست و شوی نصف ظرفیت، سیستم خشک کن، سنسور ضد نشت آب، قابلیت اضافه کردن ظروف در حین شست و شو، قفل کودک، سیستم عیب یاب هوشمند، قابلیت تنظیم ارتفاع قفسه ها، سیستم گرمکن و … از جمله برنامه های پر کاربردی است که در ماشین ظرفشویی به چشم می خورد و باید با توجه به نیاز خود آن ها را اولویت بندی کنید.

 ظرفیت ماشین ظرفشویی کارکرده

 ظرفیت ماشین ظرفشویی کارکرده

ماشین ظرفشویی با توجه به گنجایش آن به چند گروه تقسیم می شود که باید با توجه جمعیت خانواده و میزان رفت و آمد اقدام  به خرید هر کدام کرد. پیش از توجه به ظرفیت ماشین ظرفشویی کارکرده در ابتدا باید میزان استفاده و تعداد افراد خانواده را در نظر بگیرید. در ادامه انواع ماشین ظرفشویی های بر اساس گنجایش دسته بندی شده است.

ماشین ظرفشویی 6 تا 8 نفره:  72 تا 108 پارچه

ماشین ظرفشویی 12 نفره: 136 تا 144 پارچه

ماشین ظرفشویی 14 نفره: 160 پارچه

این میزان از سوی شرکت های تولید کننده لوازم خانگی تعیین شده و به صورت تقریبی است. ذکر این نکته ضروری است که مدل های 6 یا 8 نفره معمولا رومیزی هستند و باید بر روی کابینت قرار بگیرند و ماشین ظرفشویی های 12 یا 14 نفره در دو مدل ایستاده و توکار روانه بازار می شوند.

بررسی برگه گارانتی پیش از خرید ماشین ظرفشویی دست دوم

گارانتی پیش از خرید ماشین ظرفشویی دست دوم

بررسی برگه گارانتی پیش از خرید ماشین ظرفشویی دست دوم و وجود اعتبار به معنای این است که زمان زیادی از خرید دستگاه نگذشته و به علاوه می توان از خدمات پس از فروش آن نیز بهره برد.

توجه به برند ماشین ظرفشویی دست دوم

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی دست دوم

شرکت های زیادی در زمینه تولید لوازم خانگی و ماشین ظرفشویی فعالیت می کنند که برخی از آن ها شناخته تر شده هستند و سابقه طولانی در این حوزه دارند. معمولا اجناس برندهای معروف از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند که البته این موضوع همیشه درست نیست و گاهی برندهای نه چندان آشنا محصولاتی مرغوب و اتفاقا با قیمت مناسب تر روانه بازار می کنند. توجه به برند ماشین ظرفشویی دست دوم همانند خرید یک کالای نو اهمیت دارد و تنها راه تشخیص آن پرس و جو از سایر کاربران و بهره بردن از تجربیات آن ها است.

دریافت ضمانت نامه کتبی

اکثر فروشنده و یا سمساری ها سالم بودن و صحیح کارکردن دستگاه خود را تضمین می کنند که برای اطمینان بیشتر می توان تنها به  ضمانت شفاهی بسنده نکرده و ضمانت‌نامه کتبی بگیرید که در صورت بروز هر گونه مشکلی امکان پیگیری وجود داشته باشد.

بیشتر بدانید:

جدیدترین قیمت ماشین ظرفشویی های بازار منتشر شد

قیمت انواع ماشین ظرفشویی دست دوم

استفاده از ماشین ظرفشویی با تغییر سبک زندگی بسیار رواج پیدا کرده است که البته قیمت بالای این محصول در پی گرانی دلار و خروج برند های خارجی برای همه قشرهای جامعه کار آسانی نیست و برخی از افراد مجبور به خرید مدل های کار کرده هستند.همان طور که می دانید، خرید یک کالای دست دوم ریسک بالایی دارد و به همین دلیل  خواندن مطلب راهنمای خرید ماشین ظرفشویی دست دوم و دانستن چند نکته می تواند خطر خرید یک کالای نامرغوب و یا خراب را کاهش داده و  در انتخاب نهایی بسیار تاثیرگذار باشد. کافی است کمی زمان بگذارید و این مطلب را تا انتها بخوانید. در ادامه این مطلب نیز لیستی از قیمت انواع ماشین ظرفشویی دست دوم فراهم شده است.

مشخصات و قیمت ماشین ظرفشویی مجیک 6 نفره  (دست دوم)

ماشین ظرفشویی مجیک 6 نفره 

ماشین کاملا سالم است
مارک اصل مجیک کره
فقط چند بار استفاده شده
دارای تمام اتصالات اعم از بست ها و شلنگ های آب و تخلیه به طور کامل

قیمت ماشین ظرفشویی مجیک 6 نفره : 3.150.000 تومان

 

مشخصات و قیمت ماشین ظرفشویی مجیک 8 نفره (دست دوم)

ماشین ظرفشویی مجیک 8 نفره

اصل کره
بدون خط و خش
کاملا نو فقط چند بار استفاده شده
سبد کاملا نو
بدون کارتن

قیمت ماشین ظرفشویی مجیک 8 نفره : 5.300.000 تومان

 

ماشین ظرفشویی پاکشوما (دست دوم)

ماشین ظرفشویی پاکشوما

ماشین ظرفشویی 8 نفره

کاملا نو اصلا استفاده نشده

بدون کارتن

قیمت ماشین ظرفشویی پاکشوما : 9.500.000 تومان

ماشین ظرفشویی کندی ایتالیا

ماشین ظرفشویی کندی ایتالیا

ظرفشویی 16 نفره

کاملا سالم و تمیز

بسیار کم مصرف در آب و انرژی

دارای برنامه شستشوی روزانه چربی زدایی، شستشوی ظروف بزرگ و خیلی کثیف و ….
چند بار بیشتر کار نکرده

قیمت ماشین ظرفشویی کندی ایتالیا : 10.500.000 تومان

ماشین ظرفشویی ال جی 14 نفره دست دوم

ماشین ظرفشویی ال جی

در حد خیلی نو سه بار استفاده شده
فروش به علت جابه جایی و خیلی فوری

قیمت ماشین ظرفشویی ال جی : 14 میلیون تومان

ماشین ظرفشویی سامسونگ (دست دوم)

ماشین ظرفشویی سامسونگ

18 نفره و آخرین مدل اصل کره
مدل D164STS
دارای خشک کن خودکار
فناوری waterwall

قیمت ماشین ظرفشویی سامسونگ : 25 میلیون تومان

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟